Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En waarom mogen mensen wel dingen doen die niet gezond zijn, en een paard niet. 

)duurt...Ik heb Escala dus als "wever" gekocht, maar ze heeft gelukkig geen gevolgen van haar "stalgebreken"...Ik denk dat een ander haar om die reden misschien niet zou hebben gekocht, maar dan zouden ze een vreselijk leuk en lief paard missen! Ik heb liever een paard met een klein "stalgebrek" dat heel lief is met rijden ed dan zo'n bokkende knol die zich op stal voorbeeldig gedraagt...Dat neemt echter niet weg dat ik me goed voor kan stellen dat mensen een paard met een gebrek dat tot een lichamelijke kwaal kan leiden niet willen hebben...
. Hij doet het meestal na het eten en als er veel mensen om hem heenstaan. Als ik alleen met hem ben is ie heel braaf en rustig, maar op de 1 of andere manier wordt ie nerveus van al die mensen om hem heen en gaat ie lucht staan zuigen. Toen we 2 weken niet mochten komen ivm MKZ en de paarden dus ook 2 weken binnen moesten staan heb ik de boer gevraagd om eens op hem te letten en wat bleek, hij heeft bijna niets gedaan, gewoon lekker staan eten op stal. Lois is inderdaad ook een slimmerik die zich snel verveelt en dat in combinatie met stress geeft dat akelige luchtzuigen. Hij heeft ook een band en die zorgt ervoor dat het minder makkelijk gaat. Hij probeert het een paar keer en komt er dan achter dat de "boeren" niet zo groot zijn als ie zelf zou willen en gaat dan maar weer staan eten. Hij is niet mager en heeft nog nooit koliek gehad en doet het ook niet als ie buiten is. het is inderdaad wel waar dat anderen zich er meestal meer aan ergeren dan de eigenaar

En het vervelende is, als het er eenmaal inzit gaat het er nooit meer uit.
) Er heeft ook een paard gestaan dat het leuk vond om iedereen die langsliep in de schouder te bijten en dan in 1 keer weg te duiken zodat je hem geen knal terug kon verkopen. de eigenaar zei dat dat voernijd was, maar hij flikt dat ook als ie geen voer in z'n bak had. Dat noem ik ook echt een gebrek.