Sabotage op stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cadee

Sabotage op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:18

Ik ben niet zeker of mijn onderwerp wel in het juiste rubriek staat sorry hiervoor.

Sabotage op stal.
na 12 jaar in de paarden is dit het eerste zwaare geval van sabotage wat ik meemaak.
Zo lastig dat ik al via internet hulp moet gaan vragen.
Waarom ?
Omdat het gaat om een volwasse man !
Het begint eigenlijk met getten,voeding,onderleggers stelen, en andere mensen tegen andere opstoken.
Dingens kapot maken.
Voor niets gaan klagen bij de bazen.

Zoals bv iets stelen van iemand en dan tussen iemand helemaal anders hun gerief leggen.
Zodat de ene persoon de andere van diefstal verdenkt.
Hoe moet ik dit in godsnaam aanpakken ?

de mensen kennen niets van paarden, hebben een draver met gedragsstoornissen.
Waar met moeite op gereden kan worden..
Of nog maar op de wei gezet kan worden.

Nu gaat het nog maar om opgestook en kleine diefstallen en wat geruzie en gedreig..
Maar als ze wat aan mijn paard gaan zitten (staart afknippen ofz)
Ze zijn tot alles in staat.
Heeft iemand raad voor mij ?
Ik negeer ze al enkele weken maar het blijft doorgaan HELP !!
De Bazen van stal moeien hun er niet mee.

Kimbey

Re: Sabotage op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:21

Toch maar naar de staleigenaar, hebben er meerdere last van? Of hij weg, of jullie.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:23

De stal eigenaar zou deze mensen eigenlijk weg moeten sturen vind ik. Nu worden de andere klanten er de dupe van. :(:)

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:24

Belady schreef:
Toch maar naar de staleigenaar, hebben er meerdere last van? Of hij weg, of jullie.

Jaja Hij valt meerder mensen lastig.
alleen de mensen die echt niets maar dan ook niets van paarden kennen gaan zowat bij hem lopen.
Maar als je er niets van kent ben ik van het principe blijf eraf :)
Maar dat ben ik nu.
Maar dat mag je niet zeggen hoor want dan gaat hij dreigen met slaag.
En ja naar de bazen gaan heeft geen zin hoor.
Als ze het geld maar iedere maand ontvangen het zijn boeren.
En hij kan niet weg zijn paard heeft Alopecia en mag nergens binnen :)

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:25

00peetje00 schreef:
De stal eigenaar zou deze mensen eigenlijk weg moeten sturen vind ik. Nu worden de andere klanten er de dupe van. :(:)

Ja vind ik ook wel :)
Maar het zal er gewoon op aan komen dat ik zelf vertrek
Sorry mijn paard gaat voor !
Maar dat wil tog niet zeggen dat ik het hierbij moet laten ofwel ?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:27

zou ze gewoon lekker links laten liggen en lekker me ding doen....en dan zien we wel weer...goed spullen opbergen...en klaar..zou me er lekker buiten houden.

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:29

frangelica schreef:
zou ze gewoon lekker links laten liggen en lekker me ding doen....en dan zien we wel weer...goed spullen opbergen...en klaar..zou me er lekker buiten houden.

Dat was echter de bedoelling maar als ze je bij je kap nemen en je voor je neus af gaan dreigen.
En je lastig vallen en achtervolgen...
Ik weet niet !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:34

Als hij meerdere mensen op stal zo lastig valt is het dan geen optie om gezamelijk naar de pensionhouder te gaan en de situatie uit te leggen. Samen sta je veel sterker...

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:41

Dat is echt triest!
Ik zou een kast met een slotje ofzoiets gaan gebruiken..
En toch een keer naar de eigenaar gaan.

Yade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:18

Inderdaad je spullen zo veel mogelijk acher slot en grendel en overleggen met je stalgenoten. Samen staan jullie ook sterker zowel naar de staleigenaar als naar die persoon.
Verder hem proberen te negeren

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:02

Yade schreef:
Inderdaad je spullen zo veel mogelijk acher slot en grendel en overleggen met je stalgenoten. Samen staan jullie ook sterker zowel naar de staleigenaar als naar die persoon.
Verder hem proberen te negeren

Dankje

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:29

Jeetje wat een verhaal. je moet kijken of je het zwart op wit kunt krijgen en kunt bewijzen/laten zien dat hij dat doet!

Misschien dat dat je helpt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:37

Aangezien dit beter op PP staat dan op RUI verplaats ik het topic daarheen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:47

Aller eerst zou ik beginnen met zo veel mogelijk spullen achter slot en grendel op te bergen. Alles wat je niet op kunt bergen, meenemen naar huis (als je op de fiets gaat kan ik je een grote rugtas aanraden, past echt heel veel in).

Als hij je persoonlijk bedreigd zou ik melding gaan maken bij de politie. Heel banketstaaf en vast heel overdreven, maar het helpt vaak wel. En dan niet alleen jij, maar iedereen die er last van heeft.

Verder ook zorgen dat je met geen vinger aan zijn paard zit. Helemaal niets. Niet voeren, niet buiten zetten, niet aaien, helemaal niets. Mocht er dan eens iets gebeuren kun je namelijk altijd terugvallen op het feit dat jij dat dier niet aangeraakt hebt.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:16

Vjestagirl schreef:
Aller eerst zou ik beginnen met zo veel mogelijk spullen achter slot en grendel op te bergen. Alles wat je niet op kunt bergen, meenemen naar huis (als je op de fiets gaat kan ik je een grote rugtas aanraden, past echt heel veel in).

