Eerste Onderlinge, zal ik de galop overslaan of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Eerste Onderlinge, zal ik de galop overslaan of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:28

Mijn eerste Onderlinge wedstrijd van dit jaar komt in zicht. Eigenlijk gingen we vorig jaar heel goed, maar de galop is altijd een probleem geweest. Hij gaat veel te hard en is moeilijk terug te nemen en de proef verloopt daarna chaotisch. In proef 4 zit al meteen aan het begin middendraf gevolgd door twee maal galop. Hij wordt daar behoorlijk fris van !! Wat scheelt het aan punten als ik draf doe i.p.v. galop ? In Juli en September hebben we proef 5 en dan doe ik de galop zeker wel , die zit later in de proef. Graag jullie mening ?

deniece

Re: Eerste Onderlinge, zal ik de galop overslaan of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:36

Als je helemaal geen galop toont krijg je (denk ik) in totaal 6x een 1 op je protocol.... En dan komt er wss bij te staan 'niet getoond' oid. Ik zou dus nog even trainen op de galop en gewoon proberen.. En anders gewoon nog geen wedstrijd rijden.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:37

Onderlinge is toch juist mooie gelegenheid om te oefenen voor het eggie?
Ik heb met die van mij ook 2 keer proef 4 gereden op een onderlinge wedstrijd.. Heb de rest van de proef in galop afgelegt.. Maar ja, oefening baart kunst :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:38

deniece schreef:
Als je helemaal geen galop toont krijg je (denk ik) in totaal 6x een 1 op je protocol.... En dan komt er wss bij te staan 'niet getoond' oid. Ik zou dus nog even trainen op de galop en gewoon proberen.. En anders gewoon nog geen wedstrijd rijden.

Hier ga ik ook in mee!

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:12

deniece schreef:

Het is maar een onderlinge wedstrijd dus meer een oefening voor officieel, gewoon starten is toch oefening. ;)
Maar je kan beter toch galoperen want dan heb je altijd nog meer punten dan dat je blijft draven.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:13

ik zou de galop wel doen :j
onderlinge wedstrijden geven je juist de gelegenheid om te oefenen en zo ook de galop :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:14

Gewoon doen! Daarmee kun je voor jezelf even oefenen.

En dat scheelt wel met de punten. Als er voor een onderdeel galop wordt gevraagd en je voert dat niet uit dan mag de jury je een 1 of zelfs een 0 geven omdat je dat onderdeel niet hebt getoond.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:16

Ik zou of niet meedoen of het gewoon doen!
Je kunt mooi even oefenen met zulke proefjes, en misschien gaat het wel hartstikke goed!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:22

deniece schreef:

Niet getoond is een 0, geen 1. Dat wordt dus 6x een 0.

TS: Is het niet mogelijk om thuis nog even de proef een paar keer door te nemen?
Je kunt ook zelf wat lijnen/figuren verzinnen na een stukje galop in plaats van een hele proef.
Toch denk ik dat je instructeur je er het beste mee kan helpen. :j

Een onderlinge wedstrijd is een heel mooie oefengelegenheid. Je hebt niets te verliezen, toch?!
Veel succes alvast. :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:23

je hebt als je de galop doet nog enigzins kans op een WP

nathalie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:51

zou het er gewoon op wagen om die galop te doen gewoon dat gedeelte van die proef vaak oefenen en onderlingen teld tog niet mee voor de echte wedstrijden

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:47

Een galop is wel een onderdeel van elke standaardproef.
Ik zal hem dus wel doen, beter iets doen dat het slecht gaan, dan het helemaal niet doen, dan heb je het geprobeeerd, als je het achterwege laat krijg je zeker geen punten voor het onderdeel, je kan dus eigenlijk niks verliezen en bij een knhs B wedstrijd is galop ook verplicht. geloof zelfs bij F proefjes(maar dit weet ik niet zeker, want dat rijd ik al heel lang niet meer).

