Iemand die constant bemoeit met mijn paarden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillyz199

Iemand die constant bemoeit met mijn paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:13

Hallo, ten eerste ik weet niet of het hier goed staat en ten tweede ik en een vriendin wouden het eigenlijks niet openbaar zetten maar we hebben toch besloten om jullie wat te vragen. Het gaat om mijn paarden en om iemand die wij kennen die zit zich telkis te bemoeien met mijn pony's. ''is je pony niet te mager?'' ''Wat rij je weinig!'' ''Waarom heeft deze pony een deken om?'' ''Waarom rij je met sporen?'' ''Waarom rij je geen wedstrijden meer'' Ook bij mijn vriendin zit te zich te bemoeien. Ze vraagt ook telkens of ze erop mag rijden, maar om het zacht uit te drukken verkl**t ze 'm. TIPS? om dit op te lossen? Dit is niet leuk meer..

Alvast bedankt.

pluklief

Re: Iemand die constant bemoeit met mijn paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:14

Gewoon zeggen dat het jou zaak is wat je met jou pony's doet.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:15

Der boven staan en niet op reageren.. Dan krijgen ze geen grip en is het spelletje zo over *D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:16

Gewoon tegen die persoon zeggen dat je het liever niet hebt dat iemand zich met jou paarden bemoeit en de manier waarop je met je paarden omgaat. Zeg er meteen bij dat je niet van plan bent om haar op je paarden te laten rijden.
Belangrijk: blijf vriendelijk, maar wees wel duidelijk.

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:17

Zoo, jemig! waar bemoeid ze zich mee! t is tog jou zaak wat je met je paard doet? Ik zou haar gewoon een keertje duidelijk vertellen dat ze zich niet moet bemoeien met jou paard en dat als ze alles zelf zo goed weet, ze het dan niet gewoon op haar eigen paard toepast..(dit is vooral een leuke opmerking als ze zelf geen paard heeft :D)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:30

Hetzelfde doen wat je ook zou doen als iemand zich met andere dingen bemoeit dat hun niet aangaat, paal en perk aan stellen, zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien. Werkt het niet dan maar eens heel bot.. Tja, er is een grens hoor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:33

Dit is geen rijtechnisch probleem, daarom verplaats ik het topic naar PP.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:54

gewoon botweg zeggen dat dat jouw zaken zijn. En wat je vriendin betreft, als het echt een goede vriendin is en je legt heel vriendelijk en fijngevoelig uit, dat je dat liever niet hebt omdat haar rijkunsten niet zo goed zijn, zal ze dat vast wel begrijpen. Is het niet zo'n goede vriendin, dat neem je maar het risico dat je haar kwijt geraakt. :D

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:14

Gewoon zeggen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien. De waarheid is hard, maar het helpt wel.
Op de manege bemoeien er meisjes met mijn dochter als ze bezig is met haar pony. "oh ik doe wel even het bit in" en dat soort gein. Ik zeg dan gewoon dat dat niet de bedoeling is, en dat ze het zelf wilt doen (klopt ook). 't Is inderdaad irritant..

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:06

Alvast bedankt voor de reacties. ik zal zo even ze helemaal lezen/even duidelijk. Ik heb persoonlijk het lef niet om het zo te zeggen omdat ze tja, niet echt de fijnste is, ze kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten. Het is trouwens gewoon een meisje(dus geen vriendin) van een keer tegen komen op de manege, en sinds dien komen we haar weleens tegen als we een buitenrit maken en zij rijdt op een ander paard en rijdt dan mee. Ik weet niet of TS dit durft te zeggen, wat dat betreft ben ik een mietje in dat soort dingen.
(ik ben trouwens de andere persoon waarbij ze het ook doet, en tevens TS haar vriendin)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

pfft lastig, zeker als je niet het lef hebt om haar even de waarheid te vertellen.. en als het ook nog zo'n tiepetje is dat je leven op zn kop gaat zetten, wordt het helemaal moeilijk. miss dan de beste oplossing om er gewoon een normaal gesprek van te maken waarin je haar probeert uit te leggen hoe en wat? ipv er tegenin knallen?

anders gewoon negeren :P

maar is zeker vervelend! ik had laatst een paar kindertjes die dachten dat mn uiterst luie veulen niet meer kón opstaan en toen maar zijn gaan duwen en trekken tot ie opstond, ook heel vervelend :S dat soort dingen ontkom je toch nooit helemaal aan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:10

Waar staan je paarden? Aan huis of op een stal?
Op het moment dat je de paarden op een stal hebt, en ze commentaar geven op de conditie van het paard, of op het feit dat het paard te weinig bereden is: vraag ze om contact op te nemen met de stalhouder ivm met het voedingsschema. Die kan ze duidelijker uitleggen of het paard misschien te mager of te vet is.

Wat het trainingsschema betreft, vraag ze of ze 24 uur per dag op stal aanwezig zijn. Zo niet, kun je altijd nog zeggen dat je op momenten komt dat ze er niet zijn.
Verder is het hebben van paarden meer dan rijden alleen. Als het paard verder zijn beweging krijgt, wat heeft de persoon die het vraagt te maken met het feit of jij rijdt of niet?

