Frustraties onder elkaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarde_bloem

Frustraties onder elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:14

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:27, in het totaal 3 keer bewerkt

juval

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:16

tja, meer dan haar advies geven kun je denk ik niet doen. Hoe oud is je vriendin?
stel haar voor om haar instructrice mee te nemen om naar dat paard te kijken. misschien is het een heel braaf beestje en komt het allemaal wel goed.
succes ermee!
laat haar bokt leren kennen :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:16

Dit staat verkeerd dus ik tem.

On topic: wat zeggen haar ouders hier van? Vinden die het goed dat ze een eigen paard krijgt? Misschien kan je instructrice met haar ouders praten dat het nog niet verstandig is voor een eigen paard.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:19

hebben haar ouders verstand van paarden?
en weet haar leeraares op de manege het??

ik zou daar eerst mee beginnen misschien als haar juf het zegt dat ze het nog niet aan kan dat ze dan misschien luisterd?

of de eigenaar van de zwarte ruin zal het zeggen al zegt ze dat ze nog zo kort rijd, of misschien moet ze wel een proefridje maken en dan zal de eigenaar het zelf we zien.

of optie 3 ze valt er af en ze laat het uit haar hoofd( sorry dat het zo bot is hoor!!)

ik zou het zeggen tegen haar gewoon voorzichtig benaderen en als ze boos word zou ik haar zelf er achter laten komen.

het is erg bot het spijt me.

groetjes Olivierlover

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:20

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:21

dan zou ik zeggen tegen haar omdat ze nog maar weinig ervarig heeft ik zou het haar gewoon duidelijk maken,

en overleg dit ook eens met haar intructise die kan ook met haar ouders gaan praten..

wat rot voor je !!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:21

Je kan en hoeft niks te doen! Als haar ouders het goed vinden dan laat ze zich echt niet tegenhouden.

Haar paard, haar keuze, het is niet aan ons om te bepalen dat zoiets niet goed kan gaan. Mensen hebben het recht om fouten te maken.

Wel zou ik ervoor zorgen niet te veel vriendin met haar te worden, voor je het weet wordt jij dan ( letterlijk) opgezadeld met haar problemen en onkunde!
Afstand houden dus!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:23

amondi@ ik ga met jou mee heel verstandig.

ik had ook zo'n vriendin en voor je het weet ben je het schoothondje..:(

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:25

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:26

Lastig... Nemen ze wel iemand mee die er meer verstand van heeft? Zoals haar instructrice of iemand van stal?

Als ik jou was zou ik anders even met haar instructrice praten dat je niet zo goed weet hoe je hier mee om moet gaan en dat je bang bent dat het fout gaat..
Als ze nog niet goed rijd zal de instructrice dat ook wel zien en dan kan zij misschien even met haar en haar vader praten, dat het misschien allemaal net te snel gaat?

Amondi heeft ook gelijk, gewoon verder niet teveel mee bemoeien, anders is het straks "jou schuld".. Ik zou gewoon iets zeggen zoals "wat leuk voor je". Anders denkt ze straks dat je het haar gewoon niet gunt...

Althans als ik dat allemaal zo hoor.. denk ik dat ze je daar ook nog wel van "beschuldigd"

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:28

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:30

Gewoon verder niet meer mee bemoeien, laat het haar maar uit zoeken.. Sommige mensen hebben gewoon een beetje een "ego".. Wie weet heeft ze nog 10 lessen en vind ze het niet eens leuk meer...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:45

Dit is meer iets voor PP.
Daarom van RT-P -->PP.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:26

Lastig... je wil de vriendin en het paard leed besparen maar tegelijkertijd wil je niet de schuld krijgen (en kan me voorstellen dat je een meid van 16 die net een paar weken rijdt ook niet op een jong paard wil zien, lijkt me geen fijn tafereel) Ik denk dat ik met amondi mee ga, als ze echt zo'n ego heeft en haar ouders akkoord gaan kun je het toch niet tegenhouden, bespaar jezelf dan de aanblik van die combinatie, en de schuld die je krijgt toegewezen...

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:39

oke tip:
Wat wil ze berijken?
Springen/ dressuur? wedstrijd etc....
Je kan proberen op haar gevoel in te spelen
Wat is het precies voor een ras?
Vb: stel ze wil de top halen ib dressuur en het is een welsh ofzo,
dan ga jij haar adviseren, nou ik zal toch even verder kijken naar een kwpn die groter is, want deze is erg klein en dan haal je het niet in de top.
of wil ze recreatie rijden? lekker buiten? en het is een kwpn ofzo,
dan ga jij dus adviseren, nou een kwpn is top in de hogere klasse, maar als je toch alleen maar buiten wil kan je beter een half of een welsh etc... nemen.

