kosten verzorgpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

kosten verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:01

Ik ben op zoek naar een verzorg paard in den haag.
Maar nu valt dat het daar gewoon duur is!
Ik rij nu een paard alleen en daar betaal ik niks voor alleen mijn lessen.

Nu is mijn vraag wat vinden jullie een redelijke prijs per maand
Als je het paard 2 a 3 keer per week mag rijden?

Sorry als het hier fout staat!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:04

Ehm niks, alleen de lessen zelf betalen en als je op wedstrijd mag die kosten ook.
Als je dan toch wat wil bijdragen, hooguit 50 euro per maand.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:04

Verzorg je het paard dan ook? :) Dan vind ik nl dat het rijden de beloning is voor jouw [***] en dat het dus verder gratis moet zijn. Ik zou zelf nooit voor een verzorgpaard betalen.

Maargoed, stel je verzorgt hem niet.. 2-3x per week is dus 8-12 keer per maand.. Ongeveer 40-50 euro. :)

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:05

ik heb een bijrijpaard in nootdorp vlak bij den haag en betaal (nou mijn vader betaald) 50 euro in de maand voor alles en 2 keer in de week rijden waarvan 1 keer les

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:06

hangt ervan af, wat je er voor terug krijgt, waar het paard staat, op wat voor nivo het paard is, op wat voor nivo jij rijd. of je wedstrijden mag starten, of je de enige bent die er oprijd, of het alleen om het rijden gaat of ook om de verzorging, mesten, poetsen, enz.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:06

Toen mijn paard nog in Den Haag stond vroeg ik €75 per maand voor 2/3 dagen in de week. De stallingskosten zijn ook belachelijk hoog in Den Haag en als iemand dan plezier wil beleven met mijn paard (voornamelijk buitenrijden) vond ik het redelijk normaal dat daarvoor betaald werd. Ik had ook niet een bijrijdster omdat ik zelf te weinig tijd had, het ging mij erom dat ik iemand anders ook blij kon maken met een beetje 'eigen' paard gevoel.
Inmiddels staat paardlief lekker in het groen hart voor €160 per maand en heb ik een bijrijdster die me niks betaalt!
Laatst bijgewerkt door Delaja op 01-07-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:07

Oke bedankt :)

Waar ik nu rij help ik in het weekend altijd met uit mesten ( 15 stallen) dat doen we dan met 3 en ieder gewoon een deel. Eigenaar betaald ook de wedstrijd. Nu is het echt een luxe maar dat vind jen iet zo makkelijk.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:07

Ik betaal 15 euro per maand. (en het geld voor de lessen dan, maar dat gaat niet naar de eigenaar)
Ik rijd 3 lessen per week en 2x in het weekend,
Verder verzorg ik ze dan ook 5x per week, dus het is wel een goede prijs vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:07

Als jij hem verzorgt en je doet verder stalklussen mag het naar mijn idee eigenlijk geen geld kosten, max. 10 euro in de maand.
Rij je hem enkel (bij), zou ik zo'n 40 à 50 euro denken.
Wel zonder leskosten oid ;)

ikkelies

Re: kosten verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:08

ik wil best verzorgen maar mensen staan vaak all incl. ofzo :+. Valt er weinig te helpen....

Fenna_sJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:11

ik mag alles met mijn verzorgpaarden doen.
rijden zo vaak ik wil, overal heen meenemen, en dat voor helemaal niks. :)
in de grotere steden zal het wel wat duurder zijn dan hier op het platteland denk ik.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:18

hallo!
ik vind zelf ook dat je niks hoort te betalen als je ook de klusjes doet
maar iedereen hier in de omgeving vraagt geld
ik doe luc nu ongeveer 5 x in de week en betaal 40 euro
ik doe ook de klusjes enzo
eerst deed ik hem 2 dagen voor het zelfde geld

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:36

Ik betaal niets voor mijn verzorgpaarden maar ik ga altijd met de eigenaresse mee op wedstrijd en help haar dan bij en verzorg de paarden verder ook. Ik rijd één van de paarden ook af en toe en die ander ben ik bezig met beleren, dus ik neem veel werk uit haar handen. Ik vind dat ook dat het onzinnig is om voor een verzorgpaard te betalen, want als verzorger verzet je veel werk, waar je dan ook nog eens voor moet betalen!

maar als je alleen komt om te rijden en verder niets dan kan ik me voorstellen dat je een kleine bijdrage moet leveren. En dan zo rond de 40-50 euro.

PegasusXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:15

Ik vind eerlijk gezegd dat je niets hoeft te betalen. Jij helpt iemand door zijn/haar paard te verzorgen zodat de eigenaar meer tijd heeft. Als je alleen gaat rijden kan ik me dat idd wel voorstellen, maar als je het paard ook verzorgt vind ik dat niet nodig want dan kun je rijden op het paard ipv geld.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:19

als de eigenaar geen tijd heeft het paardje te rijden moeten ze maar blij zijn dat jij hem wilt rijden... Maarja niet iedereen denkt er zo over ;)
Maar meer als €30,- zou ik ook niet geven is 10 euro per keer...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:22

Niks, mijn verzorger (reed ook) betaalde niets.

Zo doe je elkaar een plezier.

