) het vervolg op [PP] Zadelproblemen, het vervolgVorige week vrijdag kwam Mevrouw van de Heuvelhoeve dus weer langs.
Eerst naar mijn oude zadel op Grassie gekeken, maar volgens haar paste het ook niet meer omdat Grassie zo veranderd was. Dat hij verandert is klopt, toen we het zadel kochten was hij veel magerder en minder bespierd dan nu. Mij lijkt echter juist dat het zadel dan alleen maar 'steviger' zou moeten gaan liggen als hij dikker wordt?! Maar goed, ik wist toch al bijna zeker dat we voor een ander zadel zouden gaan dus daar kon ik me niet heel druk om maken
.Toen probeerde ze verschillende andere zadels, waarvan er 2 pasten (volgens haar
). Alle zadels die ze meegenomen had waren tweedehands dressuurzadels, in goede staat
. Nou, zadel erop, ikke erop en proberen maar
. Zadel 1 was een Lemetex (zegt me trouwens niks, dat merk) en zat heel lekker. Alleen begon die dus na ongeveer 10 minuten rijden en een paar rondjes galop ook te schuiven. De verklaring hiervoor was dat ik het zadel in galop met mijn zit naar voren duwde, en dat het daarom schoof
. Dat ging er bij mij dus écht niet in, ik heb geen superzit ofzo, maar zo erg dat ik een heel zadel kan laten schuiven lijkt me vrij stug
.Zadel 2 was een Ainsly. Ook daarmee een kwartiertje gereden en vond het een superzadel! Het zat heel erg lekker, veel lekkerder dan mijn oude eigenlijk. Bovendien *trommelgeroffel* bleef het nog goed liggen ook!
. Enige minpuntje was dat het van voren iets te laag lag, waardoor het net teveel op Graziano's schoft kwam te liggen. Maar volgens Mevrouw kan dat makkelijk verholpen worden. Ze heeft het toen weer meegenomen en van voren wat opgevuld (ja, ik weet het, ik zit gewoon voorgoed aan het opvullen van zadels vast ofzo }> ) en ik kreeg het afgelopen vrijdag terug. Toen weer mee gereden, en helemaal perfect!
Oftewel, ik heb nu eindelijk een fijn, niet schuivend zadel
. Geen flauw idee of de waarde van dit zadel een beetje overeenkwam met de Sommer . Het ziet er iig heel goed uit, maar het belangrijkste is voor mij nu echt dat het gewoon goed past. Dus hopelijk zijn Grassie en ik nu dus van de zadelellende af !!

. Alleen ik moet toch toegeven dat ze het zo zeker netjes heeft opgelost
Maar om daarom nou zo'n zadel te kopen...