Oproep aan ruiters Noord Aa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Oproep aan ruiters Noord Aa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:21

Ik doe bij deze een oproep aan alle ruiters die gebruik maken van de ruiterpaden bij het Noord Aa: als je takken, boomstammen etc over de ruiterpaden legt om een sprongetje te maken, ruim ze dan weer op als je klaar bent!

Niet ieder paard kan en mag springen en ze kunnen een heel vervelend en ook gevaarlijk obstakel vormen!

Mijn paard is zeer slechtziend en ik moet hem elke keer met veel moeite over alle boomstammen heen begeleiden in de hoop dat hij zijn benen er niet bij beschadigd.

Springen, prima, maar ruim je rommel op als je klaar bent!

Als er meer ruiters zijn die hier last van ondervinden, laat je horen in dit topic!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:01

Noord AA ben ik nog nooit geweest maar bij het Balijbos schijnt het ook vaak te gebeuren. Ben daar pas één keer geweest maar ben het dus ook al tegengekomen. Vind het ook niet netjes.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 11:16

Lekker dan, overal rond Zoetermeer boomstammen terreur! Wie doet dit toch?!

Kan me bijna niet voorstellen dat het volwassen ruiters zijn, want de boomstammen liggen ook nogeens met heel wisselende afstand tot elkaar. Zo zijn ze voor geen enkel paard of pony goed te nemen.

Silly1972

Re: Oproep aan ruiters Noord Aa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:20

er zijn genoeg volwassen ruiters die totaal geen verstand van springen hebben, dus denk maar niet dat het alleen kinderen zijn ;-)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 16:36

Maar van een volwassen mens kan je toch de tegenwoordigheid van geest verwachten om die stammen weer op te ruimen als je klaar bent?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:02

Bij het noord aa komt het waarschijnlijk door de pennymeisjes van boerderij het geertje! Ik vind het ook heel vervelend al die takken/boomstammen op het pad!!

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:04

deze zijn idd van boerderij het geertje, heb toevallig een buitenritje meegemaakt toen ik daar een dagje ging helpen... toen wilde het meisje waar ik mee ging rijden persee daarheen om te 'springen' (zelf niet gedaan omdat ik het gevaarlijk vond met al die uitsteeksels aan de takken)

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:06

maar die meiden die denken daar niet aan, snap het niet maar het zal wel... zou als ik jou was even contact opnemen met boerderij het geertje, weet zeker dat ze je netjes behandelen en dat ze er wat mee doen aangezien die meiden dat ook helemaal niet mogen!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:41

Ik rij daar zelf (nog) niet.. maar ik kan me indenken dat het flink vervelend is... vooral als je een slechtziend paardje hebt! Ik hoop dat je het 'op kan lossen'

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:09

Toevallig reed ik er vandaag nog met vriendin en haar paard. We ergerde ons dood aan die boomstammen!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:12

hier nog een met hetzelfde probleem...
ik breek ook regelmatig m'n nek (of die van m'n knol) over deze 'hindernissen'.
laatst was er 1 met een spies (schuine spitse stam) net achter de hindernis, je zal er maar op landen... ;(

vervelende geertje kinderen :(

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:30

Als het zo erg is, effe het Geertje 'contacten'.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:37

ja, dat helpt een paar dagen, daarna gaan zo vrolijk verder...
gelukkig rij ik tegenwoordig over de weg.
maar even goed vervelend voor anderen

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:28

En als je er iets van zegt dan zeggen ze tog dat zij t ni hebben gedaan;)... Zo gaat dat altijd...Maar t s we'll zwaar hinderlijk. K rij nog ni buiten met me paardje, maar k reed daar weleens met een verzorgpaardje..

Op een dag gebeuren er echt ongelukken... Door die irritante "hindernissen" ..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:12

Tsja ik denk niet dat,daar de enigste plek zal zijn.

Maja straks liggen er idd boomstammen op een heuvel waar een paard even niet oppast en zo verkeerd van de heuvel kan afgaan.
Of de huidige ruiter moet continiue afstappen om de boomstammen opzij te leggen.

