zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marysa123

zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 13:52

heey .!!!!

ik zoek een leuk ponykamp..! :D maarja ik stel wel een paar eisen namelijk :

het mag (dat wil ik het alller alller graatst) spring of dresuur gericht zijn (dus een wedstijdgericht pony kamp)
ze moeten om kunnen gaan met mijn bepergking (lies afwijking moeite met aangaloperen )

meer niet .! :o en voor de gene die zich vervelen (of niet ful maar gewoon in )

naam van het pony kamP"
website:
hoewas de begeleiding :
mochty je ook vrijrijden :
hoe vaak reed je per dag en hoe lang:
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) :
was er op het eind een wedstijd:
wat voor een soorten rassen waren er soal:
hadden de pony's pit:
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar:
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:
stonden de paarden veel in de wei:
hoe was het tuig:
was er veel spring trainig:
of dresuur matig:
of was het vooral lol hebben:
mocht je met zweep rijden :
of met sporen:

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:03

Ik ben bij Manege Bergemo geweest.
Was erg leuk.. :)

Dit komt van de website:
Citaat:
Wat zijn de mogelijkheden tijdens een week kamp? We organiseren verschillende activiteiten waaronder: zwemmen met de pony's, oriëntatietocht, mennen, dropping, kampvuur, ponyspelen, huifkartocht, zwemmen, sport en spel, dagtocht, bonte avond, picknick en barbecue. Welke activiteiten er plaatsvinden tijdens de kampweek hangt af van het weer en de inbreng van de groep. De activiteiten waarbij de paarden/pony`s betrokken zijn staan onder leiding van een gediplomeerd instructeur. De kampleiding bestaat uit gemotiveerde mensen met een goede ervaring. Het meebrengen van een eigen paard of pony kan zonder extra kosten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:09

naam van het pony kamP: De Hazelhorst
website: www.hazelhorst.nl
hoewas de begeleiding : Heel erg fijn, indeling op rijniveau
mochty je ook vrijrijden : Nee, je reed 1x een uur of langer les, en een a 2 uur buitenrit.
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: Zie ^
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : Je eet, verzorgt je poetspaard, rijdt, gaat naar het zwembad, doet leuke spelletjes, je doet heel veel!
was er op het eind een wedstijd: Jep
wat voor een soorten rassen waren er soal: Er is voor ieder een leuk paard, en als je goed genoeg bent mag je op een van hun sportpaarden.
hadden de pony's pit: Heb maar op 1 paard gereden, een van hun, die had wel pit.
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Je hebt je eigen poetspaard. Je poetst niet perse het paard dat je rijdt, want iedereen poets ieder paard, laat maar zeggen :P
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: -
stonden de paarden veel in de wei: Ja
hoe was het tuig: Heel netjes, ze gaan er ook echt goed mee om
was er veel spring trainig: je kan in de springles
of dresuur matig: of in de dressuurles :D
of was het vooral lol hebben: ook lol, maar ook les :)
mocht je met zweep rijden : Ja
of met sporen: Niet dat ik weet.

Conclusie:
Echt een heel leuk kamp waar je erg veel leert! :D

delerium

Re: zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:11

Omdat het over een ponykamp gaat verplaats ik dit topic van BRT naar MA

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:54

Ik wilde net iets gaan invullen over de Hazelhorst, maar iemand was mij al voor. Ik sluit me daar ook compleet bij aan, hoewel je dit jaar ook nog écht sportgerichte kampen hebt bij hun geloof ik. (:

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:13

naam van het pony kamP" De Hoeven in Elst
website:http://www.dehoeven.com/
hoewas de begeleiding : Jong volwassenen met verstand van paarden
mochty je ook vrijrijden :Ja elke avond 1 uur ongeveer
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: In de ochtend les en in de avond vrijrijden.
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) :
Voltigeren - Bonte avond
Mennen - Film
Huifkartocht - Barbecue
Dropping - Bingo
Quiz - Line-dancin
Disco - Zwembad+zonneweide aanwezig
was er op het eind een wedstijd:Ja (naar rij ervaring ingedeeld) en deze werd gefilmd,na het kamp kun je die bestellen
wat voor een soorten rassen waren er soal:Een bonte verzameling aan rassen.
hadden de pony's pit:De pony's/paarden voor ervaren ruiters wel.
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar:Ja je hebt de hele week een eigen pony,of die meeliep in les ka ik mij niet meer herinneren (15 jaar geleden)
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:Staan in de wei dus alleen poetsen en zadelen,afspuiten na het rijden.
stonden de paarden veel in de wei:De gehele dag.
hoe was het tuig:Netjes
was er veel spring trainig:2x springen
of dresuur matig:2x dressuur
of was het vooral lol hebben:ook veel lol (buiten het rijden om)anders is zo'n kamp ook niet echt leuk
mocht je met zweep rijden :Als dat nodig is.
of met sporen:Als dat nodig is.

