Twijfels of ik het wel goed doe met mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Twijfels of ik het wel goed doe met mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:14

hallo,

ik heb een eigen paard , een draver . en voordat ik mijn hele verhaal ga houden wil ik eerst zeggen dat ik heel erg veel van haar houd en haar niet kwijt wil . ik heb best lang nagedacht om dit topic te openen, maar ik loop nu al zo lang met mijn probleem rond dat ik het kwijt wil. mijn paard is teveel voor me , de verantwoordelijkheid, bedoel ik. ik wil alles zo graag goed doen , en iedere keer als ik bij haar weg ga voelt het alsof ik het weer fout gedaan heb en alsof ik weer gefaald heb . en ik maak me veel te veel en veel te vaak zorgen over haar . en ik denk dat alles wat mis met haar is aan mij ligt. als ze oogwit heeft , ben ik zo bang dat ze angstig voor mij is , en dat ze me niet moet . en dat ik gewoon alles bij haar fout doe . ik weet echt niet meer wat ik moet doen . ik beleef hier helemaal geen plezier meer aan . daar komt nog eens bij dat ik altijd alleen op stal ben en nooit bij iemand terecht kan als het niet ging met yela . en zo fiets ik gewoon altijd verdrietig naar huis . en toch wil ik haar nooit verkopen , want ik houd wel heel veel van haar . ik denk dat het al heel veel op zou lossen als ik met een leuk iemand op stal stond . vaak als ik met een vriendin naar yela ga , zijn de zorgen al een stuk minder.

verder heb ik al nagedacht om haar te laten readen . zodat ik zelf van haar kan horen of ik het echt fout doe. en of het oogwit echt angst voor mij betekent . alleen ik kan dat niet betalen , helaas.

het spijt me dat ik misschien heel zeurderig en klagerig over kan komen . maar ik heb het zo lang opgekropt dat ik nu gewoon alles vertel wat me al die tijd verdrietig maakt , en waarover ik nooit praatte .

en door dit alles , voelt het ook alsof er geen klik is , alleen maar de angst over of ik het wel goed doe , en of ze me wel mag . alsjeblieft , wil iemand me helpen ?

liefs femke
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-06-10 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Pinacolada

Re: ik wordt er gewoon zo verdrietig van ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:16

Heb je dat alleen met je paard of ook met andere dingen? Faalangst? Kun je niet naar een andere stal verhuizen waar meer hulp is?

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:17

Misschien kun je wel verhuizen naar een andere stal waar wel wat meer mensen rondlopen? dan ben je in ieder geval minder vaak helemaal alleen en kun je hun ook advies vragen!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:17

Kop op zeg :(:)
Tis een paard, geen suiker.
Reading is (in mijn mening) onzin, en is alleen wat voor de mens, echter kan dit misschien wel helpen, omdat het probleem bij jou hier ligt. Misschien geeft het een andere kijk op het probleem. Verder heeft dit volgens mij niks met het paard te maken, maar zit dit veel dieper en komt het hierbij eruit.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:18

Als je helemaal alleen bent is het natuurlijk ook niet leuk, zoek anders iemand van joun leefdtijd die bij je op stal wilt komen of vraag iemand die elke keer mee gaat.

Ik maakte me ook altijd zorgen maar als je lief bent waarom zou je paard dan bang zijn?

Heel veel sterkte en succes en twijfel niet te veel aan jezelf

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:19

Pinacolada schreef:
Heb je dat alleen met je paard of ook met andere dingen? Faalangst? Kun je niet naar een andere stal verhuizen waar meer hulp is?

nee , alleen met haar heb ik het. snap dat je het vraagt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:19

volgende keer als er een probleempje is mag je Mij gerust een pb sturen
Om je lekker op te beuren/kletsen
we zijn even oud
Kop op meid, Die downs horen erbij
straks, als je denkt dat het nooit goedkomt gebeurt er ineens een wonder
geloof me ik heb ervaring :+

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:20

Jeudi schreef:
Misschien kun je wel verhuizen naar een andere stal waar wel wat meer mensen rondlopen? dan ben je in ieder geval minder vaak helemaal alleen en kun je hun ook advies vragen!
Succes!

ik snap je reactie . en ik wil dit ook heel graag , maar mijn ouders willen het absoluut niet. en er kan ook geen paard bij helaas.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:20

Gaat dit om het rijden of om de gehele omgang met je paard?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:21

ranna schreef:
Gaat dit om het rijden of om de gehele omgang met je paard?

de gehele omgang.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:22

HeleneDas schreef:
Als je helemaal alleen bent is het natuurlijk ook niet leuk, zoek anders iemand van joun leefdtijd die bij je op stal wilt komen of vraag iemand die elke keer mee gaat.

Ik maakte me ook altijd zorgen maar als je lief bent waarom zou je paard dan bang zijn?

Heel veel sterkte en succes en twijfel niet te veel aan jezelf

omdat mijn paard mijn twijfel en spanning voelt , en daar zelf ook zenuwachtig van wordt.

dankjewel .

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:23

Femke, we zijn allemaal wel eens onzeker of we wel het goede doen met ons paard. Maken ons allemaal wel eens zorgen. Soms zijn de zorgen terecht maar soms ook niet. Mn paard heeft soms ook geen zin in mij, en soms heb ik ook mn dag niet. Dat geeft helemaal niet. Je bent mens en je paard is paard :) Onzekerheden zijn helemaal niet erg, als jij naar beste kunnen voor je paard zorgt heb je vast wel een tevreden paard.

Ik heb ooit eens een reading laten doen. In mijn geval gaf het geen antwoorden op vragen (want die had ik niet) maar het is wel fijn om bepaalde dingen te weten.

