Ik heb gisteravond me vzpaardje in laten slapen

Ze had hoefkatrol aan beide voorbenen en atrose aan 1 been. Aan het einde van de winter werdt het steeds erger en we hadden besloten om der nog een paar mooie zomermaanden te geven. We wisten dus dat ze aan het eind van de zomer niet meer naar stal zou komen.
Op het land werdt ze alleen maar slechter en ze liep door de pijnstillers heen, dus we moesten een besluit nemen.
We hadden gisteravond uitgekozen.
K ben in het weekend 3 x per dag bij der geweest, nog een paar fotoos gemaakt en geknuffeld

Toen was het zover, het was maandagavond.
We hadden om half 8 met de veearts afgesproken en k had om 6 uur met de eigenares afgesproken. Het was de bedoeling om naar de plek toe te lopen en daar nog eten te geven en afscheid te nemen. Dit liep alleen heel anders.
Ze was superdruk toen we erheen liepen, wilde niet lekker grazen. We zijn toen nog een stukje gaan lopen, maar ze was zo druk. Toen zijn we maar teruggelopen naar het voorste land waar ze eerst achteraan stond.
We wisten echt niet wat we moesten doen en we hadden nog ongeveer 3 kwartier. We hadden wel zitten denken om de pony waar ze samen met stond in het land mee te nemen. 5 minuten later kwam de eigenares van die pony aanrijden en toen ze hoorde wat er was, vroeg ze zelf al oftie mee moest. Dat hebben we dus ook gedaan en ze was daardoor al een heel stuk rustiger geworden.
Op de plek aangekomen we ze nog wat eten gegeven, totdat de veearts kwam. Het moment was aangebroken.
Het is allemaal heel rustig en heel mooi gegaan.
We zijn er allebei tot het eind bij gebleven en k heb der de hele tijd geaaid. Zo hebben we nog ff gezeten. Toen heb k het halster afgedaan en hebben we het zeil eroverheen gelegd.
Je zag in der ogen dat ze er vrede mee had en stierf met der oortjes naar voren.
Ze is 28 jaar geworden.
Dag wijfie,ik mis je