Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:21

Mijn paardje van net 4 jaar oud heeft een maand vakantie, samen met zijn even oude vriendje. Ze staan een maandje fulltime op de wei (normaal gaan ze alleen overdag de wei op) bij een heel leuk professioneel bedrijf (tevens opfok).
Ze staan samen met nog 3 paarden en wat koeien. Heel ideaal en prachtig en ze genieten met volle teugen!

Maar ze staan echt op een heel open wei. Aan de rand van de wei staan een paar bomen en bevinden zich twee boerderijen. Net gingen we bij ze kijken (het is een half uurtje rijden), en toen barste het noodweer los! Echt een heel erg onweer. Storm en de andere paarden waren een beetje aan het lopen en aan het grazen, gewoon midden in die wei. De koeien lagen op de grond. Ik durfde de auto niet uit.... :oo

Pffff ik maak me echt megaveel zorgen.... ;( Normaalgesproken zet ik hem altijd binnen met onweer. Ik baal dat ik het weer nu niet in de gaten heb gehouden en aan de eigenaresse heb gevraagd of ze op stal mochten. Voel me echt zo'n ontaarde paardeneigenaar.... En ik lees overal enge verhalen over vee wat getroffen werd door blikseminslag.... |(

Zijn er nog meer mensen die hun beestjes gewoon buiten hebben lopen nu?

HeleneDas

Re: Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:22

Mijne loopt ook buiten en maak me ook zorgen maar hij heeft het al meerdere keren overleefd daar denk ik me maar aan!!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:23

ik heb de mijne voor het geval dat maar binnen gezet, maar normaal blijven ze gewoon buiten. kun je die mensen niet bellen om te vragen of ze hem nog voor je binnen willen zetten?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:25

die van mij lopen in de zomer 24/7 buiten. gelukkig kan ik ze in het oog houden wei ligt achter het huis.
de stallen liggen plat voor heropbouw dus kan ze ook niet binnen zetten

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:27

Nee erg hè... ik denk er teveel aan.... ik weet (te) veel van de werking van bliksem af en het doet mijn gemoedstoestand geen rust vrees ik....

@ ilovetessa: het was al te laat. Het noodweer was al dik losgebarsten... dan ga ik de wei niet meer in en wil ik ook niet dat iemand anders dat doet. Maar wel fijn dat je het oppert, dan is het toch vast geen vreemd voorstel denk ik (want ik wil het de volgende keer dus wel op tijd vragen).

@ Hanny_jelke: De wei is voor de boerderij. Dus er is wel toezicht. Maar tegen onweer doe je niet veel...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:29

ik hou ze in de gaten. nu staan ze met zijn 2 naar de bliksem tekijken alsof ze zeggen willen wat mooi :S
ze hebben bomen en huizen om de wei heen dus de wei is niet geheel open. (gelukkig)

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:29

Hier valt het weer opzich nog wel mee, regen en flitsen. Mijne staan gelukkig binnen, in de avond gaan ze altijd naar binnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:31

Die van mij staan al 10 jaar op een weiland. Welliswaar 1 met veel hoge punten eromheen (bomen en een 3 verdiepingen hoog gebouw met afleider). Iedereen zegt altijd tegen mij dat de kans klein is, maar ik snap je zorgen wel hoor. Heb het zelf ook.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:34

Mijn vriend zegt dat ik me aanstel en hij wil dat ik nu stop met zorgen maken... maar het helpt niet.... vind het zo eng! Kan alleen maar hopen dat het snel over is en dat ze er straks nog gewoon staan.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:34

Hier valt t ook wel mee hoor. Mijn merrie loopt vannacht ook buiten, terwijl die normaal binnen staat. Mijn ruin staat dag en nacht altijd buiten, ook op een heel groot open stuk.
Ik maak me ook wel zorgen hoor met fikse onweer, maar mijn ruin blijft dan nog gewoon lekker buiten staan in de groep waar hij altijd staat.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:37

Ben nu toch wel blij dat mijn paardje lekker binnen in ze stal hooi staat te eten :D

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:38

Gewoon adem blijven halen :(:) , we kunnen er nu toch niets meer aan doen ;( mijn jaarling loopt ook in de wei, vandaag maakte ik me zorgen omdat het zo heet was, nu omdat het zulk noodweer is). Laten we maar hopen dat alles goed blijft gaan

