Doorgaan met manege les of privé les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manege of Privéles?

Manege
6 (5%)
Privéles
104 (94%)

Totaal aantal stemmen: 110

rainbow13

Doorgaan met manege les of privé les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:51

Hee! :)

Ik zit met een probleem.
Ik kan niet kiezen tussen ''de manege'' of privé lessen. Op de manege is het heel erg gezellig.
Maar op mijn privé lessen leer ik veel meer en leer ik ook op een betere manier.
Die privé lessen rij ik op een verzorgpony. Die ik in de toekomst misschien ook wel mag uitbrengen op wedstrijden.

Wat vinden jullie?

Door gaan met manege?
Of door gaan met privé lessen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Doorgaan met manege les of privé les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:52

Absoluut prive lessen, wat je zegt daar leer je zoveel meer van. En waar betaal je nou voor, om te leren of voor de gezelligheid? Bovendien kun je altijd nog eens langskomen op de manege. :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:53

Denk eens na wat is belangrijker dat jij het leuk hebt op de manegelessen maar dat je dingen op de verkeerde manier leert en dat dit dus niet bevoordelijk is voor je pony?
Of prive lessen waardoor jij verder komt en je je pony beter kan rijden op de juiste manier waardoor je problemen die door rijtechnische fouten ontstaan vermijdt?

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:57

Miss_Malfoy schreef:
Absoluut prive lessen, wat je zegt daar leer je zoveel meer van. En waar betaal je nou voor, om te leren of voor de gezelligheid? Bovendien kun je altijd nog eens langskomen op de manege. :)

Ik leer idd heel veel meer. Ik betaal nu zelf voor de privé lessen en me ouders voor de manege. Zodra de manege weg valt betalen ze mijn privélessen. Anders moet ik gewoon mijn privélessen op mijn verzorgpony stoppen. Wat ik dus echt niet wil. Het is wel, dat als ik op de manege stop ik bepaalde vriendinnen niet meer vaak zie of helemaal niet meer zie. Ook is er pas een geweldig nieuw pony bij gekomen. 8 maanden op de wei gestaan, helemaal stijf en is nog niet op zijn mooiste, maar ik vind haar geweldig. ( lekker penny :o ) Ik zou het jammer vinden om dat dan op te geven.

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:57

Moontje1991 schreef:
Denk eens na wat is belangrijker dat jij het leuk hebt op de manegelessen maar dat je dingen op de verkeerde manier leert en dat dit dus niet bevoordelijk is voor je pony?
Of prive lessen waardoor jij verder komt en je je pony beter kan rijden op de juiste manier waardoor je problemen die door rijtechnische fouten ontstaan vermijdt?

Ik zou zelf voor de tweede kiezen.
Maar toch wat ik hier boven al zei. Ik geef veel op! :evaw:

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:58

Ik zou meteen voor privélessen kiezen! Hier heb je zoveel meer aan! Je krijgt 1 op 1 les en er is veel meer aandacht voor jou en je paard. Ideaal! Dat je er nog overnadenkt welke keuze je maakt joh :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:59

Je hoeft toch niet nooit meer naar de manege te gaan? Je kunt naar de les van je vriendinnen komen kijken etc.

En tja, op de manege kun je een pony toch niet echt veranderen, en zelfs al gaat het beter, wie weet zetten ze dan weer beginners op die mooie pony en is alles voor niets geweest.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:08

rainbow13 schreef:
Moontje1991 schreef:

Ik zou zelf voor de tweede kiezen.
Maar toch wat ik hier boven al zei. Ik geef veel op! :evaw:

Wat is nu leuker je verzorpony waarmee je wat kan berijken?
Of een manege pony waar altijd een ander oprijdt en waarmee je nooit wat kan berijken daardoor?
En je vriendinnen tja als je niet op de manege rijdt betekend het niet dat je er niet langs mag komen.
En daarnaast vriendinnen die je toch alleen maar op de manege ziet en dus in mijn ogen geen echte vriendinnen zijn maar mede lessers of plezier met je verzorgpony en daar iets mee kunnen berijekn om later trots op te zijn mij lijkt de afweging niet zo moeilijk

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:10

Ik zou zeker voor je verzorg pony kiezen met privé-lessen.
Heel simpel;
* Je kan er wat mee bereiken.
( Zoals je zelf zij, wedstrijden etc. )
* Er rijden geen 50 miljoen andere kinderen op net als de manege paarden. ( Toch? )
* Je leert meer en wordt meer ervaren.