Sowieso is het altijd nettjes om alles weer op te ruimmen nadat je iets heb gebruikt maja dat gebrek is er nog helaas bij een hoop mensen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:41

Ik ken het ja, niet in dat bos maar alsnog. Vind het zelf zeer vervelend! Personen die ze neerleggen hebben ook duidelijk nog nooit van het juiste aantal passen tussen hindernissen etc.
Ga binnenkort zelf maar eens fatsoenlijke hindernissen neerzetten, waar je ook omheen kunt rijden, ze lijken de laatste tijd minder actief te worden maar toch. Mischien gaan ze dan gewoon daar netjes gebruik van maken, ipv zelf overal gevaarlijk constructies neer te leggen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:36

Ruiterpaden zijn volgens mij sowieso niet gemaakt om hindernissen op te maken. En besides.. hindernissen waar je omheen kan lopen steken uit, dat is misschien nog gevaarlijker..
Laten we gewoon voor zover het mogelijk is de hindernissen aan de kant leggen.. Ik weet dathet vervelend is.. maar als iedereen er overheen stapt, blijven ze ook liggen..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:00

Het lijkt wel een nieuwe trend: hier in het Drents Friese Wold ook steeds meer hindernisjes op de ruiterpaden. Laat ik daar nou met mijn menwagen niet over heen kunnen! Dus weer afstappen, de boel opzij schuiven en dat een week later weer herhalen. Heel irritant

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:28

Maar het aan de kant leggen van die bomen heeft geen zin, dan worden ze er gewoon weer gelegd. Misschien dat we de gemeente oid kunnen bellen, of de bomen gewoon weg gehaald kunnen worden?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:40

Dan staat er in no time geen bos meer :D. Zulke stammen goed diep het bos in slepen, dan is het minder aantrekkelijk om ze te gebruiken.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:41

Ik bedoel die dode boomstammetjes die als hindernis worden gebruikt. Niet de bomen :))

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 12:56

Tsja, ik zal eens langsrijden bij het Geertje. Was al van plan er wat vaker langs te gaan voor kaas en honingkoek :D Misschien print ik dit topic wel uit, zien ze dat ik niet de enige ben.

Vind het wel weer zo wat om meteen met de vinger te gaan wijzen, ik was er tenslotte niet bij toen de boomstammen neergelegd werden. Maar ik zal ze vriendelijk verzoeken de ruiters van de pony's te verzoeken die boomstammen niet meer neer te leggen als ze dit al eerder hebben gedaan, en waarom.

Wil desnoods nog wel een keer met mijn paard langs komen om te laten zien waaróm ik het zo vervelend vind (wellicht verlaagt dat mijn oude-zeur-gehalte :Y) )

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:54

_Mel schreef:
Ik bedoel die dode boomstammetjes die als hindernis worden gebruikt. Niet de bomen :))

:D de dode stammen moeten blijven liggen van de gemeente. het 'bos' rondom het noord-aa wordt in zijn natuurlijke staat gelaten.
zo hier en daar willen ze wel eens wat omzagen maar echt opruimen niet.
het moet zo natuurlijk mogelijk blijven.

ga toch maar weer eens langs bij het geertje, even zeuren :+

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:57

Ja maar die stammen van 6 meter breed en 400 meter lang zijn het probleem ook niet. Maar die stammetjes van een meter, die je makkelijk op kan tillen zijn onwijs vervelend. Als ik er van de week nog een keer kom zal ik er alvast een paar dieper in het bos dumpen

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:44

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. In het madestein bos in den haag hadden we ook áltijd hetzelfde gezeik. De zogenaamde ''hindernissen'' zijn vaak ook nog eens erg gevaarlijk gemaakt en neergelegd. Mensen die dit doen denken gewoon niet na, of het kan ze gewoonweg niet schelen :( . Ik vind het iig erg asociaal, maar ik denk dat je altijd wel zulke mensen zult houden die van die ondoordachte dingen doen.
Veel succes ermee iig, ik hoop voor jullie dat het wat uithaalt om te gaan praten met de leiding van de boerderij.