Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

iti schreef:Even een vraag: waarom is je man te zwaar en te groot voor een Fjord? te groot, oke, omdat dat een beetje raar lijkt, maar te zwaar? ik zie ook fjorden lopen met een huifkar met weet ik hoeveel mensen. Denk dat ze je man wel kunnen dragen als hij geen 300 kilo weegt
Vjestagirl schreef:iti schreef:Even een vraag: waarom is je man te zwaar en te groot voor een Fjord? te groot, oke, omdat dat een beetje raar lijkt, maar te zwaar? ik zie ook fjorden lopen met een huifkar met weet ik hoeveel mensen. Denk dat ze je man wel kunnen dragen als hij geen 300 kilo weegt
Trekken is nogal wat anders dan dragen. Om fjord te rijden is 15% van het gewicht toch eigenlijk wel het maximum...
maar als jij et zegt, zal het wel goed wezen. Op een ijslander, die toch kleiner van stuk zijn, wordt een maximum kg van 85 kg gehanteerd... 
cocochanel schreef:wel grappig mijn vriend is ook een grote visliefhebber,en kijkt ook altijd vanaf de zijlijn toe,hij wilde het vissen niet opgeven maar hebben vorig jaar wel een veulen gekocht (was voor hem),maar ik ben toch degene die hem verzorgt iedere dag en vind hij het eigelijk alleen maar leuk om mee te gaan in de zomer als het mooi weer is

Carolinef schreef:cocochanel schreef:wel grappig mijn vriend is ook een grote visliefhebber,en kijkt ook altijd vanaf de zijlijn toe,hij wilde het vissen niet opgeven maar hebben vorig jaar wel een veulen gekocht (was voor hem),maar ik ben toch degene die hem verzorgt iedere dag en vind hij het eigelijk alleen maar leuk om mee te gaan in de zomer als het mooi weer is
nou mijn man stelde ook voor om een veulen te kopen voor hem maar ik weet zeker dat alles qua opvoeding ed op mij terecht komt, ik ben net klaar zeg maar met mijn gekochte veulen die nu 6 is en ik nu pas de meer leuekre dingen mee kan gaan doen omdat we zo lang bezig zijn geweest met opvoeding ed, dat zie ik niet zitten om dat nu nog eens te doen, dat gaat dan ten koste van mijn eigen 2 paarden ,
ik ga hem idd maar eens paar x ergens laten rijden en kijken of hij het idee dan nog zo leuk vindt........het zou natuurlijk geweldig zijn om met mijn eigen man buitenritten te kunenn maken
man op fjord gaat echt niet, hij is 1.96m en 130 kg, check mijn profiel
)

iti schreef:Dan moet je wel voor een grote tinker gaan ( 1.60 of liefst groter) want een cob tinker is vergelijkbaar met een goeie fjord
Zou ik idd voor een meer groter, sterker ras gaan..