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:29

Ja privé lessen zijn idd beter. :)
Ik denk dat mijn besluit is genomen. Maar ik wacht toch nog even wat andere reacties af. Want ik kan natuurlijk ook een krantenwijk doen en het daar van verdienen.
Want met mijn zakgeld kom ik niet rond als ik die lessen er bij moet doen. :+

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:32

Oké, Succes in ieder geval! :)

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:33

Dankjewel :)
En bedankt voor je mening! :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:36

rainbow13 schreef:
Ik denk dat mijn besluit is genomen. Maar ik wacht toch nog even wat andere reacties af. Want ik kan natuurlijk ook een krantenwijk doen en het daar van verdienen.

Krantenwijk is altijd een slim plan. (leren met geld omgaan, leren werken voor je geld enz enz enz)
Maar en manege lessen en prive lessen niet op de manege zullen ze je toch weer veel verkeerde dingen aanleren die voortgang tegen werken en dat is juist waar je bij prive lessen aan werkt.
Ik vindt als je manege lessen blijft doen het zonde van de prive lessen want die zijn dan tenslotte ook voor niks.

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:38

Moontje1991 schreef:
rainbow13 schreef:

Krantenwijk is altijd een slim plan. (leren met geld omgaan, leren werken voor je geld enz enz enz)
Maar en manege lessen en prive lessen niet op de manege zullen ze je toch weer veel verkeerde dingen aanleren die voortgang tegen werken en dat is juist waar je bij prive lessen aan werkt.
Ik vindt als je manege lessen blijft doen het zonde van de prive lessen want die zijn dan tenslotte ook voor niks.

Ik heb al wel eens eerder een krantenwijk gehad. Maar ik had hier geen tijd meer voor en ik kreeg veel te weinig naar mijn zin ( het gemiddelde was rond de 4 euro per week. :/ )
Wat je zegt klopt wel.
Ik wacht nog wat reacties af.
Inierdergeval heel erg bedankt.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:43

rainbow13 schreef:
Moontje1991 schreef:

Ik heb al wel eens eerder een krantenwijk gehad. Maar ik had hier geen tijd meer voor en ik kreeg veel te weinig naar mijn zin ( het gemiddelde was rond de 4 euro per week. :/ )
Wat je zegt klopt wel.
Ik wacht nog wat reacties af.
Inierdergeval heel erg bedankt.

Tja als je jong bent verdien je nu eenmaal niks.
Hoevaak liep je en hoe groot was je wijk?

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:46

Ik liep een keer in de week en het was een normale wijk, rond de 200 huizen.
deed er als ik sloom was 2 uur over :+
Niet bepaald veel wat ik verdiende ..
met 4 euro heb ik geen privé les :P

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:48

Hmm ik doe het nu nog wel allebei, zowel op de manege lessen als privé les op m'n verzorgpony. Dat laatste betaal ik zelf en ik bepaal ook zelf wanneer ik een les neem. En ik rijd nu al 13 jaar op deze manege en ik ben daar toch ook aardig wijs geworden en heb veel ervaring opgedaan. Van verschillende paarden rijden kan je ook veel leren namelijk in plaats van de knopjes op een paard kennen. Maar ik zou hoe dan ook zeker NIET stoppen met je privé lessen, want die zijn voor je rijkundigheid toch echt het belangrijkste :P

