Ervaring met ponykampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonnysoo

Ervaring met ponykampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 21:06

Hoooj,
Ik wil dit jaar weer op ponykamp en heb een aantal ponykampen uitgezocht, heeft iemand misschien ervaring met een van deze ponykampen?
Ik wil vooral graag buitenrijden en heb niet zo`n behoefte aan lessen, die heb ik thuis ook al.
En ik wil in een normaal bed slapen en niet naar een vieze wc. Ook moeten de paarden en pony`s natuurlijk leuk zijn en ik zou het leuk vinden om spelletjes te doen of te zwemmen met pony`s ofso.
Het gaat om deze kampen:
Manege van loon
Manege molenzicht
Manege de Zwaanhoek (de website is vaag dus graag lekker veel info :9 )

Groetjes van mij

nozemnozem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:23

ik heb een keer een buitenrit bij manege van loon gedaan.

de paarden staan in stands....er zijn geen dekjes, die moet je zelf met stro maken, en er is niet eens een behoorlijke douche aanwezig,

maarja dat zijn mijn ervaringen :+

ChristinaGW

Re: Ervaring met ponykampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:39

ga naar de ardennen! elke dag uren rijden door de bossen...via timeoutreizen geloof ik...het kostte een paar jaar geleden 300 euro. Moet je wel nog iemand vinden die je wilt brengen natuurlijk :)

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:42

ik ben in 2009 op ponykamp geweest bij manege de Zwaanhoek.
het is er echt súperleuk.
je gaat elke dag op 3uurse buitenrit,, elke dag omgewisseld; strand/bos.
woensdag ga je spelletjes doen.
en donderdagavond heb je springles.
alles zag er netjes en verzorgd uit,
douche's en wc's netjes schoongehouden.

over de begeleiding ;
je hebt verschillende mensen die begeleiden,
ik vond het echt lieve mensen.
maar andere uit onze week vonden ze nogal streng en niet aardig.
maar dat is denk ik ook hoe je jezelf opsteld tegen over hun.
ik vond/vind het echt een súper manege !! <3

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:15

Ik ben op ponykamp geweest bij Manege van Loon.
Dat viel best wel tegen :(
Bijna allemaal haflingers en fjorden,
geen fantsoenlijke dekjes,...
Er is ook maar 1 douche...
En als je op buitenrit wilt,moet je eerst een proef afleggen,waarbij er elk jaar maar ongeveer 3 van de 20 mee mogen! :o
Dat komt door die haf's en fjorden...
Als je op een ander ras zit,heb je véél méér kans om te slagen.
Die haflingers en fjorden bokken je eraf (die proef moet je buiten op een grasveld doen)
en rennen terug naar al de andere pony's!
De lessen zijn wel leuk,
maar wel altijd het zelfde: Dressuur...
Geen springen...
Dus;
als je wilt buiten rijden,
dan probeer je maar beter niet op een haflinger of fjord je proef te rijden!
Neem een ander paardje :D
Als je niet door bent met je proef,
dan moet je met zo een soort huifkar mee.
Daar wordt je pony aan vast gebonden,
en zo word je dan meegetrokken in stap en heel soms draf door het bos...

(ik zelf zat in de hoogste groep,en ik was er niet door,ik zat op een haflinger.En er was maar 1 iemand door het examen,omdat zij op een bruin paard zat,genaamd=Elisa)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:56

BRT -> MA

Marliesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:14

Als je geen behoefte hebt aan lessen moet je naar ponykamp het fjordenpaard gaan (nee ze hebben neit alleen fjorden xd)
dan maak je elke dag een buitenrit van 2uur en op woensdag een dagtocht (5uur).
je gaat door een klein springbosje, en het is ook lekker rengalopperen over zandwegen.
het is verder ook super goed georganiseerd.
ze hebben er heel veel paarden fjorden hafjes friesen gevlekte weet niet of het paints ofzo zijn ijslanders echt veel!(ongeveer 40 veulens)
ik ga dit jaar ook weer heen:)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:16

nozemnozem schreef:

de paarden staan in stands....er zijn geen dekjes, die moet je zelf met stro maken, en er is niet eens een behoorlijke douche aanwezig,