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:08

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik had hetzelfde met Ronya, ik kreeg haar niet eens op de volte, maar sinds een weekje krijg ik haar in de galop op de volte, door te oefenen dus. En anders een BB proefje doen (ik heb geen verstand van wedstrijden, ik heb in juni pas mijn eerste wedstrijd, lol, dus ik weet niet of dit kan).

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:33

RT-P ->> MA

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:38

Jeetje wat een wisselende reacties...

Ik ga morgen voor het eerst met mijn vierjarige een B onderling starten, dit is de perfecte mogelijkheid om te kijken hoe hij reageerd op wat spanningen die hij helemaal niet gewent is. Ik zou de galop gewoon proberen. Ik probeer het ook gewoon en zie wel wat er gebeurd, in het oefenen gaat het ook vaak fout en rent hij ineens rechtdoor... Maarja ik zie wel hoe hij het morgen doet. Het gaat toch om de oefening, het andere commentaar is toch ook leuk om te horen wat ze er van vinden of niet?

Dus gewoon proberen!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:40

gewoon proberen en maling hebben aan je punten , niet getoond is een 1 een slechte galop misschien een 4, scheelt weer punten. en je bouwt als het goed gaat wat zelfvertrouwen op.
lekker blijven oefenen en toch gewoon proberen!

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:43

Merlinde schreef:
Ik heb met die van mij ook 2 keer proef 4 gereden op een onderlinge wedstrijd.. Heb de rest van de proef in galop afgelegt.. Maar ja, oefening baart kunst :D

Zoals mij is geleerd :
Onderling of niet, wedstijd is wedstrijd en daar moet je presteren of anders niet !

Dus ik zeg eerst wat trainen voordat je begint ;)
Mijn pony kreeg ik op mij eerste proef ook niet uit de gallop, maar je kan beter wel gellop doen dan niet ;)
Dan ziet de juri dat je teminste wel je best doet :)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:45

loyce_ schreef:
Merlinde schreef:

Zoals mij is geleerd :
Onderling of niet, wedstijd is wedstrijd en daar moet je presteren of anders niet !

Dus ik zeg eerst wat trainen voordat je begint ;)
Mijn pony kreeg ik op mij eerste proef ook niet uit de gallop, maar je kan beter wel gellop doen dan niet ;)
Dan ziet de juri dat je teminste wel je best doet :)

Als alleen de galop een gok is, blijft de ervaring voor paard en ruiter nog wel ontzettend goed. Ik vindt een onderlinge wedstrijd niet zoals het presteren op een andere wedstrijd.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:47

Ik vind van wel.
Het blijft een wedstrijd en ik vind dat je je paard hoog hoort te houden :)

Maar al met al ik heb het ook gedaan en mij lukte het ook niet en het was een goede oefening en het gaat nu al beter.
Dus ik zou het ook proberen hoor :j .

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:32

oefenen en toch doen ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 05:49

TS: Heb je de wedstrijd al gehad?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:29

Gewoon doen :j

Vraag me alleen wel af waarom je gaat starten als je twijfelt of je uberhaupt wil/durft te galoperen..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:53

loyce_ schreef:
Ik vind van wel.
Het blijft een wedstrijd en ik vind dat je je paard hoog hoort te houden :)

Maar al met al ik heb het ook gedaan en mij lukte het ook niet en het was een goede oefening en het gaat nu al beter.
Dus ik zou het ook proberen hoor :j .

Ik heb met mijn slechte galop wel 181 punten gereden ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:23

Ik had met een belabberde galop ook 190 punten, maar ik heb geen seconde getwijfeld of ik wel zou gaan galoperen, dat vind ik toch wel een verschil..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:06

Nee, ik ben ook gewoon gaan galoperen, alleen wilde hij op de rechter galop ineens linksaf waardoor hij oversprong, toen ben ik door gegaan in de verkeerde... Daarnaast was hij erg onder de in druk van de jury waardoor hij een keertje in zijn achteruit ging...