Hij heeft een nieuw middel tegen artrose (en ook andere dingen) uitgevonden. En hij heeft ondertussen al heel wat paarden kunnen helpen.
Een half jaar geleden is Magic bij Bosch en Duin ingespoten voor een slijmbeursontsteking, maar daar werd het niet beter van

Dus als een soort 'second opinion' kwamen we bij deze 'wonderarts' die veel paarden kan helpen waar de Nederlandse klinieken het niet meer kunnen.
Van nu over vandaag: ik was echt heel zenuwachtig, op een of andere manier had ik er geen goed gevoel over en had er rekening mee gehouden dat we misschien wel nooit meer de sport in kunnen. Daar liep ik al die tijd al mee in mijn hoofd.
Aangezien we gisteren Magic van het land hebben geplukt na een maand hadden we geen idee hoe ze zou lopen. (in het land vaak goed

Eerst op de harde bodem. Magic liep erg stijf voor en heel voorzichtig, dus niet kreupel maar er was duidelijk nog wel wat.
Toen naar binnen op de zachten bodem. Daar liep ze wel iets beter, maar ook niet zoals het hoort.
Dus is hij maar weer begonnen met het inspuiten van zijn 'wondermiddel'

Ze was trouwens weer kreupel aan allebei dr voorbenen. Maar met name links, eigenlijk zoals iedere keer.
Als hij met de naald in de benen komt controleerd hij gelijk de gewrichtsvloeistof (synofia). Vorige keer kwam er helemaal niks uit wat een heel slecht teken was, dit keer kwam er wel wat uit, maar nog wel te waterig. Wat wijst op artrose.
Het is nu nog maar afwachten of ze weer goed gaat lopen, maar als het goed is wel.
Een van onze eerste vragen was: kan ze echt nog wel de sport in. Volgens hem kan dit wel, maar alleen met die inspuitingen. De laatste keer was 6 maanden geleden, dat moet nu over 1 1/2 maand nog een keer en dan steeds om de 3 maanden.
Wij hopen dat we die tijd steeds meer kunnen gaan rekken, want het kost toch handen vol geld.
Ook vroegen we of we nog konden springen (gewoon voor de lol, rond een metertje) ook dat mogen we gewoon blijven doen.
Mijn gevoel hierover is erg dubbel. Artrose is natuurlijk nooit leuk/goed, maar er is wat aan te doen. Alleen hopen we de inspuitingen steeds meer te rekken, want zoals ik al zei het is niet goedkoop.
Ook willen we Primeval gaan halen, we horen daar goede verhalen over en we kunnen het natuurlijk proberen.
Hoe het verder gaat lopen weet ik dus ook niet, weet nog steeds niet of ik blij moet zijn of niet.
Ik houd jullie op de hoogte