En dan nog zijn verzorgers niet te vinden :+

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:23

Ik betaal helemaal niks voor mijn 2 verzorgpaarden! :)
Alleen de manege (bakhuur) betaal ik zelf, en als ik wil lessen zijn de kosten voor mij, en natuurlijk de spullen die ik aanschaf, maar dat kan ik zo duur maken als ik het zelf wil :+
Maar; De eigenaar is soms ook zo dat hij de manegekosten wel wil betalen, verder rijd hij ons met de trailer + zijn auto daar heen, en wij hoeven ook geen benzinegeld te betalen!
Dus het verzorgen, en rijden bij hem thuis kost ons helemaal niks! :D
en daarbij mogen we zo vaak, en zoveel komen als we willen! :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:48

maximaal de kosten in verhouding tot het aantal dagen per week en de stallingskosten. Als het duurder is, dan is het meer commerciële lease.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:30

Al mijn verzorgpaarden zijn gratis.
Ik zou zeggen: gewoon goed opzoek gaan en, als het even kan, niet op een manege, maar gewoon op een erf van iemand. Dan heb je denk eerder kans dat 't niets/niet zo veel zal kosten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:32

Je verleend elkaar een dienst dus ik zou er niks voor geven.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:59

Ik betaalde in Landsmeer voor de merrie die ik bijreed 75,00 euro p.m. en dan kwam ik vast 2 dagen in de week en extra wanneer ik wilde. Mijn vriendin betaalde voor haar verzorg Haf naast mijn stal ook dat bedrag. We mochten wel doen wat we wilden met Het Twiske als uitrijd gebied vlakbij. Ik mocht allleen niet in mijn eentje naar buiten, wat ik wel weer irritant vond, omdat dat prima ging. De eigenaresse zelf was er een keer afgekukeld buiten, en daarom mocht ik dus ook niet meer alleen naar buiten. Toen dacht ik wel van ja, ik betaald bijna de helft van het stalgeld, en kan dus niet doen waar ik zin in heb.

Mijn zusje betaald in Zuiderwoude 50 euro p.m. voor haar verzorgpaard, een doet hem 3 dagen in de week. Mag ook alles doen en krijgt op 1 van de 3 dagen les van de eigenaresse.

Ik vind het normaal dat je iets betaald voor een verzorgpaard. Een paard is een hele dure hobby, en ik vind dat als je daarvan mee wilt profiteren dat je dan ook mag meedelen in de kosten. Het bedrag staat in verhouding tot de klusjes die je erbij doet, en het aantal dagen dat je komt. Ik vind dit niet zo raar eigenlijk?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:34

rensiepensie schreef:
Ik mocht allleen niet in mijn eentje naar buiten, wat ik wel weer irritant vond, omdat dat prima ging. De eigenaresse zelf was er een keer afgekukeld buiten, en daarom mocht ik dus ook niet meer alleen naar buiten. Toen dacht ik wel van ja, ik betaald bijna de helft van het stalgeld, en kan dus niet doen waar ik zin in heb.

Ik hoop dat je wel snapt dat alleen op buitenrit gaan een risico is zowel voor jezelf als voor het paard wat je rijdt?
Als je er af valt (wat dus gebeurde met de eigenaar) heb je kans dat je het paard kwijt raakt en dan kunnen er ongelukken gebeuren, waarvoor de eigenaresse ook nog aansprakelijk wordt gesteld. ook jij kunt je dusdanig bezeren dat je geen hulp in kunt roepen, en dan lig je daar...
Samen rijden is gewoon veel veiliger, en vaak zijn de paarden dan ook rustiger dan wanneer je alleen rijdt.

Ik heb ook wel gehad dat ik er op buitenrit af ben gevallen. 1x door een hond die mijn pony ging opjagen, 2x omdat mijn pony harder wilde dan ik en pissig werd omdat ik hem in hield, toen bokte hij mij er af, en 2 keer van mijn paard, een keer omdat ze schrok en 320 graden rond draaide waardoor ik er naast hing en een keer dat ze opzij in de greppel sprong en struikelde en we samen over de kop een weiland in gingen. Toen bleef ze helaas niet staan wachten tot ik weer in staat was op te staan, maar ging er na even wegstappen alsnog in galop vandoor. Gelukkig werd ze rustig toen ze voorbij het andere paard was en kon mijn vriendin haar pakken, maar was ik alleen geweest, dan was ze misschien wel door gerend het zandpad af de weg op...

Ik rijd dus bij voorkeur ook niet meer alleen en diegenen die mijn paard of pony mogen verzorgen, mogen ook niet alleen naar buiten.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:45

Het is inderdaad in Den Haag schrikbarend duur. Het meest belachelijke aanbod wat ik kreeg toen ik op zoek was (ook in Den Haag) was een pony van 20 waar ik 150 euro per maand moest betalen voor 2 keer per week. :\
Een verzorgpaard waar je hier niets voor hoeft te betalen kan je wel vergeten. Heel leuk al die mensen die hier in het topic zeggen dat ze vinden dat je niets hoeft te betalen, maar dan vind je hier ook niets, of je moet echt een jaar op zoek zijn. Als het al gratis is, is het meestal omdat het van een bevriende of bekende is. Dus als je echt op zoek bent naar een verzorgpaard om op te rijden moet je hier wel rekenen op ongeveer 75 euro.
Wat je zou kunnen doen is in de omgeving van Den Haag kijken, want daar zijn veel kleine pensionstalletjes. Denk aan Leidschendam, Voorschoten, Nootdorp en het Westland (Monster, Poeldijk, Kwintsheul). 't is wel een eindje reizen... Ik ben ook een uur aan reistijd kwijt, maar vanwege prijs en mogelijkheden die ik heb, heb ik het er wel voor over.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:19

bedankt voor de tip! Ik ken den haag niet goed maar ga zeker verder zoeken

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:25

Je kunt ook nog een gezocht advertentie plaatsen op Bokt en op Marktplaats. :)