Wat is het goedkoopste voor een shetlandpony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carmen123

Wat is het goedkoopste voor een shetlandpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:05

wat is het goedkoopste voor een shetland pony

Weiland huren
Op een pesionstal zetten
In een wei met andere schettie zetten
Of iets ander
Laatst bijgewerkt door Revanches op 15-02-10 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, ter verduidelijking. En spelling verbeterd.

Kimbey

Re: Wat is de het goedkoopste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:33

Mijn Shet staat op een pensionstal met weidegang. Daar betaal je meer voor dan een weitje te huren.. Wat wil je met je Shetlandpony gaan doen?

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:36

Belady schreef:
Mijn Shet staat op een pensionstal met weidegang. Daar betaal je meer voor dan een weitje te huren.. Wat wil je met je Shetlandpony gaan doen?

Mee wandelen aan halster door bos en verzorgen enzo maar niet rijden daar ben ik tegroot voor

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:39

Ik zou dan kiezen voor een weiland met een andere shetlander. Als je zelf een weiland huurt moet er toch een paardenmaatje komen.. eventueel hooi, watervoorziening etc.

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:57

Ik zou je shetlander lekker bij een andere shetlander zetten dat is vaak het goedkoopst, omdat je dan samen voer etc in kunt kopen, en het is voor de paardjes ook het leukst om een paardenmaatje te hebben.
Wat je trouwens ook kunt doen aangezien je schrijft dat je te groot bent voor je shet is een mencursus gaan volgen en je paardje lekker voor de kar laten lopen. Dat heb ik ook gedaan met mijn shet en het is echt super leuk!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:57

Weiland met andere paarden!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:59

Phoe, meid. Weet je zeker dat je wel echt een shet daarvoor wilt? Het lijkt allemaal wel goedkoper, maar dat valt vies tegen hoor. Ik heb er ook aan lopen denken. Is natuurlijk wel leuk, in het bos wandelen, maar op een gegeven moment word je het zat. Dan kan je beter een wat grotere pony kopen. Als je dat kan betalen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:26

Een groter paard is trouwens niet eens veel duurder als een shet. Ik heb een haf en daar zit ik aan de 100 euro(weiland met schuilstal+hooi). Bekappen is voor zowel shet als haf even duur en ook een shet moet geeent en ontwormd worden. zoveel goedkoper is een shet echt niet.

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:42

Sommige zeggen dat je beter een paard kunt kopen maar ik ben nou eenmaal fan van shettie's en heb genoeg mensen die mij helpen enzo en ik heb ook weleens shetlander gehad maar ik ging elke dag naar haar toe enzo ze was heel oud want was ook van me moeder geweest.

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:43

Ik denk toch dast voor weiland ga met andere paaarden

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:46

Op een weiland met andere shet zetten.
Mijn shet kost me vrij weinig. Ze eet samen met mijn D pony een halve baal hooi, wormenkuur kunnen ze van samendoen, bekappen doe ik zelf, brokken krijgt ze niet en water neem ik mee van thuis.
Heb alleen een hoop pech met dr gehad en flink wat DA rekeningen gehad.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:12

Als je liever een shet wil dan een rijpaard moet je dat zeker doen:D!
Ze kunnen ook voor een karretje, vrijheidsdresuuur etc.

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:14

horsii schreef:
Als je liever een shet wil dan een rijpaard moet je dat zeker doen:D!
Ze kunnen ook voor een karretje, vrijheidsdresuuur etc.

ja ik heb ook weleens menles gehad en daar zou ik altijd door kunnen mee gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:18

In het begin is het rozengeur en maneschijn, maar na een tijdje wordt het normaal en is het dus niet eens zo 'bijzonder' meer hoor ;) Even van je roze wolk afhelpen dus.

En ik heb zomaar de indruk dat je een shet wilt omdat deze gewoon het goedkoopste zijn. Aan je beginpost sowieso al te zien. Ik zou er maar even mee wachten, totdat je zelf alles kan bekostigen, en genoeg ervaring hebt. Want om eerlijk te zijn kom je niet zo over :)

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:22

Bizzybijtje schreef:
In het begin is het rozengeur en maneschijn, maar na een tijdje wordt het normaal en is het dus niet eens zo 'bijzonder' meer hoor ;) Even van je roze wolk afhelpen dus.

