Komende jaren geen paard, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkelfiets

Komende jaren geen paard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:58

Zijn er nog meer mensen die de komende jaren weinig met paarden bezig kunnen zijn?

Tot een jaar geleden heb ik een paard gehad, werkte daarbij 40 uur in de week, had een vriend die ik elke dag zag en woonde thuis. Op het moment werk ik 40 uur, woon ik thuis.. geen vriend en geen paard en heb ook niet het gevoel dat ik er nog aan toe zou kunnen komen. Wil dalijk morgen op mijzelf gaan wonen, en ik heb jaren lang het gevoel gehad dat er dan nog wel een paard zou komen, maar het lijkt wel alsof ik realistischer ben gaan denken. Dat zoiets niet mogelijk is. Niet alleen wat betreft geld, maar ook de tijd die erin gaat zitten. Op het moment kan ik het niet eens opbrengen om een uurtje te gaan rijden op een paard van een ander. Ik heb er ook helemaal geen zin in, is me nog nooit over komen.

Wie nog meer? Geen tijd, niet genoeg geld, geen zin..wat dan ook..

Marion71

Re: Komende jaren geen paard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:24

Kan me er niks bij voorstellen Snorkelfiets. Wat doe je dan naast je werk? 's Avonds, in het weekend, op een vrije dag? Mss is je interesse wel verandert en heb je niet veel meer met paarden of paardrijden. Da's natuurlijk niet raar, gebeurt bij veel mensen. Als je er geen zin meer in hebt, hoef je je echt niet schuldig te voelen hoor.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:33

Ik kan alleen heel lang niet meer rijden, enz. en misschien wel nooit.
En daar baal ik vresselijk van, daarom moet ik mijn 4 jarige helaas verkopen.
Er komt zondag een Shetlander bij voor mijn 21 jarige.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:43

R.X. schreef:

Moeten verkopen omdat je niet meer kan rijden, zou je wel kunnen gaan mennen?
Heb je daaraan gedacht?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:48

Ik ook.
Heb wegens omstandigheden ook mijn pony moeten verkopen, iets wat me nogsteeds heel erg dwars zit.
De eerste tijd zal er ook geen nieuwe meer komen.
Wel rijd ik af en toe hier in de buurt weer een pony (nu net 3 keer geweest) maar dat is erg wennen en zal ook nooit hetzelfde zijn.
Weet ook nog niet helemaal of ik er wel mee doorga aangezien ik die band wel mis.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:50

friesiszwart schreef:
R.X. schreef:

Moeten verkopen omdat je niet meer kan rijden, zou je wel kunnen gaan mennen?
Heb je daaraan gedacht?

Ja zeker.
Wat denk je, ik vind dit heel erg moeilijk allemaal.
En er echt heel lang over nagedacht.

Ik heb nu een goede bijrijdster, hij komt niets te kort, maar ik kan hem niet voor haar aanhouden.

Ik heb erg last van mijn rug, kan ook niet lang zo op de kar zitten en ook dan moet ie bijv. gelongeerd worden en zou ik nog met hem willen wandelen en dat kan niet met mijn rug en knieeën.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:51

Marion71 schreef:
Wat doe je dan naast je werk? 's Avonds, in het weekend, op een vrije dag? .

Moet je je dat echt afvragen?
Volgens mij hoeft je interesse niet verandert te zijn om meer dingen leuk te vinden dan paarden alleen hoor! ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:53

Equimotion schreef:
Marion71 schreef:

Volgens mij hoeft je interesse niet verandert te zijn om meer dingen leuk te vinden dan paarden alleen hoor! ;)

Ha, ha, dacht ik ook al.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:57

Mijn 31 jarige pony is in december 2008 overleden. We hadden hem 22 jaar. We hadden zijn 30-jarige vriendje nog waar ik nog op reed, maar die is in oktober 2009 overleden. Er zal voor mij denk ik geen nieuw paard meer komen. Behalve dat de situatie er niet naar is, heb ik er geen behoefte aan. De band die ik met mijn pony had zal geen enkel paard kunnen overtreffen.
Ik blijf paarden geweldig vinden en ik mis het rijden en het contact echt wel, maar een voor mezelf zit er denk ik niet meer in. Nu knuffel ik maar af en toe met de shetlanders van mijn vader...