Huh, dekjes moet je zelf van stro maken? Hoe doe je dat? :Y)

Een die niet op je lijstje staat maar denk ik wel aan je eisen voldoet is het Lamoen :)
Echt een hele leuke manege, vooral veel ritten door het bos en leuke pony's.
www.hetlamoen.nl

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:10

word moeilijk om bij manege van loon op iets anders dan fjorden of haflingers te gaan want bijna alle pony's bij ons op stal zijn fjorden of halfingers of een kruising met een ander ras.
maar de proef is er voor de veiligheid, omdat vaak toch word onderschat wat er allemaal mis kan gaan op een buitenrit!
dat van dat er maar 3 van de 20 slagen voor de proef klopt ook niet heb van de zomer zelf als leiding gedraait en toen hadden we 48 kinderen geloof ik waarvan er 4 of 5 niet geslaagd waren(waarvan het rijdniveau ook niet goed genoeg was om naar buiten te mogen)

dat van 1 douche klopt niet we hebben 2 douches die in die week ook regelmatig worden schoongemaakt!

die stro'en dekjes, zijn een soort kussenslopen van dikke stof waar stro ingaat en dat gaat onder het zadel.
dit is vanwege de hygiene

al met al is ponykamp bij van loon hartstikke leuk je zit 3 uur op het paard/pony op een dag. je doet naast het paardrijden nog hartstikke veel leuke activiteiten zoals voltige en mennen.

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:57

Wat nina over de test zegt is wel waar; veel lukt het wel om te slagen. Ookal gaat de pony terug naar de groep, worden sommige wel toegelaten omdat ze zien dat ze hem toch onder controle hebben en een goed rijniveau. Vind die test eingelijk ook wel goed! Toen ze de test nog niet hadden was ik er ook een keer op ponykamp geweest en toen reed ik vaak met meiden die behoorlijk weinig durfde en toch niet genoeg ervaring om op buitenrit te gaan.
Ook zijn de slaapplekken erg goed hoor! Want het is tegelijkertijd een hotel, en als die worden schoongemaakt doen ze ook gelijk het kamphuis.
Maar over die strodekjes ben ik ook nooit echt enthousiast geweest eingelijk.. Wel krijgen ze iedere dag een schoon dekje, dus soms is het nog beter dan paarden die met een zeik nat dekje rondlopen.
Maar ik denk dat je er gewoon eventjes heen moet gaan en het beoordelen met wat je zelf vindt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:59

Ik heb wel eens buitengereden bij van Loon, en serieus ben blij dat ze zo'n test hebben op ponykamp. Bij mij in de groep zat er een vrouw die niets durfde en huilend terug gebracht moet worden. Kun je beter met mensen zijn die het wel aankunnen.

Nikkilee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:59

Heeee !
Ik ben vorig jaar bij manege molenzicht geweest en dat was echt super!
Je komt s'avonds aan, kiest een leuk paardje uit, maakt kennis met iedereen. En die avond krijg je al je eerste les!
De andere dagen ga je elke dag buitenrijden! Echt zo leuk! En het eten is ook echt superlekker vooral het ontbijt.
Ik vond het er opzich netjes uitzien. En er zijn zoveel leuke paardjes en pony's echt een topkamp dus!
Naja dat was mijn mening ;p. Dit jaar ga ik in week 28!
xx

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:23

ponykamp het fjordenpaard is echt heel leuk!
ga er voor de derde keer heen.
het is bosritten maken en veel crossen, ook door het water, en een dagtocht van 5 uur ;)
moet je anders even naar www.rchetfjordenpaard.nl gaan (dit is niet de officiele site maar geeft wel meer info)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:27

Anne_26 schreef:
nozemnozem schreef:

Huh, dekjes moet je zelf van stro maken? Hoe doe je dat? :Y)

Een die niet op je lijstje staat maar denk ik wel aan je eisen voldoet is het Lamoen :)
Echt een hele leuke manege, vooral veel ritten door het bos en leuke pony's.
http://www.hetlamoen.nl

Je krijgt een katoenenzak en die moet je vol proppen met stro.
Ik ben er op ponykamp geweest (4 jaar geleden) en ik vondt het echt vreselijk ik ben midden in de week naar huis gegaan.