En ik heb zomaar de indruk dat je een shet wilt omdat deze gewoon het goedkoopste zijn. Aan je beginpost sowieso al te zien. Ik zou er maar even mee wachten, totdat je zelf alles kan bekostigen, en genoeg ervaring hebt. Want om eerlijk te zijn kom je niet zo over :)

Mensen helpen mij hoor *D
Wa jullie ook zeggen ik blijf bij mij besluit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:23

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:33

carmen123 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ja, dit zegt alweer genoeg...
[EA-TK-PP] GZ ik zoek een shetlander onder 100 euro

;)

Wacht er nou alstublieft even mee...

kijk ik besteed 125 euro per maand alleen voor stal dus ik heb genoeg geld alleen omdatr ik beter geld kan besparen

En wat als je pony een koliekaanval krijgt? Iets breekt? Of dat er iets anders ergs gebeurt waardoor hij naar een kliniek moet? Dan kom je met 125,- niet toe hoor...

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:36

En wat als je pony een koliekaanval krijgt? Iets breekt? Of dat er iets anders ergs gebeurt waardoor hij naar een kliniek moet? Dan kom je met 125,- niet toe hoor...[/quote]

ik zou als ik jou was niet mee bemoeien want ik weet zelf wel en ik hou daar allemaal rekening mee hoor en ik ga me shet verzekeren denk jij nu ofzo dat arm ben ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:41

carmen123 schreef:
En wat als je pony een koliekaanval krijgt? Iets breekt? Of dat er iets anders ergs gebeurt waardoor hij naar een kliniek moet? Dan kom je met 125,- niet toe hoor...

ik zou als ik jou was niet mee bemoeien want ik weet zelf wel en ik hou daar allemaal rekening mee hoor en ik ga me shet verzekeren denk jij nu ofzo dat arm ben ofzo[/quote]

Pardon?
Wat dan? Als ik me ermee bemoei?

Jij opent een topic... Wij geven antwoord.
Welkom op Bokt!

En typ aub iets duidelijker, begrijp niet eens wat je nu allemaal zegt :) .

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:52

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:55

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:35

Dit is iets voor YRT.
VSW-->YRT.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:51

@TS:
Hoeveel denk jíj dat een DA-rekening kost?
Zoals Bizzybijtje als zei: wat als je pony een koliekaanval krijgt, of iets breekt?
Dan ben ik benieuwd naar wat jíj denkt dat de kosten dan zijn...
Bizzybijtje schreef:

Oh ja, en als je zegt dat wij ons hier niet mee moeten bemoeien, wáárom open je dan dit topic?
carmen123 schreef:
ik zou als ik jou was niet mee bemoeien want ik weet zelf wel en ik hou daar allemaal rekening mee hoor en ik ga me shet verzekeren denk jij nu ofzo dat arm ben ofzo

Op deze 2 vragen wil ik wel eens antwoord! ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:05

Denk niet dat je die antwoorden (normaal) gaat krijgen.

Ts, ook ik ga mee met de andere bokkers. Een paard hebben, ook al is het maar een shet, kost zoveel geld! Je moet altijd een potje hebben voor de dierenarts kosten, en dat gaat je niet lukken met 50 euro (als voorbeeld). Daar moet je toch echt een aardige zak met duiten voor hebben. Ik wil hier niet mee beweren dat je arm bent (zoals je ergens hiervoor poste), maar je bent 12, en je hebt dus ook nog geen werk, iiig geen legaal werk. Tenzij je financieel geholpen wordt, gaat het je niet in je eentje lukken.

Weet wel waar je aan begint. Je bent pas 12, zit er verplicht 7 dagen per week aan vast, en paardjes kosten nou eenmaal (veel) geld en tijd. Wees je daarvan bewust!
Laatst bijgewerkt door itsmi op 16-02-10 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt