Ik zit nou dus al een tijdje heel erg na te denken. Ik heb het gevoel dat ik behoefte heb aan een eigen paard. Niet een penny-wensje, waarbij "een eigen paard" bovenaan mijn Sinterklaas-lijstje staat, maar gewoon een sterk gevoel
Er zijn vast wel mensen die snappen wat ik bedoel. Nou is mijn grootste struikelblok ons budget en mijn ziekte. Ik heb een te traag werkende schildklier, waardoor ik dus sneller en vaker moe ben dan een 'normaal' persoon. De laatste tijd heb k niet veel last meer van mijn vermoeidheid. Ik had een verzorgpony (die ik als eigen mocht beschouwen, was alleen genoodzaakt om ermee te stoppen ivm privé omstandigheden van de eigenaren van de pony), ik ging zo goed als alle dagen naar school en ik hield energie over. Toch ben ik bang dat ik een terugval zou hebben, ondanks de medicijnen. Over het budget.. We hebben op zich wel wat te besteden, en het grootste gedeelte zou ik zelf moeten betalen, maar toch zijn we niet degene die 't ruimste zitten qua geld. Op dit moment heb ik dit "verzameld" (aanvullingen en aanpassingen zijn altijd welkom, leren is nooit verkeerd!).Vaste kosten:
Stallingskosten (180/190,- per maand)
Hoefsmidkosten (± 30,- per 8 weken)
Ontwormingskosten (10,- per 8 weken)
Influenza + tetanus intenting (...,- per 12 maanden)
Tanden controle (± 15,- per 12 maanden)
Verzekering (± 40,- per maand)
Basisenting eenmalig?
Weet iemand toevallig of dit alleen als veulen-zijnde moet, of ook als je een paard koopt? Volgens mij alleen als veulen-zijnde, maar ik weet het niet zeker.
Ene maand: 220/230
Andere maand: 260/270
1 Maand in 't jaar inentingen + tanden kosten erbij.
Instructie heb ik er nog niet tussen staan, dat heb ik nog niet uitgezocht, maar ik ga natuurlijk wel lessen nemen met het paardje!
__
Nou was mijn vraag eigenlijk voor het grootste deel:
Raden jullie het aan of af?

. En dat is maar een voorbeeld.