normaal binnen maar meestal onweert het ook savonds. heb ze net buitengezet en moet straks voort 1st weer gaan werken zijn paar mensen die ze in de gaten houden en als het te erg wordt kan iemand ze binnen zetten
Margoooo
Geplaatst: 12-07-10 10:40
Mijn bijrijdpaard blijft ook buiten, omdat hij zich niet druk maakt om onweer.. Ik vind het ook wat fijner gevoel geven, omdat je paard nog een kant opkan mocht er iets gebeuren
ze stonden op de wei ben snel terug naar huis gereden en ze snel naar huis gehaald dekentje op en de stal in
Emori
Geplaatst: 12-07-10 10:42
zolang het niet dichtbij is laat ik ze buiten. mocht het onweer wel dichtbij komen haal ik ze binnen
Luanaa
Geplaatst: 12-07-10 10:42
Die van mij komt straks veilig op stal ...
ifever
Geplaatst: 12-07-10 10:43
Bij echt grote buien en omweer gaan de paarden hier naar binnen, ik heb namelijk ooit gehad dat mijn paard in een hevige stortbui met bucas vliegenkap om blind de sloot is in gelopen...
Nu gaan ze dus als er kans is op regen niet meer met die vliegenkap op in de wei en met grote buien en zeker met omweer halen we ze binnen
Als je paard altijd gewent is buiten te blijven staan zou ik ze ook gewoon buiten laten..
Ik weet eigenlijk niet wat nou veiliger zou zijn, op de wei laten of toch op stal zetten....
Vea
Geplaatst: 12-07-10 10:43
Mijn staan 24/7 buiten maar wel met schuilstallen dus ze kunnen zelf kiezen maar ik merk dat ze met zo'n warm weer liever even in de regen blijven. Maar na het onweer ga ik toch altijd even checken!
lisanne013
Geplaatst: 12-07-10 10:45
die van mij staan gewoon op de wei ze hebben een grote wei die gevaarlijk is bij onweer maar ook een klein weitje (noujha klein is die niet, maar vergeleken met de grotewei) se staan dan lekker beschud. tussen bosjes.
die van mij blijft gewoon buiten, dat is hij van jongs af aan gewend, en voor zover ik weet blijft hij gewoon rustig.
(zelfs nadat er twee jaar geleden een paard in zijn kudde geraakt en overleden is door de bliksem... Sinds die tijd schijt ik hem ook een beetje, maar goed, op stal kunnen ze helemaal geen kant op...)
Marian0557
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-10 10:49
chelletju schreef:
ze stonden op de wei ben snel terug naar huis gereden en ze snel naar huis gehaald dekentje op en de stal in
waarom een deken op? die paarden stikken toch?
Jibbel
Geplaatst: 12-07-10 10:50
Mijn 3 jarige staat dag en nacht op het land, met nog 1 andere en komt sowieso niet binnen. Mijn merrie staat n principe overdag op het land, maar als het te gek wordt met het weer, gaat ze naar binnen, tevens behoud van de wei. Alhoewel ik van mening ben dat ze niet van suiker zijn, dus een bui echt wel overleven. Onweer vind ik iets minder fijn en dan heb ik ze wel graag binnen.
kehdra
Geplaatst: 12-07-10 10:51
chelletju schreef:
Deken op ??? Arm paard! Daar is het veel te warm voor! ik zou naar stal gaan en die deken eraf halen..
Jennyxx
Geplaatst: 12-07-10 10:51
Het liefst bij me in de slaapkamer
Maar bij gebrek aan andere mogelijkheden helaas gewoon in de wei. Maak me dan wel zorgen. Je leest toch af en toe dat een paard overlijdt doorof als gevolg van onweer..
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 12-07-10 10:53
ik zet em 100% zeker binnen.. ze staat nu ook al binnen omdat hier de 1e omweersbui voor vandaag net al over gekomen is.. de wei waar mijn paard staat heeft geen schuilstal en is erg open.. dus als ze beetje in het midden zijn zijn ze makkelijk doel voor bliksem.. en door het topic laatst van iemand die haar paard dood had door de omweer wil ik mijn paard nooit meer buiten hebben staan..
met regen staat ze overigens wel 90% van de tijd buiten,,
Morrie
Geplaatst: 12-07-10 10:55
de mijne blijven buiten, ze staan al 4 jaar altijd buiten en zouden de tent afbreken als ik ze op stal zou zetten.
Mijn paard komt uit Oostenrijk, die heeft de eerste 3 zomers van z'n leven op de alm gestaan en is w.b. onweer wel wat gewend en de pony is een doorgewinterd exemplaar van in de 20 die ook wel e.e.a. heeft meegemaakt, dus ze raken niet in paniek ofzo.
Als ik de kans heb, haal ik wel de stroom van de draden af, helaas zit ik nu op mijn werk, dus ik hoop maar dat ze niet met hun snufferds op de stroomdraden gaan staan met onweer
Mizora
Geplaatst: 12-07-10 10:56
Ik heb geen stal dus echt binnen zetten gaat niet, maar ze kunnen in de schuilstal gaan staan als ze willen.
shettie1978
Geplaatst: 12-07-10 10:56
ik zet mijn pony 's avonds altijd bij haar stalletje met een uitloop van 10 x 3 (overdag loopt ze op het aangrenzende weilandje) ik ging afgelopen vrijdagavond toch nog maar even terug naar de boerderij om te kijken hoe het met haar ging, staat ze heerlijk in de stromende regen !!! ze was echt zeiknat, maar ik denk dat ze het zelf wel even lekker vond na al die warme dagen. zo zie je maar dat ze met zulk weer toch ook graag buiten blijven staan ipv in stal
Wietsje92
Geplaatst: 12-07-10 10:57
Nu staan ze buiten, omdat ze overdag altijd buiten staan. Normaal staan er ´s nachts 2 op stal en 2 in de paddock, maar als ik weet dat het ´s avonds of ´s nachts slecht weer wordt, haal ik ze alle 4 naar binnen
MarliesV
Geplaatst: 12-07-10 10:57
Die van mij staat 24/7 buiten en kan ook niet op stal.
Zou haar de schapenstal ter beschikking kunnen doen maar dan jaagt ze alle schaapjes naar buiten.
Ze blijft dus mooi op de weide. Kan wel langs de kanten goed schuilen. Hiervoor had ze een schuilstal maar stond ze ook gewoon zelf in het land.
Water geeft ze niets om, onweer ook niet. Is meer voor mezelf dat ik het rot vind dan voor haar. Ik ga wel 2x per dag kijken en de landeigenaar komt ook minimaal 2x per dag op andere tijden dan mij. Meer kun je niet doen.
Chessiej
Geplaatst: 12-07-10 10:58
Mijne staan gewoon buiten, ze hebben 2 schuilstalletjes en een soort afdak waar ze kunnen schuilen! Heb hem eigenlijk nooit binnen gehaald met de onweer, het is altijd goed gegaan! Gelukkig kijkt de boer als het onweert wel even naar ze en 9 van de 10 keer staan ze lekker te schuilen.
Poiuytrewq
Geplaatst: 12-07-10 10:58
In het land, ze mag schuilen als ze wilt, doet ze ook wel En het is al lekker aan het onweren hierzo.
maresie
Geplaatst: 12-07-10 11:00
ik heb ze net binnen gezet ,maar ze staan aan huis dus dat is wel een voordeel
Livito
Geplaatst: 12-07-10 11:00
die van mij staat helaas ook buiten . vind het niet fijn . maar hij kan wel alle kanten op . zometeen alleen nog even zn vliegenkap af doen .