Manege Visdonk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Manege Visdonk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:21

Hoi Medebokkers.

Emily ( HorseEmily @ Bokt) & Ik willen een Topic starten over manege visdonk!

Over de manege zelf.
De manege ligt aan het bos Visdonk,
Daarvan ook de naam van het dierenhospitaal, en de manege zelf.
Het is een manege in Roosendaal,
Een supergezellige manege, waar je goede lessen krijgt.
Voor jong en oud!

Over de manege paarden & pony's
De manege heeft ongeveer 11 manegepony's:
-Bobo
-Evita
-Goofy
-Doeska
-Petrouska
-Tepukky
-Suprise
-Sunshine
-Saar
-Luce
-Milly

En we hebben ongeveer 7 manegepaarden
-Pardoes
-Miss Daisy
-Darco
-Pacific
-Kasmir
-Navaron
-Yovandi
( Er stond er nog 1 maar die is verkocht: Dolly)

Over de eigenaren:
De eigenaren van Manege Visdonk: A&M
Ze zijn echt superaardig, en je mag er bijna alles van.
Je mag er stage lopen.
Je mag pony's & paarden wassen in de zomer.
Je mag met paarden & pony's gaan wandelen.
Ook onderlinge wedstrijden & Knhs wedstrijden,
ponykampen, en clinics worden georganiseerd door hun!
Ook mag je er vaak op zondag vrijrijden

Over de onderlinge & KNHS wedstrijden:
Ook onderlinge wedstrijden voor de jeugd & ouderen worden op de manege
gehouden. Deze mogen op eigen paard ( wel op de manege staan)
of manegepaard of pony.
KNHS wedstrijden worden meestal buiten gehouden, omdat buiten de bak net groter is.
KNHS is meestal voor de mensen die lid zijn van de KNHS en die ook echt elke wedstrijd
bij de knhs volgen

Over Ponykampen:
De ponykampen zijn 5 weken achter elkaar.
Week 31, 32, 33, 34 en 35
Meestal gaan Emily & Ik in week 34.
Met de ponykampen, mag je zelf een pony kiezen,
die je dan heel de week verzorgt, en rijdt.
we rijden dan 2 x op een dag. 'Smiddags en 's Avonds.
T is altijd echt heel gezellig.

Over de Clinics:
De clinics worden meestal gehouden over Gijsbert.
Hij weet veel van Dressuur, en geeft dan lessen.

Over onze lievelingspony's:
Onze lievelingspony's zijn:
Die van steffie: Bobo & Miss Daisy
Die van Emily: Pardoes en Goofy.
Karakter van bobo:
Bobo is een willige leerpony, je kan er dus veel van leren.
Als je al wat beter rijdt, kun je hem aan de teugel beginnen te rijden.
In het begin pakt hij regelmatig zelf het bit vast. maar dan is het een kwestie van
druk met je benen zetten.
Als je voor de eerste keer op hem rijdt, zal hij erg eigenwijs doen.
Miss Daisy:
Is een leuke pony, voor kinderen die ongeveer 12 tot 14 zijn, die nog niet zo goed kunnen rijden.
Ze is even makkelijk in de omgang dan met het rijden.
Haar gallop is wat hobbelig, maar verder zit ze echt lekker.
Ze is een superleuke knuffelpony!
Pardoes:
Voor pardoes moet je al meer gevorderd zijn ( zoals Emily dus)
hij kan hele leuke streken hebben, maar als je beter kunt rijden,
is het echt een schatje, ook aan de teugel gaat zonder problemen.
Hij is een echte dressuurpony.
Goofy:
Voor Goofy geldt ongeveer precies hetzelfde als bobo,
alleen goofy is net iets makkelijker met het aan de teugel rijden.
Goofy is in de omgang echt een schat, maar kan met het rijden nog wel
eens een streek uithalen.

Bedankt voor het lezen, en laat gerust een berichtje achter!!
:evaw:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dikgedrukte opmaak verwijderd.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:32

Halloo :D
Nou ben ik toch wel benieuwd wie er allemaal op Manege Visdonk rijd.. :o

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:40

Gister nog een onderlinge wedstrijd gehad op Visdonk, op Saar :+

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:00

ik rijd op manege visdonk :D
ik rijd altijd op kasje <3

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:02

darco is het beste paardje <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 :D :D :D :D :+ :+ :+ :+

Kasmir

Re: Manege Visdonk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:11

Kasmir, is dat Kasmir Viola? Hoe is het met hem??

