waarom zo weinig ruiters en veel amazones

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daquira

waarom zo weinig ruiters en veel amazones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:32

iets wat me al langer bezig houdt is de vraag waarom er zo weinig mannen gepassioneerd zijn door paarden
of mssn zijn ze er wel maar gewoon niet op bokt ;)

xSterreee

Re: waarom zo weinig ruiters en veel amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:44

Omdat de meeste jongens stoer willen doen.
En het is niet echt stoer om te paardrijden als jongen als je het niet in je schoenen hebt gekregen ?
=P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:46

Ik dnek dat alleen die strakke broeken ze al afschrikken :+
Maar zonder dollen, het staat bekend als meisjessport en het is moeilijk om als jongen tussen de meiden te gaan..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:47

Ik denk dat het onder de meiden iets meer een rage is, en voor de jongen die strakke broeken, het homo-imago en alles afschrikt

Volgens mij ligt het percentage bij de echte sportmensen wel meer gelijk maar op recreatieniveau meer vrouwelijke personen

En ik denk dat inderdaad het overgrote deel van mannelijke paardenliefhebbers niet op bokt zit, ken er hier in de buurt genoeg maar dat zijn ook echt helemaaaal geen types om zich op internetsites druk te maken

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:58

Toch heersen de mannen op topniveau in de springsport..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:59

mannen denk al gauw dat ze voor homo aangezien worden.
Ik krijg mijn man wel eens op het paard, maar denk maar niet dat ie zo'n strak broekje aantrekt.
En inderdaad, de meeste toppers zijn toch echt mannen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:07

Jaa erg jammer vind ik!
Mannen zie je overigens wel weer veel meer in de springsport ja.
Ik zou graag nog wel eens wat meer mannen in de dressuur zien, zonder dat ze homo zijn :D :D

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:28

Kimberly1990 schreef:

idd... zou dat dan toch komen door de spiermassa's?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:36

fienaaa schreef:
Kimberly1990 schreef:

idd... zou dat dan toch komen door de spiermassa's?

hihi dat zou goed kunnen

bij ons op de manege zijn er maar een stuk of 20 in de les en 8 met een eigen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:37

Springen heeft een wat stoerder imago dan het 'hupsen' van de dressuur, ik denk dat het daaraan ligt;)

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:01

Mijn man en mijn zoontje rijden allebei.Mijn zoon is 7 en op school vinden ze het een sport voor watjes.Tot we een kinderfeestje op de manege hielden.Toen kwamen ze erachter dat het toch moeilijker is dan het er uit ziet.En nu zijn er toch verscheidene knullen die ook op rijles willen.En al die stoere cowboys en ridders dan,allemaal paard rijdende mannen !!Dat zeg ik altijd maar tegen mijn zoon.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:35

tljrtos schreef:
Mijn man en mijn zoontje rijden allebei.Mijn zoon is 7 en op school vinden ze het een sport voor watjes.Tot we een kinderfeestje op de manege hielden.Toen kwamen ze erachter dat het toch moeilijker is dan het er uit ziet.En nu zijn er toch verscheidene knullen die ook op rijles willen.En al die stoere cowboys en ridders dan,allemaal paard rijdende mannen !!Dat zeg ik altijd maar tegen mijn zoon.

Haha lachen, gelukkig zien ze nu in dat het gewoon een superstoere leuke sport is :D

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:41

Het begint denk ik al dat veel meer meisjes/vrouwen rijden waardoor het door jongens als een vrouwensport zien. Dan heb je als 2e de kleding, dat is denk ik ook iets wat als een drempel wordt gezien. Het is niet stoer om in een strakke broek te lopen, ook al is het iets wat het comfort met rijden ten goede komt.

Ik ben ook pas laat in aanraking gekomen met het rijden, en het was de eerste keer met rijbroek ook slik :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:48

Mijn vriend wil ook geen rijbroek aan en gaat in spijkerbroek op pad.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:51

Bij ons op de manege rijden meerdere jongens en mannen, sommigen gewoon in hun eigen kleding, spijkerbroek en zo. De meesten dragen toch wel rijkleding. Ik vind ook dat dat zo hoort. (Heb zelf 2 rijbroeken, rijlaarzen, cap en zo.)
Voetballers spelen toch ook in hun voetbalkloffie. Met te wijde, te lange korte broek, lange kniekousen en voetbalschoenen.
En dat vind ik dus 3x niks. Maar niet iedereen is het zelfde (gelukkig maar..) *D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:04

