Na bijna 2 jaar ups en downs (en geloof me, veel ups waren er toen niet
) vind ik het dan eindelijk tijd om onze kanjer hier te plaatsen. Auldrik is een 5 jarige ruin van Orame x Zeoliet x Wolfgang.
Die nu aan de lijn gaat nu ik de foto's heb gezien
Hier ons verhaal in het kort:
bijna 2 jaar geleden zijn we bij hem gaan kijken op een (ze zeiden) goede handelstal.
Meerdere keuzes bekeken maar uiteindelijk vielen we toch voor de charmes van deze vent, toen nog hengst.
Hij is daar vanuit de kudde in 2 weken ingereden, gecastereerd en erg laag op het voer gehouden.
Hij deed het dus prima, voor een paard die geen kracht had om bij te zetten.
Toen we hem eenmaal als 'goed' ingereden paard mee naar huis kregen begon de lol
De eerste 2 weken ging het goed, maar door de training hadden we hem zwaarder op voer gezet.
Hierdoor kreeg hij zijn energie weer terug en kwam zijn ware aard naar boven.
Een ontzettend bang paard wat het vertrouwen in de mens volledig zoekgeraakt was.
Het was niet gemeen zijn, maar schrikken en met zijn staart tussen zijn benen heel hard rennen en niet meer stoppen.
heb dus menig keer de harde bakbodem gevoeld
Van alles geprobeerd, er veel mensen bijgehaald maar die konden niet zeggen wat het was. Hij deed het in 1x, en niet als ik een bepaalde beweging maakte. Je snapt dus,... zijn vertrouwen was weg,...die van mij heeft het ook niet lang meer volgehouden en ik verloor hem ook...
Naar een africhtingsstal gestuurd waar hij 3 maanden heeft gestaan. Maar we hem (om een lang verhaal kort te maken) hierna zonder resultaat ook weer weg hebben gehaald. Hij liet zich niet bereiden
Toen de zware keuze,...of verkopen...of hem gewoon nog een tijd paard laten zijn in de wei.
Voor de laatste optie hebben we gelukkig gekozen. Meneer heeft 5 maanden op de wei gestaan (ondertussen was het al september 2009) en hierna zijn we van voor af aan begonnen. Echt vanaf het prille begin...
Ik kan zeggen,... ik heb de grond hierna niet meer gevoeld!!
Mijn vertrouwen is weer helemaal terug, en meneer vind het toch wel leuk om aan de slag te zijn. En zijn vertrouwen is flink aan het groeien.
Let wel op dat we echt nog geen niveau hebben. Mijn aandachtspunten zijn echt mijn houding, dus rechtzitten(er zit een dikke cappucon onder mijn jas) mijn hakken uitdrukken, hakken etc. dis is echt schandalig. Deze week gaan mijn beugels een gaatje korter.
Meneer moet zijn halshouding die hij zelf lekker vind loslaten en ontspannen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-H3RBAUHK.jpg[img]

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Laat aub een berichtje achter!
Groetjes, Maaike en Auldrik

Vind vooral de tweede en de derde foto er fijn uitzien