Ik ben overigens maar 1x geweest met gebruik van kamp-pony, de overige 3x ging ik met mijn eigen pony heen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:16

naam van het pony kamP: Rij maar an
website: http://www.rijmaaran.nl/
hoewas de begeleiding : aardig
mochty je ook vrijrijden : nee
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 1x per dag ong. 2 uur
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : van alles
was er op het eind een wedstijd: nee
wat voor een soorten rassen waren er soal: meeste fjorden, weinig andere rassen
hadden de pony's pit: sommige
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: ja, maar je pony reed ook nog buitenritten
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: nee
stonden de paarden veel in de wei: ja
hoe was het tuig: goed
was er veel spring trainig: nee
of dresuur matig: nee
of was het vooral lol hebben: ja
mocht je met zweep rijden : ja
of met sporen: nee

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:14

marysa123 schreef:
heey .!!!!

ik zoek een leuk ponykamp..! :D maarja ik stel wel een paar eisen namelijk :

het mag (dat wil ik het alller alller graatst) spring of dresuur gericht zijn (dus een wedstijdgericht pony kamp)
ze moeten om kunnen gaan met mijn bepergking (lies afwijking moeite met aangaloperen )

meer niet .! :o en voor de gene die zich vervelen (of niet ful maar gewoon in )

Naam van het pony kamp:Meerdaalhof
Website: www.meerdaalhof.be
Hoe was de begeleiding? : Goed :)
Mocht je ook vrijrijden? : Nee
Hoe vaak reed je per dag en hoe lang?: 2 maal per dag,1u30 lang ;)
Wat was ongeveer de activiteiten per dag(wat deden jullie op een dag )?: rijden,eten,avondspel,...,soms wat praktijk met het paard (paard wassen,longeren,etc)
Was er op het eind een wedstijd?: Nee
Wat voor een soorten rassen waren er zoal?:Veel,fjorden,bwp'ers,haflingers,kwpn'ers,....
Hadden de pony's pit?:Hangt ervan af welke pony.
Had je de hele week je eigen verzorgpony? Zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar:Alleen voor jou.
Als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:Nee,alleen rijden,uitmesten etc doen de stalhulpen :) .
Stonden de paarden veel in de wei?:Elke ochtend
Hoe was het tuig?:In orde,elk paard heeft zijn eigen tuig.
Was er veel spring trainig?:Hangt ervan af in welke groep je zit,bij de half gevorderden en de gevorderden wel elke dag :)
Of dresuur matig: Elke dag sowieso :)
Of was het vooral lol hebben:Soms was er wel eens een grappig momentje,maar we houden het serieus :)
Mocht je met zweep rijden? : Ja hoor :)
of met sporen:Dat mag niet volgens mij,is ook niet nodig :n

Ik heb ook de typfouten eruit gehaald,probeer wat netter te typen ;)

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:45

[b]naam van het pony kamP" manege ruimzicht
website: www.manegeruimzicht.nl
hoewas de begeleiding : aardig en leuk
mochty je ook vrijrijden : nee, af en toe 10 min tussendoor
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 uur ong.
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : eten, opzadelen rijden, eten , rijden, voltige mennen zwemmen ponyvoetbal
was er op het eind een wedstijd: ja, spring en dresuur
wat voor een soorten rassen waren er soal: allemaal verschillende van shetlanders tot friezen
hadden de pony's pit: ja, het waren geen afgedankte ponys
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: de hele week kon je op dezelfde rijden, maar als je je pony niet leuk vond mocht je ook op een ander
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: nee alleen opzadelen en poetsen, soms naar de wei brengen
stonden de paarden veel in de wei: ja na het rijden vooral
hoe was het tuig: goed, dekjes werden regelmatig gewassen.
was er veel spring trainig: 1 hele dag spring springen 2x 1,5 uur
of dresuur matig: 2 dagen dresuur lessen 3x 1,5 uur les
of was het vooral lol hebben: ja, een en al lol, maar je leerde tog wel iets
of met sporen: nee