Euhm, de gemiddelde western ruiter draagt toch echt standaard een spijkerbroek hoor :D
Maar ik snap het principe wel, bij je sport draag je de bijbehorende kleding.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:28

Met turnen moet je ook in een pakje... enz... Ik denk niet dat dat de belangrijkste reden is... Ik denk dat vooral het imago een belangrijke rol speelt.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:34

Is het ook niet zo dat meisjes en vrouwen de verzorging en en de hele omgang met een paard leuker vinden dan mannen? Vrouwen zijn 'verzorgender' van aard dan mannen, alle emancipatie ten spijt, er zijn gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen.
(En ja, als er alleen vrouwen in een groep zijn zou ik als man me misschien ook wel twee keer bedenken voordat ik in zo'n theekransje stap.)
Dat van die strakke broeken kan trouwens wel eens waar zijn, dat heb ik wel eens gehoord van een man. Maar dan zou je nog aan western kunnen denken. Zijn daar meer mannen dan bij 'engels' rijden?

Ik zou het erg leuk vinden als er meer mannen zouden rijden op recreatief/ amatuer-niveau. Mannen zijn wat directer, minder subtiel. Vind ik heerlijk vaak.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:37

Nou in jumping amsterdam zag ik veel meer mannen dan vrouwen die sprongen daar. En met de dressuurtrainingen zag ik ook anders veel mannen. En zoiezo valt het me wel mee hoe weinig jongens er zijn op wedstrijden hoor.

Ze zijn alleen denk ik gewoon niet op bokt ;)

Ron1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:07

Wat een onzin dat je een homo moet zijn als je wilt paardrijden :(
Zelf rij ik met paardrijbroeken met een bandplooi dus voor de broeken hoef je het niet te laten.
Maar ik heb er echt geen problemen mee dat er zoveel dames paardrijden :)) echt suuuper gezellig *D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

Dit is meer iets voor PP. Daarom van RUI-->PP.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:20

Hetligt er meestal hoe je het je vrienden overbrengt en heo ze zijn.

Ja wordt hoop gezegt mannen op paarden homo's zijn.

Maja gelukkig is dat niet zo anders ben ik ook een homo maar homo wordt niet als homo gebruikt maar als sarcasme scheldwoordje.

Mannen rond de 25 jaar vinden het meer leuker en kunnen het niet schelen van de homo uitspraak.

Maja misschien het idee omdat het meeste door meiden wordt gedaan net als ballet.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:23

Gisteren op het Limburgs Kampioenschappen was er welgeteld 1 man en 19 vrouwen...
lijkt ook de verhouding op bokt te zijn..

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:07

Ik ben toevallig een man. :D

Maar er stond een tijd terug nog een artikel in de bit erover. Dat vrouwen de overmacht lijken te hebben, maar in de hoge dressuursport is het toch echt wel 50/50. Ze hebben onderzocht dat dat komt (daar kwam het op neer in elk geval) dat mannen een paard zien als een tennisracket of een hockeystick zeg maar. Het is gewoon een voorwerp waar je de sport mee beoefent, en mannen schijnen eerder in staat te zijn hun 'boscrossertje' weg te doen en een serieus paard te kopen. Vrouwen zijn daar emotioneler in.
Moet zeggen dat ik dat af en toe ook wel eens merk bij mijn vriendin in tegenstelling tot mijzelf. We hebben een hele dierenstapel, maar komt meer omdat ze het 'zielig' vind om ze weg te doen, terwijl ik momenteel gewoon één paard heb. Punt. Haha.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:14

Mijn vriend rijdt toevallig ook paard.
En dat dat strakke homobroekje ze afschrikt niet zo gek he toen ik daar nog aan deed vondt ik het ook echt walgelijk nog steeds trouwes.
Snel broekje aan en een manege kiezen zonder spiegels aan de muur. (nee dat broekje niet mijn smaak bij mannen homo achtig en bij vrouwen hoerig en daarnaast je zou als man maar een stijfe krijgen op stal in dat broekje := )

Wij rijden dan ook western gewoon lekker in je spijkerbroek. (en het is natuurlijk veel leuker)

Nee maar dat broekje schrikt af om op een manege te gaan rijden of in de engelse wedstrijd sport te gaan.

EN niet om te gaan paardrijden want dat kan ook in spijkerbroek.