Het is zeker belangrijk als je stalgenootjes hebt waar je ervaringen mee kan uitwisselen. Dan hoor je meteen dat veel dingen waar jij mee zit anderen ook hebben (gehad)

En oogwit hoeft echt niet altijd angst te betekenen hoor. Bij sommige zie je dat meer/vaker en bij andere nooit.

Sterkte!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:23

Maar staat je paard ook helemaal alleen?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:24

er zijn mensen die readen vanaf een foto en daar niet zoveel voor vragen.. Volgens mij zit er ook iemand op bokt die dat doet maar ik weet zo even niet wie... Zal eens kijken if haar ergens kan vinden....

Jellie

Zou grondwerkles nemen iets voor je zijn? Dan kun je op een fijne manier met je paardje vanaf de grond een band opbouwen en dat met begeleiding van een ervaren instructeur...
Laatst bijgewerkt door Jellie op 25-06-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverhere

Waarom ga je niet eens aan de gang met grondwerk, vrijheidsdressuur? Op het net kun je hierover een heleboel informatie vinden zonder direct dure lessen te moeten volgen. En als je dat allemaal te moeilijk lijkt, waarom niet gewoon met haar trutten en verder lekker bij haar zitten terwijl zij aan het grazen is of iets dergelijks. Gewoon lekker vertrouwd met elkaar worden en vertrouwen in elkaar en in jezelf krijgen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:26

Ik had hier vroeger zelf ook last van. Ik had al geen gemakkelijk paard, en ik moest alles zelf doen, stond overal alleen voor. En dan ging het ook nog niet eens goed.. Toch moet ik eerlijk zeggen dat het ook een beetje de leeftijd is hoor.

Nu ik ouder ben heb ik er amper last van. Van de andere kant, ik heb nu ook goede begeleiding. Ik denk dat dat voor jou ook de oplossing is. Al krijg je maar 1x per maand goed les met je paard, in alles.. Dan kun je je vragen kwijt, word je begeleid op moeilijke punten, heb je in ieder geval een aanspreekpunt. Wedden dat het de rest van de maand al veel beter gaat?

Anders plaats je een oproepje hier op bokt, er zijn vast bokkers die bij je in de buurt wonen en je zo nu en dan even helpen willen. Dat zal je vast en zeker goed doen!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:26

Jellie schreef:
Zou grondwerkles nemen iets voor je zijn? Dan kun je op een fijne manier met je paardje vanaf de grond een band opbouwen en dat met begeleiding van een ervaren instructeur...

heb ik al :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:27

zorro schreef:
Ik had hier vroeger zelf ook last van. Ik had al geen gemakkelijk paard, en ik moest alles zelf doen, stond overal alleen voor. En dan ging het ook nog niet eens goed.. Toch moet ik eerlijk zeggen dat het ook een beetje de leeftijd is hoor.

Nu ik ouder ben heb ik er amper last van. Van de andere kant, ik heb nu ook goede begeleiding. Ik denk dat dat voor jou ook de oplossing is. Al krijg je maar 1x per maand goed les met je paard, in alles.. Dan kun je je vragen kwijt, word je begeleid op moeilijke punten, heb je in ieder geval een aanspreekpunt. Wedden dat het de rest van de maand al veel beter gaat?

Anders plaats je een oproepje hier op bokt, er zijn vast bokkers die bij je in de buurt wonen en je zo nu en dan even helpen willen. Dat zal je vast en zeker goed doen!

ik krijg om de drie weken horsemanship-les.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:28

ranna schreef:
Waarom ga je niet eens aan de gang met grondwerk, vrijheidsdressuur? Op het net kun je hierover een heleboel informatie vinden zonder direct dure lessen te moeten volgen. En als je dat allemaal te moeilijk lijkt, waarom niet gewoon met haar trutten en verder lekker bij haar zitten terwijl zij aan het grazen is of iets dergelijks. Gewoon lekker vertrouwd met elkaar worden en vertrouwen in elkaar en in jezelf krijgen.

bedankt voor de tip, ik ben hier al mee bezig , maar ik kan mijn blik niet van haar ogen afhouden , en zodra ik dat zie wordt ik gewoon helemaal ''gek'' . om het zo maar te zeggen . heel erg verdrietig ook. dit klinkt allemaal erg overdreven . maar dit is hoe ik het voel!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:29

marise83 schreef:
er zijn mensen die readen vanaf een foto en daar niet zoveel voor vragen.. Volgens mij zit er ook iemand op bokt die dat doet maar ik weet zo even niet wie... Zal eens kijken if haar ergens kan vinden....

als je dat zou kunnen uitvinden , zou dat super zijn !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:30

Het probleem is niet je paard maar jezelf denk ik, je zit niet lekker in je vel. Zou eens met iemand gaan praten, scheelt vaak een hele hoop. Succes, weet hoe het voelt maar ik ga langzamerhand de goede kant uit en geniet weer van mijn paard.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:31

Nou als ik in je profiel kijk en zie hoe jij met jou paard omgaat hoef je je echt geen zorgen te maken of het goed zit tussen jullie! Als ik zie hoe vriendelijk jij met je paard omgaat ( wat ik van foto's kan zien) zie ik dat Yela respect voor je heeft!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:34

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:35

Espoir_ schreef:
Nou als ik in je profiel kijk en zie hoe jij met jou paard omgaat hoef je je echt geen zorgen te maken of het goed zit tussen jullie! Als ik zie hoe vriendelijk jij met je paard omgaat ( wat ik van foto's kan zien) zie ik dat Yela respect voor je heeft!

Dit is precies wat ik ook wilde zeggen. Je doet dingen met je paard die ik niet durf te doen hoor :) Daar moet spraken zijn van wederzijds vertrouwen.