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:13

_gitte_ schreef:

Oh ik zie dat het inderdaad Kasmir is :D Hoe gaat het met hem? Op je profiel is trouwens niet helemaal waar, zo heel verschikkelijk is Kasmir niet. Ik heb hem zonder zadel en zonder hoofdstel met alleen een touwtje om zijn hals gereden ;). Hij stond altijd stil met opstappen en is echt een schatje, hij is wel goed in nieuwe ruiters uit testten. Het verbaast me wel dat je schrijft dat hij bokkerig is naar de zweep aangezien hij bij mij nog nooit een bok heeft gegeven en heb er toch al een aantal jaar op rondgereden. Dit paard is echt nog altijd de liefde van mijn leven haha. Ik moet Astrid maar weer eens bellen om een keer langs te komen maar het is zo ver weg ;(

Zal eventjes wat foto's bijvoegen voor het idee :)
Rijden met neckrope.
Afbeelding

Rijden dressuur.
Afbeelding

Opeten van Urani :Y)
Afbeelding

En gewoon omdat hij zo super knap is <3
Afbeelding

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:27

Jaa!
Dat is Kasmir.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:40

Wat leuk ^^ Doet hij het een beetje goed? Het is zo'n ontzettend lief paard :D.
Is zijn litteken alweer een beetje bijgetrokken of blijft haar daar zo ribbig? Was echt gruwelijk hoe hij zichzelf
had opengereten in zijn buik. Heb toen heel wat met hem gelopen en zijn wond uitgespoeld.
Hebben jullie deze trouwens al eens gezien? Kasmir zijn andere carrière.
Afbeelding

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:21

Kasmir schreef:
_gitte_ schreef:

Oh ik zie dat het inderdaad Kasmir is :D Hoe gaat het met hem? Op je profiel is trouwens niet helemaal waar, zo heel verschikkelijk is Kasmir niet. Ik heb hem zonder zadel en zonder hoofdstel met alleen een touwtje om zijn hals gereden ;). Hij stond altijd stil met opstappen en is echt een schatje, hij is wel goed in nieuwe ruiters uit testten. Het verbaast me wel dat je schrijft dat hij bokkerig is naar de zweep aangezien hij bij mij nog nooit een bok heeft gegeven en heb er toch al een aantal jaar op rondgereden. Dit paard is echt nog altijd de liefde van mijn leven haha. Ik moet Astrid maar weer eens bellen om een keer langs te komen maar het is zo ver weg ;(

Zal eventjes wat foto's bijvoegen voor het idee :)
Rijden met neckrope.
Afbeelding

Rijden dressuur.
Afbeelding

Opeten van Urani :Y)
Afbeelding

En gewoon omdat hij zo super knap is <3
Afbeelding

dat zeg ik ook niet maar,in het begin teste hij gwoon uit en was hij snel enzo en dat was ik niet gewoon.
maar nu kan ik er echt mee lezen en schrijven.
hij is echt een schatje.ik rijd er elke week op en nu gaat het echt prima.maar in het begin test hij gewoon uit en was hij snel maar nu is hij echt een schatje <3 .
en weet je soms hoe oud hij is ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:28

Ik ben er als jong meisje begonnen met rijden. Dat is inmiddels ruim 21 jaar geleden :oo Geen van de paarden of ponies die je noemt waren er toen al. Namen die ik me nog van toen herinner zijn Burney, Dandy, Poeti, Bianca, Flanagan, Fury, Johnny en Inez Fanfare.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:30

Chubby schreef:
Ik ben er als jong meisje begonnen met rijden. Dat is inmiddels ruim 21 jaar geleden :oo Geen van de paarden of ponies die je noemt waren er toen al. Namen die ik me nog van toen herinner zijn Burney, Dandy, Poeti, Bianca, Flanagan, Fury, Johnny en Inez Fanfare.