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:03

ik ben bij de hazelhorst geweest, dat was heel erg leuk, je kan kiezen tussen dresuur of springen en in de middag ga je een bosrit maken, dat doe je elke dag! www.hazelhorst.nl
je slaapt ook in stapelbedden, er zijn 3 douches.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:02

Ik ga ook naar Molenzicht, het schijnt best leuk te zijn.
Alleen ik denk dat ik mijn pony teveel ga missen :P Nou ja alsof mijn vriendin de hare niet gaan missen maargoed, daar ging het niet over ;) .
Ik ben nog maar 1x op kamp gegaan en dat was op de Roosberg. Als je naar Molenzicht gaat kun je me dan vertellen welke week? :P

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:23

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:56

Nikkilee schreef:
Heeee !
Je komt s'avonds aan, kiest een leuk paardje uit, maakt kennis met iedereen. En die avond krijg je al je eerste les!
De andere dagen ga je elke dag buitenrijden! Echt zo leuk! En het eten is ook echt superlekker vooral het ontbijt.
Ik vond het er opzich netjes uitzien. En er zijn zoveel leuke paardjes en pony's echt een topkamp dus!
xx

haha dan kom je bij mij in de groep :)

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:02

Deze staat er niet bij, maar: de ponykampen bij africhtingsstal van Laar zijn ook super leuk! Ze zitten midden op de veluwe, dus super mooi bos. Alles is goed geregeld en leuke begeleiding. Zeker een aanrader!

www.africhtingsstalvanlaar.nl

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:36

Jull_pony123 schreef:
En als je op buitenrit wilt,moet je eerst een proef afleggen,waarbij er elk jaar maar ongeveer 3 van de 20 mee mogen! :o
Ik neem, gezien je negatieve ervaring met dat ponykamp, aan dat je maar één keer geweest bent. Hoe weet je dan dat er 'ieder jaar maar drie mee mogen'?

Jull_pony123 schreef:
Dat komt door die haf's en fjorden...
Als je op een ander ras zit,heb je véél méér kans om te slagen.
Die haflingers en fjorden bokken je eraf (die proef moet je buiten op een grasveld doen)
en rennen terug naar al de andere pony's!

als je wilt buiten rijden,
dan probeer je maar beter niet op een haflinger of fjord je proef te rijden!
Neem een ander paardje :D

(ik zelf zat in de hoogste groep,en ik was er niet door,ik zat op een haflinger.En er was maar 1 iemand door het examen,omdat zij op een bruin paard zat,genaamd=Elisa)

Wat is er mis met haflingers en fjorden? Zij bruine paarden per definitie beter? Ik had graag onderbouwing gezien hierbij.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:35

Het Fjordenpaard was inderdaad een erg leuk ponykamp! Ik ben er (echt heel) lang geleden geweest, denk nu 12/13 jaar. Ook de Boschhoeve in Soerendonk kan ik je echt super aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:31

suuszzzz schreef:
Nikkilee schreef:
Heeee !
xx

haha dan kom je bij mij in de groep :)

Ik was ook in die week, was echt super leuk :D Hele leuke groep en ze hebben daar echt super leuke paarden (: Wel jammer dat we alweer weg zijn...

Pips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:24

manege van loon was mijn eerste ponykamp. Was opzich wel leuk hoor, maar we gingen een keer een lange bosrit maken(ene helft rijden, andere helft met de kar) alleen het onweerde, een hele groep paarden is op hol geslagen en iedereen was er afgevallen. Dat vond ik wel een beetje heel erg onverantwoordelijk.
Manege de zwaanhoek was ook heel erg leuk. Maar de leiding was wel best streng en bot afentoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 01:58

fjordenpaard was bagger. al zeg ik het zelf := maar als je buiten wil rijden moet je daarheen gaan. na de ritten is het meestal dood saai.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:47

Ik ga naar manege de zwaanhoek.
Ik ben erg benieuwd hoe het daar is, aangezien er nogal verschillende meningen over zijn...