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:21

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners (korte, weinig toevoegende berichtjes) weggehaald. Willen jullie erop letten dat als je reageert, dat je dat dan doet met een onderbouwde post? Alvast bedankt!
Voor meer info, zie ook [MA] LET OP - lees dit eerst, ponykamptopics (16-02-2010)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:24

ponyhof aagtekerke ik ben leiding meivakantie zijn 2 plekjes over pb voor info

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:58

op manege van loon of manege de boschhoeve volgens mij dat je het zo schrijft..
met de laatste ben ik al 3 keer op kamp geweest en week voor me ruiterbewijs plus een weekend heel erg gesellig daar..
maar is al paar jaar terug dus...

carliien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:41

naam van het pony kamp : Manege Laarbrug
website: www.manegelaarbrug.nl
hoewas de begeleiding : erg leuke begeleiding gehad.
mochty je ook vrijrijden : nee er word altijd les gegeven
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 keer perdag, 1 keer een buiten rit en 1 keer in de bak
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : de ene dag meer als de andere leuke actifiteiten, ook heel verschillend
was er op het eind een wedstijd: ja dressuur en springen
wat voor een soorten rassen waren er soal: welsjes, en kruisingen.
hadden de pony's pit: brave pony's! voor al lief,
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: je deelt je pony met iemand anders,
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: alles word gedaan, natuurlijk wel zelf op zadelen en poetsen en spelletjes met je pony
stonden de paarden veel in de wei: ja, elke dag breng je ze naar de wei en je haalt ze de volgende dag weer op
hoe was het tuig: ene beter als de andere,
was er veel spring trainig: je hebt bij de wedstrijd ook springen en je hebt een spring les
of dresuur matig: ook dressuur met wedstrijd en dressuur gereden
of was het vooral lol hebben: heb je een leuke groep dan ik het vooral lol hebben
mocht je met zweep rijden : als je pony het nodig had wel
of met sporen: nee.

ik ben 3 x op dit kamp geweest erg naar me zin gehad hoor!

carliien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:46

en kijk vooral even op ! http://www.manegehollak.nl/
Mijn pony staat hier nu, erg gezellige manege! heb het ook naar me zin hier!!
leuke pony's.
zoals je zegt de paarden moeten kunnen omgaan met mijn beperking; met sommige word les gegeven met mensen met een beperking, gaaan super met de pony's om! paarden staan lekker buiten mooie manege maar ik zou zeggen kijk even!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:48

naam van het pony kamp: Ervemeendrinkboer
website:www.ervemeendrinkboer.nl
hoewas de begeleiding : goed
mochty je ook vrijrijden: soms
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 keer 2 uur. 1 keer buitenrit a 6 uur
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ): rijden, poetsen, spelletjes enz
was er op het eind een wedstijd: Ja spring en dressuur
wat voor een soorten rassen waren er zo al: Van alles. Van jong tot oud van kwpner tot tuiger tot koudbloed tot arabier
hadden de pony's pit: ja
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Bij ervemeendrinkboer hebben ze geen manege bedrijf. De pony's lopen alleen in de pony kampen.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: Poetsen en zadelen.
stonden de paarden veel in de wei: Ja iedere dag. De hele nacht tot je gaat rijden. Je moet de pony's ook zelf halen
hoe was het tuig: Goed
was er veel spring trainig: Ja
of dresuur matig: Ja
of was het vooral lol hebben: ook
mocht je met zweep rijden: Ja
of met sporen: Bij sommige paarden en afhankelijk van je niveau

Kerewin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:19

Als je onder de 16 bent kan ik manege Stal de Eik in Holten van harte aanraden. www.eik.nl

