Meteen na het eten weggereden, op naar Friesland.
Daar aangekomen hengst weer even bekeken en toen de trailer klaargezet.
Toen paardje gepakt, om die in te laden.
Hij is net een jaar, en heeft al die tijd op het land gestaan. Is echt niets gewend, zoals stal, vaststaan e.d.
Na heel veel moeite, stond hij er eindelijk in.
Wij blij!
Goed vastgezet, en we willen net weggaan, zien we opeens door de raampjes dat hij met de benen over die balk is gegaan!
Wij meteen kijken, en idd, en ook nog eens met dat touw vast.
Ik knip dat touw los, en dat meisje hield hem vast. Kort daarna rukt hij zich los, draaid zich in de trailer (!) om, en gaat vervolgens omhoog proberen te komen bij de laadklep.
Benen erover...
En hij begint te huppen...
Ze probeerden hem terug te krijgen, maar dat lukte niet.
En toen zag ik hem gaan, hij sprong eroverheen en viel uit die trailer.
Die Shiretrailer!! Die is 2.30 hoog.
Echt een afschuwelijk gezicht...
Hij viel (godzijdank) niet op zijn benen, maar viel heel 'netjes'. Hij heeft er niets aan overgehouden, enkel een schram.
Hij was gelijk heel relaxd en begon meteen op de grond te zoeken naar eten.

Stond ik echt even van te kijken, want het was echt vreselijk.
Ze heeft toen de veearts gebeld, zodat die een verdovingsspuit kon geven, want het dier raakte helemaal in paniek in die trailer.
Daar hebben we nog een hele poos op moeten wachten, maar goed.
Met die verdovingsspuit werd hij (uiteraard) heel rusitg.
Toen weer de trailer ingeloodst, en heeft de veearts hem vastgemaakt, op zo'n manier dat hij niet met de benen omhoog kon.
Oke, trailer goed afgesloten, zodat het geen tweede keer kon gebeuren, en toen weggereden.
Onderweg nog even gekeken, maar hij stond er braaf bij.
Ein-de-lijk thuis, doen we de trailer open...
Heeft hij aan de linkerkant helemaal het schot eruit getrokken, wat dus aan zijn touw hing. Vreselijk.
Godzijdank had hij de 'strijd'al opgegeven, en stond hij er 'rustig'bij.
Heél voorzichtig die touwen losgemaakt, en de voorlader opengezet.
Toen wandelde hij heel braaf mee de trailer uit.
Hij staat nu helemaal gesloopt op stal, hij is bekaf.
Het arme dier, echt ontzettend zielig. Moet natuurlijk opeens zomaar zo'n enge trailer in, vast, etc.
Echt heel erg.
We zijn zo opgelucht dat het goed afgelopen is, want het was een groot drama. Ik sta nog te rillen.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, die trailer is zó veilig, en er hebben al zoveel paarden in gestaan, tot Shire's aan toe.
Het gaat altijd goed.
We zijn er allemaal echt stil van.
Trusten.