Verder zou ik ook niet uitsluiten dat de persoon die dat vraagt serieus wat wil leren, en niet alleen maar wil stoken of wil stangen. Op je paard laten rijden zou ik zeer zeker niet laten doen. Op afstand houden, zonder meer....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:02

Oooohhhh, zo irritant is dat :( Ik heb zo'n stalbaas gehad die zich met al-les bemoeide. En dat bleef doen, ook al zei ik er steeds wat van. Vreselijk vervelend, van die mensen met zo'n betonnen plaat voor hun harses :( :(

Voor zover ik kan zien kun je twee dingen doen, liefst allebei:
- meld bij je stalhouder dat je je ergert aan dit gedrag, en laat hem het meisje er op aanspreken.
- zeg tegen dat kind dat zij vooral lekker zelf moet weten wat zij met haar pony moet doen en dat ze zich gvd niet moet bemoeien met hoe jij dingen doet. Is ze nou helemaal, kom op, hup, opgehoepeld :( Maf kind!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:07

Gewoon boven gaan staan. Haar duidelijk en vriendelijk zeggen dat je er niet van gedient bent dat ze zich met jou pony bemoeid.
Misschien dat ze dingen vraagt omdat ze zelf nog lang niet alles weet en graag wil leren ipv dat ze dat doet om jullie te irriteren. Denk daar ook is over na.

En dat ze de pony van je vriendin verkloot snap ik niet. Dan laat je haar er toch niet meer op.

Jullie kunnen zo goed rijden volgens je vorige berichten. Dan ga je toch niet iemand anders op je pony laten?

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:32

Nee dat doen we ook niet. Maar zij vraagt dat en dat is ook al irritant, en telkis afwijzen is ook niet leuk. Ik durf dat ook niet..

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:33

Cassidy schreef:
Waar staan je paarden? Aan huis of op een stal?
Op het moment dat je de paarden op een stal hebt, en ze commentaar geven op de conditie van het paard, of op het feit dat het paard te weinig bereden is: vraag ze om contact op te nemen met de stalhouder ivm met het voedingsschema. Die kan ze duidelijker uitleggen of het paard misschien te mager of te vet is.

Wat het trainingsschema betreft, vraag ze of ze 24 uur per dag op stal aanwezig zijn. Zo niet, kun je altijd nog zeggen dat je op momenten komt dat ze er niet zijn.
Verder is het hebben van paarden meer dan rijden alleen. Als het paard verder zijn beweging krijgt, wat heeft de persoon die het vraagt te maken met het feit of jij rijdt of niet?

Verder zou ik ook niet uitsluiten dat de persoon die dat vraagt serieus wat wil leren, en niet alleen maar wil stoken of wil stangen. Op je paard laten rijden zou ik zeer zeker niet laten doen. Op afstand houden, zonder meer....

gewoon huis.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:36

Ik zou er al niet eens op reageren. ;)

Als ze doorblijft gaan neem haar eens een dagje mee?
En laat zien wat je allemaal doet, dan kan ze mooi haar mening bijstellen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:37

LYSANNO schreef:
Alvast bedankt voor de reacties. ik zal zo even ze helemaal lezen/even duidelijk. Ik heb persoonlijk het lef niet om het zo te zeggen omdat ze tja, niet echt de fijnste is, ze kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten. Het is trouwens gewoon een meisje(dus geen vriendin) van een keer tegen komen op de manege, en sinds dien komen we haar weleens tegen als we een buitenrit maken en zij rijdt op een ander paard en rijdt dan mee. Ik weet niet of TS dit durft te zeggen, wat dat betreft ben ik een mietje in dat soort dingen.
(ik ben trouwens de andere persoon waarbij ze het ook doet, en tevens TS haar vriendin)

2 accounts?? :?

het zijn jouw dieren, gewoon niet op reageren, er tegen in gaan is een optie maar dan krijg je discussie's
gewoon negeren is de beste oplossing

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:39

Gewoon haar/hem vertellen of ze svp wat afstand wil houden en zich met dr eigen paard wilt bemoeien?
Het is jou paard, jou keuzes!!
en je hoeft niet aan iedereen tekst en uitleg te geven waarom je iets doet!!
Ik vind het altijd ZOOOOOOO irritant!!

Gewoon duidelijk maken dat je er niet van gedient bent en als je iets wilt weten je het wel vraagt..!
Go Girls!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:42

gewoon eens flink tekeer gaan...waar ze zich mee bemoeit.
Waarschijnlijk ben je te aardig en te beleefd....dan word er altijd over je heen gewalst..
(ik heb hetzelfde probleem...en ik ga het niet leren ook,te oud...)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:43

Wat de meeste mensen hier ook al zeggen: je niet gek laten maken en haar vriendelijk verzoeken om zich met haar eigen zaken te bemoeien. Ik denk dat bij iedereen op stal zo'n typetje wel rondloopt. bij mij liep er in ieder geval ook zo'n een rond maar die is inmiddels weg hahaha.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:43

[/quote]
2 accounts?? :?

het zijn jouw dieren, gewoon niet op reageren, er tegen in gaan is een optie maar dan krijg je discussie's
gewoon negeren is de beste oplossing[/quote]
uh nee. Ik ben gewoon Jill en Lysanno is gewoon lysanne. Dus twee verschillende mensen. Lysanno is mijn vriendin en die heeft ook last van haar. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:44

ow ahah dat is duidelijker! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:49

Tja, dat moet je dus oftewel over je angst heenstappen en haar een keertje goed bot en definitief wegsturen (en dan wel samen dat maakt het meeste indruk) ofwel er mee blijven zitten.. Misschien vindt ze anderen om lastig te vallen maar misschien ook wel niet en dat zit je er nog een flinke tijd mee..

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:55

Zeg tegen haar dat ze zich niet met jouw pony's moet bemoeien, als jij dat vervelend vind, zeg je dat tegen haar.
Maar misschien bedoeld ze het niet slecht dus ik zou niet meteen heel boos op haar worden, maar eerst bijvoorbeeld vragen waarom ze zich telkens met jouw pony's bemoeit.
Als je normaal vraagt of ze het niet meer wilt doen dan houdt ze er misschien mee op, als ze gewoon door gaat kan je altijd nog boos op haar worden.