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:34

naam van het pony kamp: PaardenSportCentrum de Kempen of tewel PCK-eersel
website:www.pck-eersel.nl
hoewas de begeleiding : de begeleiding is altijd super gezellig
mochty je ook vrijrijden : nee dat is iets wat niet gebeurd er word gewoon op een bepaalde manier les gegeven maar daarbij hoef je niet achter elkaar te rijden
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: je rijd elke dag zeker bijna 2 uur vaak soms wat meer
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : Nachtrit of Dagrit spelletjes (trail of een dag springen)
was er op het eind een wedstijd: de eerste dag dat je komt en je gaat rijden ga je elke dag eerst soort van les krijgen zeg maar en dan krijg je ff pauze na een uur ofzo dan krijg je drinken op je paard en dan word er altijd nog carrousel geoefend als afsluiting dan als je ouders je de laatste dag komen halen
wat voor een soorten rassen waren er soal: bij ons zijn er verschillende soorten rassen
hadden de pony's pit: sommige pony's hebben wel wat streken sommige zijn wat braver ligt er gewoon aan welke je wil
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Over het algemeen is de pony of paard dan niet meer ingedeeld in de lessen omdat die dan op dat moment alleen voor kamp gebruikt word en er zijn dan wel lessen maar dan die zijn aangepast aan een bepaalde tijd en daar zal enkel je paard of pony een keer in meelopen teminste ze proberen dat nie te doen
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: ja dan moet je hem wel zelf verzorgen met hulp en verdere dingen kan je altijd hulp vragen aan een van de begeleiders
stonden de paarden veel in de wei: de paarden staan wel in de wei maar je hoeft ze er niet zelf uittehalen en meestal is dan als je nog slaapt dat ze de wei in gaan en eruit worden gehaald als je bijv aan het eten bent ofzo
hoe was het tuig: tuig is stevig netjes schoon gewoon normaal zoals het hoort na elke rijrit moet je het ook gewoon schoonmaken en ophangen
was er veel spring trainig: er is meestal wel een dag dat je springt
of dresuur matig: meeste van de tijd krijg je gewoon dressuur matig les en je mag daarbij ook zelf afwenden je hoeft nie achter elkaar te rijden
of was het vooral lol hebben: met kamp heb je altijd wel lol daar er is altijd wel iets waarvan je moet lachen is het de leiding niet dan wel een paard of pony die zijn streekjes geeft
mocht je met zweep rijden :ja bij sommige moet je met zweep rijden andere weer niet
of met sporen: sporen worden eigenlijk bij onze manege paarden en ponys niet gebruikt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:41

naam van het pony kamP" Rijmaaran
website: www.rijmaaran.nl
hoewas de begeleiding : Aardig en gezellig
mochty je ook vrijrijden : ja voordat je naar het bos gaat.
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 1 keer per dag buiten +- 2 uur, nog een avondrit, en spelletjes middag te paard, vaak nog 1 keer les.
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : rijden en verzorgen, zwemmen/huifkar/spelletjes
was er op het eind een wedstijd: ja een versierwedstrijd
wat voor een soorten rassen waren er soal: fjorden, shetlanders en gewone rijpony's
hadden de pony's pit: meer dan genoeg
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: ja,, en sommige werden smiddags nog voor andere groepen gebruikt.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: jup,
stonden de paarden veel in de wei: wel 70
hoe was het tuig: goed passend
was er veel spring trainig: in het bos ;)
of dresuur matig: begeleiders letten tijden het rijden erop.
of was het vooral lol hebben: dat is het belangrijkste
of met sporen: er komt nooit iemand met sporen :p

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:42

naam van het pony kamp: De Burght
website: weet niet precies zoek anders op google :P er is wél een website
hoewas de begeleiding : Goed
mochty je ook vrijrijden : Nee
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2x een uur
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : van alles. je ging ook naar het dorp enzo!
was er op het eind een wedstijd: Niet op het eind, maar tussendoor wel!
wat voor een soorten rassen waren er soal: Vanalles wat
hadden de pony's pit: De meeste
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Nee je reed op verschillende maar je mog wel elke dag een pony poetsen en dat was een vaste pony
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: ---
stonden de paarden veel in de wei: In een soort van wei.. daar stonden ze de hele tijd tenzij j aan het rijden of poetsen was
was er veel spring trainig: 3x ofzo
of dresuur matig: 3x ofzo
of was het vooral lol hebben: soms
mocht je met zweep rijden : op de meeste ponys wel
of met sporen: Niet dat ik weet

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:43

norski schreef:
naam van het pony kamP" Rijmaaran
website: http://www.rijmaaran.nl
hoewas de begeleiding : Aardig en gezellig
mochty je ook vrijrijden : ja voordat je naar het bos gaat.
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 1 keer per dag buiten +- 2 uur, nog een avondrit, en spelletjes middag te paard, vaak nog 1 keer les.
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : rijden en verzorgen, zwemmen/huifkar/spelletjes
was er op het eind een wedstijd: ja een versierwedstrijd
wat voor een soorten rassen waren er soal: fjorden, shetlanders en gewone rijpony's
hadden de pony's pit: meer dan genoeg
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: ja,, en sommige werden smiddags nog voor andere groepen gebruikt.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: jup,
stonden de paarden veel in de wei: wel 70
hoe was het tuig: goed passend
was er veel spring trainig: in het bos ;)
of dresuur matig: begeleiders letten tijden het rijden erop.
of was het vooral lol hebben: dat is het belangrijkste
of met sporen: er komt nooit iemand met sporen :p

Wie was jouw begeleider dan??
Ik kom al 9 jaar op rijmaaran en je mag daar helemaal niet springen XD.
En zo goed past het tuig ook weer niet.
Bij sommige paardjes wel, maar niet bij allemaal.