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:40

Hier nog een die zwaar in de stress zit. De bliksem sloeg hier net zeer dichtbij keihard in!. Mijn paard staat welliswaar 30 km verder dus daar is het misschien minder, maar ik zit helemaal in de stress. Liefst rijd ik naar stal en haal ik hem binnen. Maar dat gaat niet, hij staat in een open weide aan het bos, met een hele kudde. Ik kan in het pikdonker die grote weide niet in. Ik ga morgen om 7 uur al naar hem toe om te zien of hij nog heel is, vind dit echt zo niet leuk..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:40

Kan wel janken, mijn vriend boos " laat je hem voortaan lekker binnen, staat hij als enige binnen, breekt die ook de boel af" Pfff...heb je wat aan... zit echt niet lekker hier, TS, snap precies hoe je je voelt hoor.
Laatst bijgewerkt door happy2014 op 10-07-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:41

Ik snap super goed dat je het dood eng vind, maar 1 gerust stelling, ze staat niet alleen. Dan was het een ander verhaal, ik weet zeker dat die 2 dik naast elkaar staan, met de kont in de regen en gras staan te eten.

Mijn oudje loopt al 25 jaar buiten, en die krijg ik de stal niet eens in. Nog nooit wat gehad!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:42

Mijn merries staan ook allebei nog op het land, met mogelijkheid om de stal in te lopen. Een van de 2 moet eerdaags veulenen, maar die ga ik niet kwellen met op stal staan tot morgenvroeg wanneer het weer warm en benauwd is.. :n
Denk dat de risico's vergelijkbaar zijn..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:42

Rhijnauwen, dat had ik dus ook, ze stonden hier te zweten op de wei.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:46

Ik Zou nooit vragen of iemand anders een paard zou willen binnenzitten wanneer het noodweer losgebarsten is.
Sorry lieverd geraakt paard dan geraakt mens.

Zou het ook nooit vragen, begrijp dat je je zorgen maakt maar de meeste paarden hebben er helemaal niks van.
Als stalgebouw geraakt word ben je ook niet blij.

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:47

mijn paard staat savonds binnen, gelukkig maar....maar ik zou vanavond eigenlijk nog naar haar toe gaan, maar ben vreselijk bang voor onweer, dus ik ben niet gegaan. heb alleen mijn stal-eigenaar gebeld om te vragenof ze op stal stond en hoe t ging. hij zei ik heb haar ngo voer gegeven en ze staat gewoon binnen. dus ik kan gerust gaan slapen. maar morgen gaat ze een nachtje uit logeren bij een vriendin van mij en die heeft alleen een schuilstal....ik hoop dat t morgenavond en nacht niet gaat onweren.........

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:48

Ben dus zo te lezen niet de enige die zich zo'n zorgen maakt, ging al aan mezelf twijfelen...
Zou het nog uitmaken dat hij niet op ijzers staat..? :\

Onweer lijkt hier trouwens iets af te nemen....

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:51

Wij zitten tegen de Duitse grens........................het broeit, maar gelukkig nog geen regen en/of onweer.

Paarden staan inmiddels wel op stal, heb nog geen idee wat ons te wachten staat maar volgens de buienradar moet het meevallen in Twente! Ik hoop het!

Sterkte vanacht!

@nikkigioa, ijzers maakt niet uit volgens mij........

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:51

ja, als hij rent glijd hij minder snel uit.
dus alleen maar voordelig :)

het is ook ontzettend goed voor de paarden, nu in het natte staan, voor hun eigen temperatuur, maar vooral voor de hoefjes. dus eigelijk alleen maar fijn.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:52

nikkigioa schreef:
Ben dus zo te lezen niet de enige die zich zo'n zorgen maakt, ging al aan mezelf twijfelen...
Zou het nog uitmaken dat hij niet op ijzers staat..? :\

Onweer lijkt hier trouwens iets af te nemen....

Wilde je er anders proppen onder draaien? :D Geintje hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:52

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:55

Tineke, dat is nou niet echt een positief topic. Daar komen alleen de horror verhalen. :=