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:29

ik heb met pijn in mijn hart mijn 3 jarige te koop moeten zetten gisteren ....puur omdat ik het nu even financieel niet meer ga redden doordat mijn man onverwachts weer waarschijnlijk thuis komt te zitten met zijn gezondheid...hiervoor heeft hij ook al bijna heel 2009 thuis gezeten ...en ben bang dat ik de komende jaren geen eigen paard meer zal hebben

baal hier ook giga van en ben aardig over de mik .
maar wie weet wat de toekomst verder brengt ;) ben nog jong genoeg en heb tijd zat ..maar afscheid nemen is nooit leuk

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:35

Ik zit al een aantal jaar niet meer tussen de paarden. Eerste paar jaar was er gewoon geen geld voor, was alleenstaand met een zoontje, werkte wel 40 uur maar de tijd die ik over had ging naar mijn zoon. Nu heb ik een relatie, onze dochter is nu bijna 2. Financieel is het mogelijk, 1 telefoontje en er is een stal beschikbaar voor me, zit hele dagen thuis. Maar toch... nog geen paard voor mij. Vind m'n kids belangrijker en er moet nog een hoop geregeld worden, zodat mijn oudste weer lekker in zijn vel gaat zitten. Voorlopig liggen mijn prioriteiten gewoon anders, wel ligt er in de planning om een leuke brave b/c pony aan te schaffen voor de kids.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:18

Ik ben er ooit een jaartje uit geweest nouja een jaar geen eigen paard meer.
De reden was toen al het geroddel en gezeik in de paardenwereld was er helemaal klaar mee.
Ik werd gek van mezelf wist niet wat ik moest doen zat maar de hele dag achter internet me te vervelen.
Toch maar weer eens mee met vriendinnen toen af en toe toch weer wat paardjes bijrijden ik kon gewoon niet zonder.

Nu ben ik heel gelukkig met mijn 2 paardjes zou ze ook echt niet willen missen maar ik begrijp best dat mensen het soms wel zat zijn er gaat zo ontzettend veel tijd en ook geld inzitten.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:47

@ rossebol,

ook dat haha dat gemekker onder elkaar word je ook helemaal sch**t ziek van . ;) heb het ook hier op stal

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:50

Ik moet zeggen dat ik nu weinig last heb sta op een kleine stal heb het super naar mijn zin en wedstrijden en de hele zooi eromheen dat doe ik alleen nog voor de lol maar niet meer fanatiek.
Nu is het echt genieten en geen gezeik meer

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:25

Equimotion schreef:
Marion71 schreef:

Je kunt naast een paard hebben toch nog steeds gewoon vrienden hebben, gaan stappen, een boek lezen, weet ik veel. Als je paarden echt leuk vindt, maak je er tijd voor. Vind je het niet [i]echt[i] leuk dan doe je dat niet. Da's wat ik bedoel en wat mij betreft hoeft niemand zich daar schuldig over te voelen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:30

Ik heb eigenlijk vanaf mijn elfde altijd paarden tot mijn beschikking gehad waarop ik kon rijden wanneer ik wilde..
Nadat ik bij de laatste door omstandigheden weg ben gegaan ben ik ook niet meer echt op zoek geweest naar een ander verzorg/bijrijd paard. Een eigen paard zit er ook echt niet in als student en heb ook weinig tijd ;)
Rijd nu alleen nog 1 uurtje in de week op de manege waar de lol ook wel afgaat wanneer je zoveel vrijheid gewent bent geweest en je ook vast loopt op den duur..
Als ik nu het geld en tijd had gehad voor een eigen paard was die er zeker gekomen en verwacht wel dat ik ooit nog een paard koop.. kan alleen nog wel even duren _O-

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:33

Een paar jaar geleden moest ik mijn eigen paard verkopen, wat me veel verdriet deed. Al wist ik dat het beter was, voor mij en het paard.
Veel mensen waren zo lief om mij aan te bieden voor hun paarden te zorgen of dat ik als ik zin had wel op hun paard op pony mocht komen rijden. Nooit gedaan. Voor mij was het een fase, maar ik had echt geen behoefte om op het paard van een ander te zitten.
Ik storte me op mijn opleiding ( die ik super goed heb afgerond) en op mijn werk waar ik veel plezier aan beleefde.

Nu zit ik weer in een hele andere fase. Ik ben een hele andere hbo opleiding gaan doen, ik heb een verzorgpaard waar ik heen kan gaan wanneer ik wil en geen verplichtingen. Ik werk nog steeds bij het zelfde bedrijf waar ik het super naar m'n zin heb.