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:50

lucifertje schreef:
naam van het pony kamp: Ervemeendrinkboer
website:www.ervemeendrinkboer.nl
hoewas de begeleiding : goed
mochty je ook vrijrijden: soms
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 keer 2 uur. 1 keer buitenrit a 6 uur
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ): rijden, poetsen, spelletjes enz
was er op het eind een wedstijd: Ja spring en dressuur
wat voor een soorten rassen waren er zo al: Van alles. Van jong tot oud van kwpner tot tuiger tot koudbloed tot arabier
hadden de pony's pit: ja
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Bij ervemeendrinkboer hebben ze geen manege bedrijf. De pony's lopen alleen in de pony kampen.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: Poetsen en zadelen.
stonden de paarden veel in de wei: Ja iedere dag. De hele nacht tot je gaat rijden. Je moet de pony's ook zelf halen
was er veel spring trainig: Ja
of dresuur matig: Ja
of was het vooral lol hebben: ook
mocht je met zweep rijden: Ja
of met sporen: Bij sommige paarden en afhankelijk van je niveau

LEUKSTE PONYKAMP OOIT:P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:59

iirrssjjee schreef:
Wie was jouw begeleider dan??
Ik kom al 9 jaar op rijmaaran en je mag daar helemaal niet springen XD.

Lisa,. Mandy en Noortje
We springen altijd.
Ik snap die XD ook niet dat suggereert namelijk net alsof jij het wel doet.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:39

marysa123 schreef:
Naam van het ponykamp: Hippago
Website: www.hippago.nl
Hoe was de begeleiding: Goed, zoals het hoort!
Mocht je ook vrijrijden: Daar is geen tijd voor omdat er een heel programma is!
Hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 keer per dag. Het was verschillend per dag hoelang je op je paard zat omdat het programma erg afwisselend is.
Wat was ongeveer de activiteiten per dag (wat deden jullie op een dag ): Hiervoor kun je beter even op de site gaan kijken!
Was er op het eind een wedstijd: Nee, wel een ''show'' waarin iedereen een kürtje op muziek rijd.
Wat voor een soorten rassen waren er zoal: Het is er kleinschalig, dus er zijn ''maar'' 8 paarden die voor het kamp gebruikt worden (in totaal zijn het er 9). 2 KWPN'ers, een New-Forest, een Fjord, 2 mengelmoesjes en 2 Quarters.
Hadden de pony's pit: Naja, weet niet wat je zoal onder pit verstaat? Ze lopen in ieder geval allemaal goed door!
Had je de hele week je eigen verzorgpony? Zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Ja, voor de hele week heb je je eigen paard. Die rijd je natuurlijk ook als je les hebt :)
Als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: Poetsen, zadelen en 's ochtends met z'n allen de stallen uitmesten. Verder mag je ook meehelpen met voeren.
Stonden de paarden veel in de wei? : Ja, alleen als we ze nodig hadden stonden ze op stal (dus met lessen e.d., daarna werden ze meteen weer naar het land gebracht). Er zijn zelfs paarden die dag- en nacht op het land staan: die hebben daar hun stalletje staan met aangrenzend hun stuk land.
Hoe was het tuig? : Het tuig is er ontzettend netjes verzorgd en wordt regelmatig ingevet, ook op kamp. Ieder paard heeft zijn eigen - goed passend - zadel en hoofdstel.
Was er veel springtraining? : Je kunt op de ''keuzemiddag'' kiezen voor een springles en er is in de week een wedstrijd -de hindernisbaan - waarbij je in het laatste onderdeel een paar hindernissen neemt.
Of dressuurmatig? : Je kunt op de ''keuzemiddag'' natuurlijk ook kiezen voor een dressuurles. En je krijgt sowieso een dressuurles.
Of was het vooral lol hebben? : Lol en gezelligheid is er zeker! Dat staat ook op nr.1 : dat je plezier hebt in de dingen die je doet.
Mocht je met zweep rijden? : Ja, maar dat is niet bij elk paard nodig.
Of met sporen?: Ja, met sporen mag je (ook) rijden. Maar vaak wordt dit niet gedaan. Alle paarden worden met liefde bereden!

Deze zomer ga ik voor de 3e keer hier naartoe! Echt een aanrader hoor :)).

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:34

xxKim_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:32

www.ponyhof.nl

;; Super leuk.
aleeen deze zomer is het sowieso al vol
je moet altijd heel snel in schrijven want het zit heel snel vol.
op de site staat alle informatie en je kan altijd mailen naar hun.
succes met vinden :)