Aangezien het Mondriaantje verkocht is hadden we nu ruimte genoeg om het jonge Friesje, Bapke, eens op te halen.
Die is van 3 januari 2000 dus nu dik drie en een half jaar. Mooie leeftijd om eens mee te gaan beginnen.
Ik heb haar zelf weggebracht naar de opfok toen ze goed een half jaar oud was en daarna zijn alleen mijn ouders een paar keer wezen kijken.
Voor mij dus weer voor het eerst sinds drie jaar dat ik haar zou zien.
En dat was schrikken

Er stond helemaal geen Fries tussen de groep waar ze zou moeten staan.
Alleen een zwarte pony met behang

Arme pa, die heeft drie jaar opfok (zo'n 3500 euro) betaald voor een mini Fries

Nou ja, je kan der moeilijk laten staan hè, dus we hebben haar toch maar mee terug genomen

Ze is de eerste minuut wat onrustig geweest maar daarna heeft ze ook geen stap meer verkeerd gezet.
Thuis werd ze met een luid ontvangst begroet door de andere paarden en hebben we haar in de paddock gezet.
Eind van de dag heb ik haar samen met Ozep in de wei gezet, Ozep was erg gepikeerd dat hij geen vast weidemaatje meer heeft nu Jonkvrouw apart staat met haar veulentje dus wat dat betreft had ik nu een mooi slachtoffer die niet al te veel schade kan aanrichten

Zep is echt een enorm makkelijk paard met anderen, alleen laat hij niet over zich heen lopen. Dus toen ze haar billen wilde optillen om richting hem te bokken greep hij haar gelijk in der rug, ze weet dus waar ze aan toe is en verder is het daar ook bij gebleven.
De laatste paar uurtjes wei had ik gereserveerd voor Aag en Mennelt, dus heb ik Ozep in de paddock gezet en Bapke in de aangrenzende. Dat ging dus 20 seconden goed toen ik in mijn ooghoek een zwarte flits zag.
Oke dan, we hebben een springende mini Fries

Tuurlijk wilde we het allemaal nog een keer zien, dus mini Fries weer terug in haar eigen paddock en zowaar bleef ze nu wel 5 minuten staan totdat ze weer bij Ozep terug sprong.
ik heb gelijk het draadje verhoogd, met het risico dat als ze erg bijdehand wordt ze er nu ook onderdoor kan kruipen, maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb haar net nog even grofweg opgemeten en verder als 1.48 kom ik echt niet.Het grappige is dat ik haar al vanaf haar geboort Krieltje noem, erg toepasselijk alleen mijn vader wordt niet blij van die bijnaam

Dus voor het eerst sinds jaren ga ik weer aan de pony

Het was eigenlijk mijn bedoeling om haar goed op te leren voor mijn ouders en dan Mennelt te verkopen, maar denk niet dat deze in het span gaat passen

Eventueel geintresseerden in een klein Friesje kunnen dus pb-en (Ze is overigens wel knap, fijn gangwerk, mooie hals erop en pikzwart.)