[VSW] Er wordt gejat bij ons op de club!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

[VSW] Er wordt gejat bij ons op de club!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:05

Mijn pony staat heel dicht bij huis, op een pensionstalling. Hele leuke club daar maar 1 probleem: er wordt heel veel gejat! Laatst was ik op een paardje van iemand anders aan het rijden die nu hoefkatrol heeft maar daar had ik geen sporen bij nodig, dus ik had ze even op de rand van de binnenbak gelegd, waar ik op dat moment zelf aanwezig was. Daarna had ik het paard teruggezet, mn eigen pony opgezadeld en toen ik terugkwam: WEG! 1 geluk er hingen camera's maar degene die daar over gaat had alle beelden bekeken en niks gezien. Ik baalde er best van want het waren dure sporen van Rodrigo Pesoa met speciale S vorm.. Goed, tijdje daarna.. Ik heb of had kan ik beter zeggen bruine pagony peesbeschermers en peesklappen. Dus ik na het rijden ff de benen van mn pony afgespoten, peesbeschermers naast me neergelegd en haar op stal gezet. Kwam ik terug: WEG! Ik weet wel, ik moet dat niet daar laten slingeren maar kan ik dan niet even een minuutje weglopen?? Het gekke is je ziet het NOOIT terug, heb al eens op Marktplaats gekeken of daar spullen werden aangeboden. En het zijn echt niet alleen die peesbeschermers en de sporen. Maar hoeveel zweepjes zou ik onderhand al niet kwijt zijn? of scharen? of borstels? (als ik naar een ruitershop ga moet ik standaard een nieuwe borstelset kopen) Ik deel de kasten waar mijn spullen in liggen met mijn zusjes, en die lenen wel eens wat uit wat je ook nooit terugziet. En ik ben echt niet de enige bij wie het gebeurt. Ik hoor zoveel mensen klagen, er hangen overal camera's, maar nooit kun je het erop terugzien. Laatst nog een duur hoofdstel van iemand.. Wat moet je daar nou mee??

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:08

Weg daar? Als ze "nooit" wat kunnen zien op de camera zou je haast zeggen dat het stalpersoneel erbij betrokken is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:09

Naar een andere club gaan is denk ik de enige optie. Je wilt hier toch niet meer rijden als alles telkens gejat word..

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:09

Nou diegene die er over gaat zit bij mijn vader in het bestuur, is een vriend van ons dus die vertrouw ik gewoon. Het probleem is dat de camera's op de verkeerde plekken hangen.. En trouwens, je doet een kastdeur open en gaat erachter zitten niemand die je ziet..

ik kan daar niet weg want mijn vader is voorzitter in het bestuur dus ik mag niet naar een andere stal. En het is de enige met een binnenmanege.

friendly

Re: [VSW] Er wordt gejat bij ons op de club!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:12

Dat vind ik ronduit belachelijk. Als vader heb je toch het beste voor met je kinderen lijkt me. Als er spullen van je dochter gejat wordt wil je daar zelf ook niets meer mee te maken hebben als maatregelen niet helpen. Duidelijk werken die niet dus als ik jouw vader was had je er allang al weggeweest en ik uit het bestuur. Zo'n club wil je toch niet geassocieerd mee worden?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:23

Nee nouja.. ondanks de nadelen van het jatten, heeft de club ook vele voordelen. Anders had ik er zeker al wel weggeweest. En mijn vader wil echt het beste voor ons hoor geloof me.. Hij maakt er echt wel werk van als je dat bedoelt..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:27

Misschien een poetskist met slot ofzo aanschaffen :)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:29

Ja goed idee;) ben ik in ieder geval al van het borsteljatprobleem af

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:34

Ik zou gewoon zelf proberen om de 'dief' in de val te lokken }:)
Iets duurs neerleggen, en om het hoekje of op de hooizolder verstoppen en wachten totdat er iemand toeslaat!
Of zo'n gillend deuralarm van de wibra onzichtbaar er aan vast maken, zodra ze het vastpakken gaat dat ding af }:)
Of flink wat jeukpoeder in je goedkope rij-handschoenen doen *\o/* _O-

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:41

Een stalling waar beveiliging van camera's nodig is omdat de gebruikers het mijn en het dijn niet kennen 8)7 en dan nog wordt er gejat? Sociale controle is soms iets heel moois. Ik zou er bij je vader op aandringen hier heel snel en heel resoluut actie op te gaan ondernemen. Dit probleem kan je niet zelf oplossen. Wel kan je voor je klauwers oninteressante, merkloze spullen gaan gebruiken (en per dozijn bestellen, krijg je misschien kwantumkorting ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:54

Ik ben eigenlijk nog nooit een pension/manege tegengekomen waar NIET werd gejat :=
Ik had vroeger een afsluitbare poetskoffer, groot ding vol met dure spulletjes.. eerste week was ie weg na de les hoor..

