Klein probleempje met ons pap.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stitchy

Klein probleempje met ons pap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 19:41

Dear people,

Sinds kort heb ik er een nieuw paard bij, het rijden gaar wel aardig lekker. Maar nog lang niet zo goed als met mijn andere paard. Al moet ik zeggen dat een B proefje echt makkelijk moet kunnen, hij loopt er netjes aan is actief van achter en doet zijn dingen goed. Zo heb ik aan ons pap gevraagd of ik dan een startkaart mag aanvragen met mijn nieuwe paard, nee het mocht niet. Ik heb niet verder gezeurd want nee is nee, misschien kwam ik er nog wel wat te vroeg mee en bedacht hij zich nog wel naar een kleine periode. Vanmorgen na het rijden had ik zo'n geweldig gevoel bij mijn nieuwe paard dat ik hem nogmaals vroeg of ik is alsjeblieft met hem mocht gaan starten. Het antwoord was nogmaals nee... Ik heb ons pap netjes gevraagd waarom ik niet met mijn nieuwe paard mocht starten. Ons pap zegt: Ik vind het paard niet goed genoeg en ik wil op wedstrijden niet voor schut staan, plus dat ik het een te zenuwachtig paard vind. Het is absoluut heen top paard, en vergleken bij mijn andere paard is hij wel een stukje minder inderdaad maar voor schut staan? Nee dat absoluut niet hij kan leuk lopen en is erg mooi gebouwd. Zenuwachtig is hij inderdaad wel maar hij hoeft niet perse mee naar de wedstrijden goede kennissen van mij willen sowieso wel mee, die hebben ook erg veel paardenkennis. Maar ons pap blijft helaas bij zijn standpunt, ik heb hem uitgelegd dat hij er absoluut geen last mee zou krijgen, maar het blijft nee. Ons mam gaat binnenkort even met ons pap praten want zei ziet de problemen er ook niet van in. Ik baal er zo verschrikkelijk van, het maakt mij gewoon niks uit dat het geen top paard is, het gaat mij gewoon voor de plezier. Hoe kan ik hem misschien toch overtuigen?

Bye.
Laatst bijgewerkt door Stitchy op 22-04-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Klein probleempje met ons pap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:43

Je start al wel met je andere paard?

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 19:44

Ja ik start al wel met mijn andere paard.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:15

Mijn andere paard is trouwens wel drachtig op het moment.

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:19

Is jouw vader een paardenman, dat hij een naam te verliezen heeft?
Zijn er geen onderlinge wedstrijden waar je geen startkaart voor nodig hebt? Als je daar leuke punten haalt, gaat hij misschien wel om en dat is voor je paard een goede oefening.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:23

Nee ons pap is geen paardenman, hij kan er alleen slecht tegen als ik geen hoge punten haal. En hij heeft gelijk zijn oordeel klaar dat ik dat met dit paard niet zou kunnen. Helaas vergeet hij dat zijn dochter puur voor de plezier rijd. Maar als je hem dat zegt, zegt hij: de plezier is er zo af als het elke keer slecht gaat. En dat doet me gewoon best pijn, ik heb zo'n goede band met dat paard en ik weet gewoon zeker dat de wedstrijden niet slecht zullen gaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:38

Tja ik snap je probleem je kannatuurlijk vragen waar hij zich druk om maakt, dat heeft natuurlijk niet te maken met het paard en jou maar eerder met iets wat hij vind om wat voor reden dan ook misschien wil hij niet dat zn dochter voor schut staat omdat hij het beste voor je wil, komt vaker voor met vaders misschien kan je dat tegen hem zeggen, succes

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:45

En hoe zit het met de onderlinge wedstrijden?
Evt. kun je een proefje rijden voor je instructrice. Als zij dan de punten invult geeft dat ook een indruk. Vraag haar dan behoorlijk streng te zijn.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:12

Wat een sportieve instelling heb je trouwens! Je wilt gewoon wedstrijden rijden omdat dat leuk is, niet voor de winst. Erg jammer dat je vader daar niet in mee wil.

