ik kijk echt altijd naar beneden vooral met springen is dat bestwel lastig en het ziet er natuurlijk niet uit...
nog steeds niks gevonden dus veel nut heeft het ook niet
iemand tips??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chrissy_ schreef:Ik denk niet dat daar echt tips voor zijn. Ik denk gewoon telkens na proberen te denken dat je voor je kijkt! Gewoon steeds even nagaan of je houding nog goed is, en of je nog voor je kijkt...

padany schreef:probeer eens dagelijkse klusjes te doen zonder op je handen te kijken. Zo kun je oefenen ook als je niet aan het rijden bent om voor je uit te kijken waardoor het op je paard ook makkelijker zal gaan. Succes!
) en rechtop. Bij mij ging het paardje ook bijna vanzelf mooier lopen en dat maakt dan nog trotser...Princesspres schreef:ik merk dat als mijn pony fijn loopt ik meer oplet op mijn houding.
de laatste tijd loopt mijn pony beter , ik zit beter ( dat hangt echt met elkaar samen) en daardoor kijk ik beter vooruit
ben ik heeeeeeeeeeel erg concentreerd bezig dan wil ik het ook nog weleens vergeten hoor hihihi (a)
libra schreef:Ik kijk ook altijd naar beneden met rijden.
Met springen krijg ik het bij iedere sprong weer te horen, maar ik krijg het niet afgeleerd.
Met gewoon rijden denk ik ook vaak moet naar voren kijken en na een paar passen kijk ik weer naar beneden.
Pluizebolpum schreef:padany schreef:probeer eens dagelijkse klusjes te doen zonder op je handen te kijken. Zo kun je oefenen ook als je niet aan het rijden bent om voor je uit te kijken waardoor het op je paard ook makkelijker zal gaan. Succes!
Op zich een goeie tip, alleen niet aan te raden als je strotouwtjes aan het snijden bent...
Ik ken 't probleem. Zit ook vaak te kijken of die oren er niet afvallen.![]()
Maar serieus, wat mij er helpt is trots zijn en ook zo op je paard zitten. Schouders naar achter, licht arrogante blik (inclusief neus in de lucht maar met big smile, lijk je nog iets sympathiek) en rechtop. Bij mij ging het paardje ook bijna vanzelf mooier lopen en dat maakt dan nog trotser...
En oefenen, heel héél veel oefenen.
Abeltje77 schreef:je moet je voor je gaat rijden even de tijd nemen om je te bedenken dat er oooooveral op je bovenlijf kleine oogjes zitten. En die oogjes moeten ALLEMAAL recht naar voren blijven kijken!
Denk gewoon om de zoveel passen: oogjes, oogjes, oogjes.
Chrissy_ schreef:Ik denk niet dat daar echt tips voor zijn. Ik denk gewoon telkens na proberen te denken dat je voor je kijkt! Gewoon steeds even nagaan of je houding nog goed is, en of je nog voor je kijkt...

Ook niet met paardrijden 

wp291109 schreef:kijk je echt naar de benen van de pony??
Om naar voren te kijken kun je misschien veel figuren rijden dan moet je kijken waar je heen meot en houd je je pown ook lkkr bezig.
Asmara schreef:Chrissy_ schreef:Ik denk niet dat daar echt tips voor zijn. Ik denk gewoon telkens na proberen te denken dat je voor je kijkt! Gewoon steeds even nagaan of je houding nog goed is, en of je nog voor je kijkt...
Ik denk niet echt dat dit een goede tip is
Ik denk dat je je gewoon op 1 punt moet concentreren als je loopt, dat je dan voor je kijkt en dan zo dat leert. Of je zegt tegen je instructrice dat ze tegen je moet zeggen wanneer je steeds naar beneden kijkt.
Ik had dat vroeger altijd, niet me tpaardrijden ofzo. maar gewoon met lopen. Ik keek altijd naar de grond. Op een gegeven moment vond ik het zo vervelend worden, het werd een obsessie. Ik heb tegen mezelf gezegt dat ik NIET naar de grond mocht kijken maar voor me moest kijken.
Eerst hielp het niet, maar hoe langer ik het volhield, hoe normaler het werd.
Ik kijk nu dus niet meer naar benedenOok niet met paardrijden
Ik hoop dat je er wat aan hebt
X.
(toen lette ik dus echt niet op)