Ik was een paar weken geleden oude hoofdstellen aan het bekeiken en vonden er een met de naam Bianca erop :)
ken je misschien Sunshine?
die is nu in de 30 dus dan zou hij er ook al gestaan moeten hebben.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:35

Ik heb er volgende week zondag wedstrijd :D
in de DE-l2:D
Komen er dan ook nog andere bokkers(lijkt me wel leuk om mensen ervan te kennen)

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:53

Chubby schreef:

ik rijd er nu 9 jaar en toen ik er 2 jaar reed is er een pony gestorven van ouderdom(denk ik) dus mischien ken je die wel hij hete bonny(ik weet niet hoe je het schrijft)

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:58

xTweetyx schreef:
Ik heb er volgende week zondag wedstrijd :D
in de DE-l2:D
Komen er dan ook nog andere bokkers(lijkt me wel leuk om mensen ervan te kennen)

Ik denk dat ik dan wel kom kijken!
Hoelaat start je?

xTweetyx

Re: Manege Visdonk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:26

weet ik nog niet.
staat nog niet op startlijsten.nl.
ik heet anja goderie.
dus als je toevallig kijkt(ik post het wel hier)

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:39

Oke :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:23

_gitte_ schreef:
dat zeg ik ook niet maar,in het begin teste hij gwoon uit en was hij snel enzo en dat was ik niet gewoon.
hij is echt een schatje.ik rijd er elke week op en nu gaat het echt prima.maar in het begin test hij gewoon uit en was hij snel maar nu is hij echt een schatje <3 .

Dat van dat uittesten klopt inderdaad, dat doet hij in het begin enorm. Dan doet die net alsof die niet langzaam kan, galop blijft snel maar een arbeidsdrafje zit er wel in. Kasmir is geboren in 1993 dus hij is inmiddels al 17 jaar oud. Zijn vader is Strausi en zijn moeder (leeft ze nog?) staat als het goed is bij jullie op stal Yubina Boszorg.

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:52

Kasmir schreef:
_gitte_ schreef:

Dat van dat uittesten klopt inderdaad, dat doet hij in het begin enorm. Dan doet die net alsof die niet langzaam kan, galop blijft snel maar een arbeidsdrafje zit er wel in. Kasmir is geboren in 1993 dus hij is inmiddels al 17 jaar oud. Zijn vader is Strausi en zijn moeder (leeft ze nog?) staat als het goed is bij jullie op stal Yubina Boszorg.

oh zo "oud" had ik hem niet geschat :) .en arbeidsgalop lukt hem sinds kort ook *D .het is echt een schat.ik wist niet dat zijn moeder ook op visdonk stond.ik vind het echt leuk om al die foto's te zien. :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:28

Ja hij is al aardig bejaard haha. Hij heeft tot best wel heel lang door gekoerst, volgens mij tot zijn 10e. Yubina moet inmiddels echt al een hele oude taart zijn als ze nog leeft haha, want een aantal jaar geleden was ze al dik in de 20.

Dit is Yubina op 'Stal Viola' bij Astrid's moeder waar ik Kasmir Viola een tijdje heb gedaan tot Astrid Visdonk overnam.
Afbeelding

Hoe is het trouwens met zijn litteken van zijn wond aan de zijkant? Is dat nog steeds zo ribbig of zit er al een mooi spier en vet laagje overheen? Het is echt een hele smerige jaap geweest, die foto's zal ik jullie maar besparen haha.
Dit bedoel ik trouwens met dat ribbige dat hij had, klinkt een beetje vaag gok ik x) Daar zie je echt waar al het spierweefsel is weggeslagen door die dreun die hij heeft gemaakt. Deze foto accentueert het wel wat, het was niet zo heftig als je het hier ziet want door de zon heeft die best flinke schaduwen waardoor het er heftiger uit ziet dan dat het was. Zal hierna trouwens stoppen met jullie stalken met foto's haha, heb er gewoon teveel van hem. Ben nog net iets te gek van dat paard.

Afbeelding

Ben nog steeds van plan weer een keer langs te komen, ben benieuwd of die nog een beetje weet wie ik ben. Gok van niet maar goed, ik weet nog wie hij is ^^

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:03

Kasmir schreef:
Ja hij is al aardig bejaard haha. Hij heeft tot best wel heel lang door gekoerst, volgens mij tot zijn 10e. Yubina moet inmiddels echt al een hele oude taart zijn als ze nog leeft haha, want een aantal jaar geleden was ze al dik in de 20.

Dit is Yubina op 'Stal Viola' bij Astrid's moeder waar ik Kasmir Viola een tijdje heb gedaan tot Astrid Visdonk overnam.
Afbeelding

Hoe is het trouwens met zijn litteken van zijn wond aan de zijkant? Is dat nog steeds zo ribbig of zit er al een mooi spier en vet laagje overheen? Het is echt een hele smerige jaap geweest, die foto's zal ik jullie maar besparen haha.
Dit bedoel ik trouwens met dat ribbige dat hij had, klinkt een beetje vaag gok ik x) Daar zie je echt waar al het spierweefsel is weggeslagen door die dreun die hij heeft gemaakt. Deze foto accentueert het wel wat, het was niet zo heftig als je het hier ziet want door de zon heeft die best flinke schaduwen waardoor het er heftiger uit ziet dan dat het was. Zal hierna trouwens stoppen met jullie stalken met foto's haha, heb er gewoon teveel van hem. Ben nog net iets te gek van dat paard.