Doe eens een proefje voor waar hij bij is (en laat vrienden aan de kant ontzettend verbaasd zijn over hoe goed het gaat, hoe netjes het is en dat je vooral die ook mee op wedstrijd moet nemen ;) ). En verder op zoek naar onderlinge wedstrijden en daar hoog proberen te scoren.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:02

Sorry dat ik het zeg.... :o Maar wat arrogant van je vader zeg!!!! blehhh...
Ik vind jou instelling daarintegen helemaal top :D Zou er gewoon voor zorgen dat je moeder even een goed gesprekje met m voert }> en anders blijft ie toch lekker thuis ;)

xLuxii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:02

pitbullgup schreef:
Sorry dat ik het zeg.... :o Maar wat arrogant van je vader zeg!!!! blehhh...
Ik vind jou instelling daarintegen helemaal top :D Zou er gewoon voor zorgen dat je moeder even een goed gesprekje met m voert }> en anders blijft ie toch lekker thuis ;)

Jaa idderdaad beetje arrogant (:

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:15

Misschien een argument om je vader te overtuigen: juist omdat hij nog wat zenuwachtig is, is het heel belangrijk om te gaan starten, zodat het dier ervaring opdoet. En daarbij aangeven dat je ook heel duidelijk tegen iedereen gaat zeggen dat het paard nog onervaren is en dat het daarom te verwachten is dat de punten in het begin wat tegenvallen, maar dat je puur voor de ervaring van het paard toch al start.
Zou dat geen argument zijn waarbij je vader het gevoel krijgt niet voor schut te staan? :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:52

Hm jammer dat hem het zoveel uitmaakt wat andere denken.
Wedstrijden rijden is toch gewoon leuk?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:18

Ach wat balen zeg.. Het is inderdaad toch hardstikke leuk dat je wedstrijden voor de lol gaat rijden?
En inderdaad wat Roadracer zegt, je paard kan er alleen maar beter van worden. En jullie als team helemaal, dan worden de punten beantwoord die hardstikke goed gaan en waaraan jullie nog moeten werken. Leerzaam toch?
Ik hoop voor je dat je moeder je vader kan omhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:19

Sorry, maar als je vader nee zegt dan heb jen iet veel te vertellen meer.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:58

Je kan best proberen in gesprek te gaan met je vader hoor, Quinc. Tenminste dat mag ik hopen. Maar uiteindelijk maakt hij het wel uit.

x_toepie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:55

Nou, ik hoop toch voor je dat je een startkaart van je vader mag hebben.
Ik vind het erg goed trouwens hoe je dit aanpakt! *D
Heel erg goed gedaan! :P

*\o/*

tumenmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:18

ik hoop voor je dat je toch op een manier kan starten.
mischien kan je net zo als al eerder is gezegt onderling starten.
goed dat je het zo aanpakt en door wil zetten!
veel sucses!

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 11:27

Nog even een vraagje! :) Gewone wedstrijden kan je uitzoeken op startlijsten.nl maar hoe kan ik onderlinge wedstrijden inschrijven? Is daar een speciale site voor?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:01

Misschien gewoon rondvragen bij maneges / stallingen in de buurt?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:04

Pfoeh slechte instelling zeg, maargoed..
Onderlinge wedstrijden kan je je meestal via maneges bij inschrijven.

Snadra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:16

Ik zou ook proberen je vader te overtuigen met de reden dat je paard er veel van leert als hij op wedstrijd gaat. En zich juist dan verder kan gaan ontwikkelen. Laat je vader een keer kijken als je een proef rijd, terwijl er nog iemand bij staat.. Als die gene de proef goed vind gaan is je vader misschien ook eerder overtuigd. Succes ermee!

ilonapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:33

Ik zou ook proberen je vader te overtuigen met de reden dat je paard er veel van leert als hij op wedstrijd gaat. En zich juist dan verder kan gaan ontwikkelen. Laat je vader een keer kijken als je een proef rijd, terwijl er nog iemand bij staat.. Als die gene de proef goed vind gaan is je vader misschien ook eerder overtuigd. Succes ermee!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:37

Stitchy schreef:
Nog even een vraagje! :) Gewone wedstrijden kan je uitzoeken op startlijsten.nl maar hoe kan ik onderlinge wedstrijden inschrijven? Is daar een speciale site voor?

Een onderlinge wedstrijd is toch niet voor niets 'onderling'? Daar kun je als buitenstaander toch niet aan meedoen?

Of zie ik dat verkeerd?