Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

). Het is nu iets meer dan een maand geleden, en wat ik mis is de club in het algemeen, lekker bezig zijn met paarden in het weekend. Maar niet zozeer dat ene paard. Als het Catoo was geweest had ik haar gruwelijk gemist en me constant zorgen gemaakt. Nu heeft Sara een nieuwe verzorgster. Druk maak ik me er niet over. Ik weet dat het een lieve meid is, en dat het wel goed komt tussen hun. Maar als het dezelfde verzorger en Catoo was geweest, dan was het vast een ander verhaal geweest..
Als die voor mij als rijpaard bestemd was, was ze verkocht. Gioya vindt haar wel leuk en de pony is voor haar, dus ja, we zullen wel zien. foxy80 schreef:Dat ik het tijd moet geven, dat weet ik wel. Op zich heb ik daar geen probleem mee.
Maar ik ben geschrokken dat sommige mensen nu zeggen: ah, je eerste pony, die vergeet je nooit meer en zo wordt het ook nooit meer.
Is dit een ongeschreven wetmatigheid waar ik tot nog toe niks van wist?

foxy80 schreef:Narya, denk je dat je gewoon tijd nodig hebt of wat zijn je plannen nu? Wat jij beschrijft, is dus helemaal zoals ik mij voel. Ik zou ze ook meteen inruilen als het kon. Terwijl het op zich wel een veel beter bij mij passend dier is met een stamboom, prestaties en de hele meuk.
foxy80 schreef:Dat ik het tijd moet geven, dat weet ik wel. Op zich heb ik daar geen probleem mee.
Maar ik ben geschrokken dat sommige mensen nu zeggen: ah, je eerste pony, die vergeet je nooit meer en zo wordt het ook nooit meer.
Is dit een ongeschreven wetmatigheid waar ik tot nog toe niks van wist?
daegonna schreef:Dat het nooit hetzelfde wordt, dat kan misschien wel.
Maar wie zegt dat je niet kan verbeteren?
foxy80 schreef:daegonna schreef:Dat het nooit hetzelfde wordt, dat kan misschien wel.
Maar wie zegt dat je niet kan verbeteren?
Ik vind mezelf nu wel heel erg dom dat ik het zo nooit bekeken heb.
En over katten/honden: we hebben nu sinds 3 jaar onze eerste kat in huis, en ik ben daar zo gek mee dat ik er serieus over denk een tweede uit het asiel te halen. Want stel dat er nu wat met hem gebeurt, en ik moet dan 'ter vervanging' een nieuwe in huis halen, dan zadel ik dat beestje op met mijn verdriet, dat is ook niet ideaal. (helaas ging dat niet met mijn nieuw paard, kan er maar eentje tegelijkertijd onderhouden)
Urielle schreef:Wat ik vooral mis aan mijn eerste paard is hoe ik zelf in het paardrijden stond. Ik vond poetsen toen nog leuk, reed met plezier een half jaar in regen en blubber, dat ik niet op wedstrijd kon interesseerde me geen hol, ik maakte kleine sprongetjes zonder me druk te maken wat een ander ervan vond, ik ging naar buiten op een paard waarvan ik wist dat ik er niks aan te zeggen had... dat is wat ik mis, niet het paard zelf.
Bokt speelt er ook wel een rol in. Met Wrangler ben ik een tijd naar buiten gegaan in mijn uppie en maar zien wat er van kwam, ik wist zelfs de route niet en ben ook soms verdwaald of uitgekomen op loeidrukke verkeerswegen. Maar dan lees ik al die topics vol veroordeling over gebrek aan verantwoordelijkheid, zware ongelukken, noem maar op en dan pak ik liever een nuchtere brave Devdan mee over de weg. Te bang voor de publieke opinie denk ik. Dat zorgt dat ik een hoop lol mis en ook een stukje minder band opbouw.
). Die pony heeft m'n hart gestolen en geen ander kan dat van 'm afpakken.

Citaat:Horseware, hoe ging dat dan met de pony' s en paarden waar je minder mee had? Heb je die verkocht of gewoon 'de rit' mee uitgezeten? En ben je nu echt even gek met dit paard als met je eerste pony?
Urielle schreef:Ik weet niet wat jouw hindernis is in 'leuk'?
Horseware schreef:Het verschil zit hem denk ik voornamelijk in de belevenis. Mijn eerste eigen pony was een droom die uitkwam. Ik zat er dagelijks en vond alleen poetsen al helemaal geweldig. In het weekend zat ik er uren achter elkaar. En met die pony deed ik alles. Ik was nog jong.
foxy80 schreef:Horseware schreef:Het verschil zit hem denk ik voornamelijk in de belevenis. Mijn eerste eigen pony was een droom die uitkwam. Ik zat er dagelijks en vond alleen poetsen al helemaal geweldig. In het weekend zat ik er uren achter elkaar. En met die pony deed ik alles. Ik was nog jong.
Dat klopt hier ook wel. Ik heb Candy eerst 2 jaar verzorgd, ik was een bange ruiter en had nooit van een eigen paard durven dromen, maar toen merkte ik dat Candy zowat het leven van een manegepaard had en dat niemand echt naar haar omkeek, en toen brak mijn hart. Ik heb haar meer uit medelijden gekocht dan dat ik een eigen paard wou om mee te rijden.
Ik wilde ook geen paard kopen, want dan moest ik test rijden op verschillende beesten en dat durfde ik niet.
Serenity heb ik 4 dagen gereden en gekocht. Kan het verschil groter? Bij vorige 'partner' eerst een 'verloving' van 2 jaar, bij dit paard na 4 dagen meteen de voltrekking van het 'gearrangeerd huwelijk'
)