Afbeelding

Ben nog steeds van plan weer een keer langs te komen, ben benieuwd of die nog een beetje weet wie ik ben. Gok van niet maar goed, ik weet nog wie hij is ^^

ik ga vrijdag naar de manege dus ik zal eens kijken of yubina er nog staat.
kasmir is helemaal niet meer zo ribberig hoor hij is nu een mooi paard,niet te dik niet te dun.en aan zijn linkerkant heeft hij net zo een kuiltje zeg maar in zijn buik(ik weet niet of je dat bedoelt met het litteken?)het is wel een kuiltje maar het is wel mooi dicht(dus geen wonde meer)en als je langskomt moet je het maar laten weten.ik vind het wel leuk om wat ovet kasmir's verleden te weten. :D

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:05

_gitte_ schreef:
Kasmir schreef:

Afbeelding

Afbeelding

ik ga vrijdag naar de manege dus ik zal eens kijken of yubina er nog staat.
kasmir is helemaal niet meer zo ribberig hoor hij is nu een mooi paard,niet te dik niet te dun.en aan zijn linkerkant heeft hij net zo een kuiltje zeg maar in zijn buik(ik weet niet of je dat bedoelt met het litteken?)het is wel een kuiltje maar het is wel mooi dicht(dus geen wonde meer)en als je langskomt moet je het maar laten weten.ik vind het wel leuk om wat ovet kasmir's verleden te weten. :D

en ik zal vrijdag eens mooie foto's proberen te maken van hem hoe hij nu is en dan zal ik ze pb'en

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:26

Volgens mij staat Yubina er nog wel.
Maar dat weet ik niet zeker.
:)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:18

Okee wat leuk :D. Dat deukje is inderdaad de wond die hij bij ons op de manege heeft gekregen, hij is van schrik in de sluiting van de paddock gesprongen en heeft zich toen tot zijn ribben opengehaald. Toen ik op de manege kwam waren ze net bezig met hechtten maar heb Kasmir dus letterlijk van binnen gezien. De DA heeft 2 lagen gehecht, eerst het binnenste en toen het buitenste.

Dit is de wond een tijdje later. Let op, kan als schokkend worden ervaren zal het er maar even bij zetten voor mensen die het niet lekker vinden een wond te zien. Maar zoals je ziet is het hier al een heel eind dicht, ziet er wel een beetje goor uit xD
http://img200.imageshack.us/img200/9703/wond37rh.jpg

Zal binnenkort Astrid is mailen, toen hij wegging heeft ze gezegd dat ik altijd langs kon komen en Astrid's kennende vind ze dat nog steeds.

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:31

Kasmir schreef:
Okee wat leuk :D. Dat deukje is inderdaad de wond die hij bij ons op de manege heeft gekregen, hij is van schrik in de sluiting van de paddock gesprongen en heeft zich toen tot zijn ribben opengehaald. Toen ik op de manege kwam waren ze net bezig met hechtten maar heb Kasmir dus letterlijk van binnen gezien. De DA heeft 2 lagen gehecht, eerst het binnenste en toen het buitenste.

Dit is de wond een tijdje later. Let op, kan als schokkend worden ervaren zal het er maar even bij zetten voor mensen die het niet lekker vinden een wond te zien. Maar zoals je ziet is het hier al een heel eind dicht, ziet er wel een beetje goor uit xD
http://img200.imageshack.us/img200/9703/wond37rh.jpg

Zal binnenkort Astrid is mailen, toen hij wegging heeft ze gezegd dat ik altijd langs kon komen en Astrid's kennende vind ze dat nog steeds.

ooh dat ziet er wel heel vies uit.maar ik kan je gerust stellen het ziet er nu heeeeeel veeeel beter uit hoor het is gewoon een kuiltje dat tegeover die wonde maar niets is.
en je kan natuurlijk altijd langskomen.
en ik zal dit weekend nog foto's pb'en hoe hij er nu uitziet en hoe zijn litteken er nu uit ziet.