Soms zijn het fases soms is het blijvend. Ik denk niet dat dat het belangrijkste is. Je moet lol en plezier in je leven hebben vooral nu je nog jong bent!
Een klasgenootje zei heel gepast. Ik wou dat ik nu met pensioen kon dan ga ik als ik oud ben wel werken ;)

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:31

Bij mij was het eerder ook het 'gemekker' dat mij er deed ophouden. Trok me er teveel van aan en was er zo mee bezig dat het plezier in de paarden onder vuur kwam te staan. Nu sta ik steviger in mijn rijlaarzen en kan ik er mee omgaan. ik hoef niet meer iedereen te pleasen van mezelf. Toen ik veranderde, veranderde mijn behoeftes ook en nu kan ik geen paardenhaar meer missen.

*'t komt wel weer.*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:47

Sinds vandaag 100% paardloos. Onvrijwillig, dat wel. Eind Januari heb ik mijn paard al verkocht, gedwongen door de financien, ik trek het momenteel gewoon niet.
Mijn shet is tijdelijk naar een kennis gegaan, ik was van plan hem weer dichter bij huis te halen zodat ik in ieder geval nog iets had maar kon niks geschikts vinden, maar wel een heel geschikte koper, dus uiteindelijk besloten ook hem te verkopen... Het was toch al een beetje een surrogaat oplossing om het zwarte gat op te vullen na de verkoop van mijn paard en dat werkt niet.
Dezelfde dag dat ik mijn paard verkocht heb ik ook m'n hond in laten slapen, dus voor het eerst in m'n leven ben ik totaal 'beest-loos' en dat is érg leeg moet ik zeggen. Ik heb nog wel een kat in huis maar katten 'heb' je niet, die wonen bij je dus dat vult de leegte ook niet echt.

Voor een pup ben ik aan't sparen, duurt even omdat ik een bepaald ras wil waarop ik moet wachten en voor moet sparen.
Paard komt er zeker weten ook weer, zodra ik financieel de boel op orde heb en structureel meer binnen krijg. Ik hoop dat dat lukt zodra ik m'n opleiding afgerond heb, dus over 3 jaar.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:49

heel herkenbaar!

alleen heb ik nooit een paard gehad, wel fanatiek aan het trainen.
ik ben nu een jaar aan het werk (full time) en woon ook op mezelf. Heb sinds kort een vriend, en daar gaat ook tijd in zitten.

Ik zou graag weer een paard in me leven willen, maar ik heb geen tijd.. Heb het geprobeerd, maar ik wil ook paarden fulltime kunnen doen, en niet 1x in de week een half uurtje.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:05

Francis schreef:
Sinds vandaag 100% paardloos. Onvrijwillig, dat wel. Eind Januari heb ik mijn paard al verkocht, gedwongen door de financien, ik trek het momenteel gewoon niet.
Mijn shet is tijdelijk naar een kennis gegaan, ik was van plan hem weer dichter bij huis te halen zodat ik in ieder geval nog iets had maar kon niks geschikts vinden, maar wel een heel geschikte koper, dus uiteindelijk besloten ook hem te verkopen... Het was toch al een beetje een surrogaat oplossing om het zwarte gat op te vullen na de verkoop van mijn paard en dat werkt niet.
Dezelfde dag dat ik mijn paard verkocht heb ik ook m'n hond in laten slapen, dus voor het eerst in m'n leven ben ik totaal 'beest-loos' en dat is érg leeg moet ik zeggen. Ik heb nog wel een kat in huis maar katten 'heb' je niet, die wonen bij je dus dat vult de leegte ook niet echt.

Voor een pup ben ik aan't sparen, duurt even omdat ik een bepaald ras wil waarop ik moet wachten en voor moet sparen.
Paard komt er zeker weten ook weer, zodra ik financieel de boel op orde heb en structureel meer binnen krijg. Ik hoop dat dat lukt zodra ik m'n opleiding afgerond heb, dus over 3 jaar.

Was je hond ziek?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:39

Vooral oud. Zwaar dement (waardoor de wereld verwarrend voor hem werd) en beginnend glaucoom dus ik heb hem verder lijden bespaard, hij was bijna 14.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:10

Tjee, had je ook alles tegelijk, vresselijk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:31

Yep.. 2010 begon leuk. Had eind december nog een Cattledog opgehaald die herplaatst moest worden en ik wel graag wilde hebben (tenminste.. aan de hand van de valse info die ik gekregen had). Bleek een gigagestoorde knokker en niet meer te rehabiliteren, eigenaar wilde hem ook niet meer terug dus die heb ik begin januari ook al in laten slapen.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:34

Ik heb mijn paard ook verkocht wegens lichamelijke ongemakken. Mennen zou misschien op ten duur wel een optie zijn maar vind dat echt niks aan... Dus dat is geen oplossing voor iedereen. Ga liever als groom mee op concour.