Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fasel schreef:Het gevoel moet er wel zijn. Als je je paard niet goed kunt aanvoelen kan je hem overnemen, zijn grenzen niet begrijpen. Zeker met het arabisch volbloed die door zal gaan tot ie er dood bij neervalt is dat juist een van de belangrijkste aspecten. Ik denk wel dat er verschil in gevoel bij de verschillende takken is maar minder, nee denk ik niet. Talent is zeker ook wel nodig als je het mij vraagt. Weet niet hoe de anderen daar over denken maar als je niet het talent hebt om je paard aan te voelen, signalen op te vangen, beleidsmatig te trainen en je wedstrijden te rijden dan is endurance niet geschikt voor je.
), maar ook wel talent. Hij is stijver, maar hij is een echte doordouwer, die loopt zich niet zomaar dood, maar als je hem écht nodig hebt, dan doet (of probeert
) hij alles voor je!
) dan moeten ze ook niet gelijk gaan rennen en dollen, liever niet zeg want dan haal je de eerste vetgate nog niet eens! Sjuimpje schreef:Nope, is absoluut niet minderwaardig.
Ik heb alleen wel eens moeite met het feit dat de klasse I al vaak als topsport gezien wordt, dat er tig grooms bij moeten komen helpen, er speciale trainingstuigen, instrumenten en toeters en bellen bij moeten komen kijken, dat er weken naar toe geleefd moet worden etc.
) en dan nog 2x per week zo'n 30 km of zware intervaltraining doen en nu merk ik dat het toch echt menens wordt. Je moet er voor kiezen. Als ik nu besluit helemaal niet mee te trainen met de lange ritten rijd ik straks niet mee in de wedstrijden. Kan ik banketstaaf wat ik wil, maar dan ben ik gewoon een simpel ruitertje. Klasse II is best zwaar maar te overzien, klasse III is zonder goede training van zowel ruiter als paard niet te doen. Dat wist ik al wel en ik vond klasse II wel geinig, maar nu is het echt afzien...
) als ze lekker saampjes door het bos gaan. En dan weet je ook gewoon, die zijn er in de training en als het dan toevallig op een wedstrijd niet goed gaat (Laag Soeren dit jaar), dan moet je als ruiter ook gewoon durven stoppen, schouders ophalen en volgende keer beter.
maar dat kost iedere hobby als je er echt voro gaat denk ik