Verder sluit ik me aan bij de rest, je kan altijd langs gaan bij de manege of mee met die vriendinnen. Of hier een daar een losse les op de manege mee rijden als je zakgeld dat wel een keer toelaat.
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 25-06-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:49

Als ik het zo hoor, meer leren, betere manier, wedstrijden... Zou ik voor de privé lessen kiezen! :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:51

rainbow13 schreef:
Ik liep een keer in de week en het was een normale wijk, rond de 200 huizen.
deed er als ik sloom was 2 uur over :+
Niet bepaald veel wat ik verdiende ..
met 4 euro heb ik geen privé les :P

tja voor een jong iemand is het een normaal loon dus daar verander je niks aan.
ALs je percee beide wilt doen kun je een 2de wijkje nemen maar ik raad je aan alleen voor prive lessen te gaan

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:52

Oke, mijn besluit is denk ik genomen! :)

Ik ga voor de privé lessen! :D

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:52

Heel erg bedankt iedereen! :)

En meer ervaringen en meningen zijn altijd welkom! :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:00

Moontje1991 schreef:
rainbow13 schreef:

Misschien dat jij in je omgeving geen goede maneges kent maar op sommige maneges zijn de instructeurs ook gewoon gediplomeerd en die zullen je ook niet zomaar verkeerde dingen aanleren. Een prive instructeur die je zomaar ergens vandaan plukt kan je net zo goed verkeerde dingen aanleren.

Ik begrijp opzich wel dat je de gezelligheid van de manege gaat missen. Zou het niet mogelijk zijn om bijv af te wisselen de ene week les op je verzorgpaardje en ander op de manege (of vaker afwisselen of zo af en toe nog mee op buitenrit met je manege groep ofzo?)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:11

liedje89 schreef:
Moontje1991 schreef:

Misschien dat jij in je omgeving geen goede maneges kent maar op sommige maneges zijn de instructeurs ook gewoon gediplomeerd en die zullen je ook niet zomaar verkeerde dingen aanleren. Een prive instructeur die je zomaar ergens vandaan plukt kan je net zo goed verkeerde dingen aanleren.

Ik begrijp opzich wel dat je de gezelligheid van de manege gaat missen. Zou het niet mogelijk zijn om bijv af te wisselen de ene week les op je verzorgpaardje en ander op de manege (of vaker afwisselen of zo af en toe nog mee op buitenrit met je manege groep ofzo?)

ze zegt in de op zelf dat ze bij de prive instructeur dingen op de goede manier leert.
Dus het lijkt mij dat ze het op de manege verkeerd aanleert.
En nee ik heb 1 goed manege gezien en ik ben zowel waar ik nu woon als waar ik eerst woonde toch wel in een straal van 15 km bij elke manege geweest.
De meeste dure 5 sterren fnrs maneges met van die instructeurs die op deurne hebben gezeten en dus aanleren om flink te zagen zodat die kin wel op zijn borst komt.

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:00

Het af wisselen Kan niet want daar doet de manege niet aan. Ook doen wij NOOIT buitenritten omdat we daar de gelegenheid niet voor hebben. Het kon eerst, maar het mag niet meer van de gemeente. :(:)

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:02

liedje89 schreef:
Moontje1991 schreef:

ze zegt in de op zelf dat ze bij de prive instructeur dingen op de goede manier leert.
Dus het lijkt mij dat ze het op de manege verkeerd aanleert.
En nee ik heb 1 goed manege gezien en ik ben zowel waar ik nu woon als waar ik eerst woonde toch wel in een straal van 15 km bij elke manege geweest.
De meeste dure 5 sterren fnrs maneges met van die instructeurs die op deurne hebben gezeten en dus aanleren om flink te zagen zodat die kin wel op zijn borst komt.

Dat zagen tot op de borst. Een mooi voorbeeld voor mij. Zo leer ik het dus op 'die manege', Maar op mijn privélessen leer ik het juist te doen van uit de ontspanning.
Volgends mij kennen ze het woord ontspanning niet op die manege. :7