Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel verstandig dat je wat afbouwt. En idd gewoon lekker blijven springen af en toe, denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer ze het niet leuk meer vind of het niet meer zo makkelijk kan. En 60 cm is een prima hoogte hoor. 70 of 80 zou misschien ook nog wel kunnen zo af en toe. Ik ken ook een paard van 17 die zo af en toe nog eens een sprongetje doet. Die vind het ook superleuk en is springgefokt. Maar ook vanwege haar leeftijd wordt er niet fanatiek mee gesprongen. (word wel ongeveer 4x in de week gereden) Blijf het werk gewoon afwisselen met dressuur, springen, buitenritten en grondwerk/losgooien en wandelen het ze heeft het nog prima naar haar zin.
lovehorses4 schreef:Ik kan geen lengte zeggen. Ik denk dat je leeftijd van 17 jaar niet moet onderschatten. Een paard kan zich geestelijk heel jong voelen maar het lichaam is al ouder. Ik denk als die nu 50/60 cm springt dat je het met kleine beetjes nog wel kan opbouwen. Maar doe het met kleine stapjes. Als jee gevoel zegt dat het niet hoger kan doe het ook niet. Geniet lekker nog van je paardje nu nog lekker actief en fit is en voorkom ongelukken en blessures.
ampie2397 schreef:wij hebben een e-pony gehad van 156,5. hij was 18 jaar jong.
maar hij was nog zooo fit we hebben er zelfs nog 1.20 mee gesprongen en dat kon hij nog makkelijk.. maar als het hoger werd vond ik het nogal eng...hoog.... maar hij kan het nog zat hoor!!!!! dus ligt gewoon aan het paard....