- kan hij ook blaffen?
- mag hij de volgende keer op jouw rug?
- is het nou een paard of een hond?
- moet je geen grotere?
Die vind ik nog niet zo storend en ook wel begrijpelijk want natuurlijk is een twintigjarige op een Shet geen gezicht. Maar dan; ik reed laatst zonder zadel langs een tuin waar mensen vreselijk hard moesten lachen. eerst dacht ik dat het om mij was maar dat kon ik me haast niet voorstellen totdat ik: Haha ze kan meelopen hoorde

Of mensen die het gewoon ronduit zielig vinden dat ik nog wel eens op mijn Shetje klim. Al rijd ik echt al minder hoor want vind mezelf ook wel erg groot al houdt hij het best. Beau heeft nu ook een verzorgster dus rij ik hem maar 2 keer per week onder het zadel. Voor de rest ben ik op het mennen overgestapt. Ik beleer hem nu voor de wagen en maak wandelingen aan de lange lijnen met hem door het dorp. Maar ook dat kan niet zonder commentaar:
- Mooie pony heb je, maar waarom ga je er niet op zitten? Das toch veel makkelijker?

Vanavond reed ik op Pjelk (Fjord van 1,45 m) samen met een ander meisje naar de wei terug. Zij weegft 40 kg en zat in het zadel en ik weeg 54 kg en zat er achter. OK das iets meer dan 90 kg maar dat moet een Fjord wel kunnen hebben en het ging alleen om uitstappen. Is er natuurlijk weer een stel jongens dat het zielig vind.
Zo, beetje lang verhaal en ik weet dat ik me er niet aan ergeren moet maar het soort me wel dit soort dingen.
Hebben jullie ook vaak last van commentaar in positieve of negatieve zin?