toch zeer gecharmeerd van dit ras.....
(Had na die vrijdag dat ik hem voor het eerst zag en de zondag dat ik hem weer zag en wou kopen,
enstig internet afgestruind om allerlei info over het ras te krijgen)
Dan heb je dus een probleem..
In Nederland zijn weinig tot geen echte Knabstruppers en al helemaal niet te koop..
Na wat telefoneren en internetten wel 2 paardjes met klein beetje Knabstrupper bloed gevonden,
maar geen echte..
(wel 1 die zo ontzettend lief was, dat je haar zo zou willen menemen!! Twijfel nog steeds over dat liefie.
Maar ze kan in mijn ogen net niet goed genoeg bewegen... en is dus geen echte Knabstrupper, jammer.
Als mijn vrienden nou niet naar Duitsland waren gereden, dan had ik vermoedelijk haar met alle liefde
en plezier gekocht. Ik had nog gezegd, jullie gaan NIET kijken. maar ja.)
Nou heb ik hele grappige lieve vrienden.
Ik had terloops tegen een vriendin (die mijn fjord ooit gefokt heeft en nog wel eens in Duitsland komt) gezegd,
hou je ogen even open, want ik zoek een Knabstrupper.
Nou heeft zij weer een vriendin in Duitsland waar ze met kerst heen ging en die had dus op 10 km afstand van
haar huis een Knabstrupper stoeterij zitten.
Zijn dat stel dwazen daar gewoon heen gegaan 1e kerstdag. (oke, hadden met die mensen afgesproken)
Wist ik veel..
Kreeg ik maandag dit in mijn mailbox.
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Szonh ... 5B1%5D.jpg

Tja, dan ben je kansloos he. Als je vrienden je zoiets aan doen.
Dus van de week 2 x een uur aan de telefoon gehangen met mijn handjes en voetjes Duits
met deze uiterst bevlogen fokkers gepraat.
En ja, ik moet dus maar gaan kijken...
Ze hebben er 80 staan, zou gek zijn als daar niet iets leuks voor mij tussen zit.
Uiteraard telefonisch cursus wat is een echte Knabstrupper gehad.
Vrees wel dat dit een financiele aderlating gaat worden.
Heb nog paar kleine hindernisjes te overwinnen, zoals, hoe kom ik daar zonder winterbanden?
(ligt nu 20 cm sneeuw en wordt volgens die meneer -12 en dan zou je dus 2 Knabbi's moeten
opladen, meenemen naar vereniging en daar moeten laten lopen. Niet praktisch dus..
Maar heb weer andere vriendin, die wel mee wil kijken die wel winterbandjes heeft!!!!
Voor als het ergste slechte winterweer voorbij is!)
En hoe krijg ik hem dan uiteindelijk thuis? Niet achter mijn Berlingo.
(maar, volgens mij opperden ze dat ze hem eventueel konden brengen
)Dus problemen zijn op te lossen.
Heb wel het vermoeden dat het een onbeleerde gaat worden, gezien de prijzen, dat is wel jammer...
Zou best graag een klassiek geschoolde willen, kwijl.
Nou ja, ik ga toch proberen zo'n paard met of zonder danwel met deken met gaten te bemachtigen.
Je leeft maar 1 x en de meeste dromen zijn bedrog, waarvan er soms toch 1 moet uitkomen toch??
Of het nou een Knabstrupper wordt met deken met gaten..
Of een Knabbi zonder deken (zoals die zwarte) of 1 met deken...
Lijkt me gewoon fantastisch ras.
Droomt verder...................
En wil er heen!!! Liefst vandaag nog......
Bedenk net, dat ik weer even met mijn boer moet babbellen over de stal.

.
.