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:06

Ikheb dit nog nooit meegemaakt, ik laat mijn dekjes slingeren, mijn borstels hangen gewoon met een open tas op een haakje, mijn Nike-jasje, mijn cap, mijn zweep, mijn handschoenen etc. en er is nooit wat gestolen dus ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik vind het wel vreemd dat die dingen gebeuren. Misschien kan je vader eens inbrengen om de camera's op andere plaatsen te hangen, of meer camera's.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:11

bij ons kan je ook alles gewoon laten slingeren. zijn nog nooit wat kwijt geweest.. we hebben wel onze verzorgster de deur gewezen of eigenlijk de stal. we zijn er achter gekomen dat zij bij de vorige manege halsters touwen dekjes en wat ze maar ook tegen kwam mee had genomen. tot leren laarzen toe!

het verhaal werd ons al eerder bevestigd maar toen ze onze stalhouder 20 halsters aan geboden had en touwen en dekjes is bij ons toch wel een lampje gaan branden. want het meisje had niet eens een eigen paard/pony..

jammer dat dit bij jullie gebeurd .. en suc6 ermee

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:12

je moet gewoon je eigen spullen opruimen. dan heb je hier geen problemen mee denk ik.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:21

@ ilsje...maar als iets binnen 5 min. al pootjes krijgt....

Mensen moeten met hun poten van andermans spul afblijven en lekker laten liggen.

@ TS, hoe banketstaaf ook, maar je hebt het er mee te doen. Geen dure sporen meer dus...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:24

Ik zou echt ALLES achter slot en grendel leggen en niets onbeheerd laten liggen, alles meeslepen, al ben je maar een minuutje weg. Een goede poetskist en/of kast, beiden met stevig slot, sleutel om je nek of aan je broek... klaar...

Ik vind het vreemd dat er nooit iets op die camerabeelden word ontdekt...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:17

Kunnen de camera's niet anders opgehangen worden zodat er wel duidelijke beelden op te zien zijn? Wel een heel vervelend probleem. Omdat je niet weet wie er steelt kijk je volgens mij iedereen aan...Dat is niet bevorderlijk voor de sfeer.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:32

ik zou een keer wat neerleggen onder de camera's.
Kom je er zo achter wie het is.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:39

Ik zou het ook eens uitlokken, maar dan wel door iemand van het bestuur. Niet zelf doen, want het is dan jouw woord tegen dat van de dief. Iemand van het bestuur kan concrete stappen ondernemen.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:01

Het feit is dat de camera's gewoon een aantal foto's per minuut maaken. Het is dus niet zo dat ze constant filmen. laats was de vorige eigenaar van mijn pony bij mij komen logeren. Ze was aan het rijden en deed haar Kingsland trui even uit. Ze zou hem na het rijden gelijk weer pakken. Gewoon helemaal spoorloos! n-o-o-o-it weer wat van gezien/gehoord..

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:02

Ik heb trouwens wel eens iemand betrapt met spullen van mij. Maar zo lang je het niet kunt bewijzen is het geen diefstal.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:07

Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze je spullen jatten!
Je hebt van die soort klappertjes die je ergens onder kunt stoppen (bv je peesbeschermers) en als je die dan optilt dat dat klappertje afgaat...... }:)
Wedden dat ze schrikken :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:07

jat je het toch terug zolang ze niks kunnen bewijzen is het geen diefstal }>

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:11

Hahah leuke ideen allemaal. Ik denk dat ik maar eens een lokvoorwerp ga gebruiken, ga het even overleggen met het stalhoofd. Hij zit ook in het bestuur. :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:17

Ik ken het probleem ook nog wel van vroeger op de manege's. god daar werd wat afgejoept.
Nu ben ik hoofdgroom op een pension/trainingstal, en ik ben de enige die hier dus over alle spullen gaat.
De klanten hier hebben volpension en poetsen en zadelen dus zelf niet. Dus als ik hun spullen kwijt raak word ik aangekeken. Wat ik dus altijd doe, voordat ze het paard meenemen heb ik alle spullen alweer opgeborgen in de kast en die gesloten, dan eerst het tuig weg hangen en op slot na het rijden. zodat alles dus om het paard hangt voordat ze komen en niks er om heen ligt, en erna meteen alles eraf en weg doen. Als er niemand is doe ik het niet zo streng maar we hebben hier ook hele irritante en onbeschofte lesklanten dus als die err zijn dan gaat mijn strenge regelgeving per paard in.
Ook hangen wij hier niets aan de deuren, behalve dekjes en dekens om te drogen. maar de meeste hier hebben er namen op staan dus dat word dan al niet gejat, zal wel teveel opvallen *D
Maar goed het enige wat je kan doen dus is op alles sloten doen en niks onbewaakt achterlaten, ik denk dat iedereen op bokt wel dat we een dure sport beoefenen, en dat maar al te graag misbruik van word gemaakt, door mensen die het geld niet willen besteden maar wel de spullen willen hebben!