Als hij je persoonlijk bedreigd zou ik melding gaan maken bij de politie. Heel banketstaaf en vast heel overdreven, maar het helpt vaak wel. En dan niet alleen jij, maar iedereen die er last van heeft.

Verder ook zorgen dat je met geen vinger aan zijn paard zit. Helemaal niets. Niet voeren, niet buiten zetten, niet aaien, helemaal niets. Mocht er dan eens iets gebeuren kun je namelijk altijd terugvallen op het feit dat jij dat dier niet aangeraakt hebt.

wat een poedersuiker streek
maar ik zou hetzelfde doen als wat Vjestagirl zegt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:19

Je kan hier zelfs aangifte tegen doen maar dan wel eerst ff verhuizen of anoniem.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:22

Ik ga ook voor de raad van Vjestagirl: zorgen dat hij jou NIETS kan maken, mocht hij vervelend worden als jij aan de bel trekt.

En probeer foto's te maken (moeilijk, ik weet het), hangen er camera's? Verder inderdaad met andere stalgenoten gaan praten. Jij mag gerust bij de staleigenaar gaan eisen dat er iets gebeurt, jij staat daar met evenveel recht als de anderen. Van andermans spullen blijf je af, en diefstal is nog altijd strafbaar. Verder zou ik als ik jou was de politie bellen om te vragen wat je hiermee aan moet. Ik denk niet dat je aangifte kunt doen, omdat dit soort dingen altijd moeilijk te bewijzen zijn. Maar informatie inwinnen kan je altijd. En als hij je persoonlijk bedreigt, meteen aangifte doen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:24

Je kunt wel aangifte doen, het probeem is dat het moeilijk is om het hard te maken en hem veroordeeld te krijgen. Maar als je aangifte doet (of iig een melding maakt) dan weten ze dat het speelt, komt er een dossier en mocht het dan een keer ploffen dan kun je iig bewijzen dat het al langer speelde.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:08

cadee schreef:
00peetje00 schreef:

Ja vind ik ook wel :)
Maar het zal er gewoon op aan komen dat ik zelf vertrek
Sorry mijn paard gaat voor !
Maar dat wil tog niet zeggen dat ik het hierbij moet laten ofwel ?

Idd. Ik zou gewoon zelf daar weggaan, maar ik vind ook dat de staleigenaar er wel wat aan moet doen hoor!
Ik zou het toch maar even zeggen tegen de staleigenaar..
Of aangifte doen als er niets anders op zit..

X.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:02

bah wat een rotstreek zeg!..

en dat de stalbazen er niets tegen doen?

hoe moeilijk het ook is je zou eigenlijk eens met de andere mensen die lastig gevallen worden gaan praten en kijken hoeveel mensen bereid zijn om te verhuizen.

als er genoeg mensen weggaan met hun paarden dan zullen de stalbazen wel beter gaan nadenken.
grote kans dat die man dan weggestuurd word.

maar ga idd eerst eens met de andere mensen eens met de stalbazen praten...misschien zijn die zich gewoon niet zo bewust over hoe ernstig het is

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:07

Ik zou zowiezo een rapport laten opmaken bij de politie. Als er dan wel iets goed mis gaat, kan je hier altijd op terugvallen. Probeer ze te negeren, al weet ik dat dat inderdaad helemaal niet makkelijk is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:13

Ik was hier toch snel klaar mee geweest. Als de staleigenaar niet thuis geeft, en er weinig hoop is dat deze waarde meneer zijn biezen pakt en van stal gaat veranderen, zou ik mijn paard inladen en vertrekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:25

Ook bij ons op stal is het helaas nodig om alle waardevolle spullen achter slot en grendel te zetten. Het verschil tussen mijn en dijn is voor bepaalde mensen toch vaak heel erg moeilijk.
Wat betreft de bedreigingen (heb ik zelf ook helaas meegemaakt), dat zal je toch echt moeten bespreken met de stalhouder. En inderdaad met meer sta je sterker. De stalhouder is immers ook verantwoordelijk voor de sfeer op stal.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:01

Wat een ellende..

Je kunt uiteraard de confrontatie aangaan en aangifte doen etc.
Verhuizen is heel vervelend.. Maar is de huidige situatie het niet waard om te verhuizen.. Heb je echt nog zo veel lol op je huidige stalling..

Ik weet wat het is als de eigenaren zich er niet mee bemoeien. Gelukkig heb ik zelf nog geen ruzie gehad met mede stal genoten maar zie het wel veel om me heen gebeuren. Wij staan op een eigen gedeelte en ik bemoei me dan ook zo min mogelijk met de paarden van de andere meiden.

het is in iedergeval wel slim om totaal niet aan zijn paard te zitten of erover te praten met anderen... als je wilt blijven tenminste...

Heel veel succes met je beslissingen!

rodoldeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:51

Ik zou met dat groepje die de dupe zijn geworden van de diefstal en bedreigingen samen naar de eigenaren gaan en precies vertellen wat er aan de hand is.
Alles goed op slot zetten en wat je al goed doet is negeren , vooral niet ingaan op zo'n iemand hoe moeilijk t ook is natuurlijk.
Nouja, Succes