Speel een beetje in op haar gevoel. misschien dat dit helpt.

(tevens niet kritiek op paarden rassen ofzo hoor maar dit is een spelletje.)

suc6

Authentic

Re: Vriendin denkt dat ze Anky is, maar kan nog amper rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:47

Je kan hopen dat degene die het paard wil verkopen wat verstand in z'n mik heeft. Als je actie gaat ondernemen vrees ik dat je als jaloers en een bemoeial wordt bestempeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:50

ach, zelf zal je ook geen anky zijn. :')

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:50

Ik zou me er ook niet mee bemoeien.
Als ze je mening vraagt, kun je zeggen dat jij een ander paard zou kopen maar laat ze verder hun gang gaan.

Zoals Amondi ook al zegt..als jij je er mee bemoeit en het gaat fout dan ben jij de gebeten hond..

Hoe moeilijk het ook is...afstand houden!

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:54

Er zijn er wel meer, die met weinig ervaring een paard kopen. Als er goeie begeleiding is, zie ik niet zo'n probleem. En dan bedoel ik niet vriendinnen die helpen maar goeie instructie.
Gaat ze het paard op een pension stal neerzetten?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:56

Niet mee bemoeien... gewoon laten gaan, je houdt het toch niet tegen, en waarom zou je je er ook bemoeien?
Mischien krijg ze wel prive les en/of deskundige begeleiding als ze een eigen paard...
ga geheel met Amondi mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:57

Anthea schreef:

Nee, en jij natuurlijk wel joh.

Het gaat er niet om wie er al dan niet als Anky rijdt, het gaat er toch gewoon om dat die griet dat DENKT. Dat ze een beetje een giga ego heeft en denkt dat ze lekker kan gaan klooien met een jong paard.

TS, zegt de vriendin dat niet gewoon over dat zwarte paard omdat ze indruk probeert te maken? Jij hebt je hafje, misschien dat ze interessant wil doen en beter wil lijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:00

hestejente schreef:
Anthea schreef:

Nee, en jij natuurlijk wel joh.

Ik kom nog niet eens in de buurt, maar ik start dan ook geen topics over vriendinnen die niet kunnen rijden.. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:12

Anthea, ga eens even niet voorbij aan de reden waarom ze dit zegt. Niet met het doel om smakelijk te lachen om haar vriendin, maar omdat ze zich zorgen maakt dat die vriendin aan paarden begint waar ze helemaal niet aan toe is.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:15

Laat je vriendin maar, jij hebt gedaan wat het beste is. Ze komt er wel achter, maar dat dit ten koste moet gaan van dit paard, is jammer...
Mocht ze bij de koper op het paard gaan zitten, merkt ze vanzelf meteen wat en hoe een 4 jarig paard is.

Op de manege waar ik rijdt is er ook een meisje die werkelijk denkt dat ze zo goed kan rijden, ze rijdt nu 6 maanden, dat ze denkt dat ze aan anderen adviezen kan geven, maar zis zelf nooit op concours geweest. Ze kan alleen maar hard rijden. Geeft verkeerde hulpen etc. Ze gaat niet op concours ze zegt dat ze dan toch alle prijzen weghaalt en zo doorstoomt naar Z-dressuur. Ze komt er vanzelf wel achter. Ik blijf hier boven staan, omdat ik van mezelf weet dat ik wel kan rijden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:16

Trieste situatie....

Je kunt er niet zoveel aan doen denk ik, als de ouders ermee instemmen zal er een paardje komen ben ik bang.
De ouders in deze kwestie snap ik nog het minst, maar dat zal komen omdat ze zelf niet weten waar ze aan gaan beginnen.
Als mijn dochter 10 wk op paardrijden zit en dan al begint over een eigen paardje lach ik dr midden in dr gezicht uit.......doe even normaal en ga eerst eens een paar jaar lessen, verzorgpaard zoeken en ervaring opdoen, tegen die tijd als je dan nog steeds zo enthousiast bent zullen we dit nog eens bespreken.

Misschien dat haar instructrice kan aangeven dat het momenteel nog wat vroeg is voor een eigen paardje?
Wellicht neemt ze (en haar ouders) daar wel iets van aan?