Ik heb een probleem met een paard waar ik tegenwoordig meestal op moet rijden in de les. Precies als ik daarop rijd, besluit mijn instructeur altijd om de voltes van 10 meter te oefenen. (Met andere paarden lukt het me wel altijd) Eerst is het al een hele strijd om het paard van de hoefslag te krijgen, maar als het echt niet lukt, neem ik mijn zweep in mijn buitenhand en geef hem daarmee een (klein) tikje op zijn hals en spoor ik tegelijkertijd aan met mijn buitenbeen. Uiteindelijk lukt dat dan wel, maar niet in één keer. Dan is hij eindelijk van de hoefslag, en dan maakt hij een gewone volte, want als ik hem naar binnen stuur, gaat hij wijken. Ik heb het al op heel veel manieren geprobeerd, maar ik kan hem geen volte van tien meter laten rijden. Het is ook een heel groot paard, dus misschien ligt het er ook aan dat hij dat niet helemaal kan, maar het lijkt mij dat hij wel een volte van tien meter kan rijden.
Maar daarbij loopt hij ook de hele tijd achter andere paarden aan. Dat kan ik dan ook echt niet tegenhouden.
Misschien hebben jullie wat tips voor mij?