Schoft afschuren bij D pony??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

Schoft afschuren bij D pony??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:04

Ik hoorde laats zoiets bizars, iemand wilde per sé bij de D pony's rijden maar de pony was te groot. Dus toen hebben ze de schoft laten afschuren! Vreselijk ik kon het bijna niet geloven. maar ik vroeg me af of iemand dit vaker heeft gehoord en of dit echt (vaker) gebeurt. Vraag me uberhaupt af of je dan wel echt om je pony geeft..

Casca

Re: [WD-V] Schoft afschuren bij D pony??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:05

ik denk dat iemand je voor de gek heeft gehouden....

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:07

Ik denk het ook, het zou wel heel bizar zijn, maar ja je gebt genoeg gekke mensen rondlopen helaas.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:10

Ja, die de pony kreupel laten bekappen om hem kleiner te maken, maar schoft afschuren?? Dan moet je er zo veel afhalen dat hij kleiner wordt dan het littekenweefsel wat daarna erop komt. Áls het al goed geneest...

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:12

Nou, ik denk het niet :o Want ik heb die naam van dat meisje al vaker horen noemen die dat dus zou doen. En gek genoeg zie ik haar dr wel voor aan. Ze rijdt geloof ik ZZ springen. Zal verder maar geen namen noemen. Maar idd ik hoop eigenlijk dat het een verzonnen verhaal is. Want wie doet nou zoiets?

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:12

Hmm, ik heb het ook wel eens gehoord, dat dat operatief werd gedaan zodat de pony in de D maat bleef :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:12

Kreupel laten bekappen, er zijn echt veel te veel mensen die niet sporen en de dieren moeten maar weer lijden. :(

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:13

Nou, ik denk niet dat diegene dat als grapje bedoelde :o Want ik heb die naam van dat meisje al vaker horen noemen die dat dus zou doen. En gek genoeg zie ik haar dr wel voor aan. Ze rijdt geloof ik ZZ springen. Zal verder maar geen namen noemen. Maar idd ik hoop eigenlijk dat het een verzonnen verhaal is. Want wie doet nou zoiets?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:18

Ik kreeg net 2 pb in mn inbox van 2 mensen hier die het ook eerder gehoord hebben, en iemand die wist hoe ze dat deden. Dus mensen het gebeurt wel degelijk! Hoe bizar het ook klinkt..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:20

Als dat werkelijk gedaan zou zijn (wat ik sterk betwijfel) dan lijkt het me nog sterker dat de pony dan nog zo goed zou kunnen springen...gevalletje broodje aap denk ik....

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:21

Bah bah...

Ook welleens gehoord van een punaise onder de meetlat doen, zodat het paard inkrimpt van de schrik/pijn... :n

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:22

Wat een rare dingen doen mensen toch :( Hier wordt wel verteld dat je je pony lang moet longeren/ laten lopen zodat ie wat inkrimpt... maar die extreme dingen? Nee, dan liever een maatje groter ;)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:25

Dat heb ik dus ook, hoe kun je een stuk van zijn schoft afhalen zonder dat de pony er later last van heeft.

Als je een plaatje van een skelet bekijkt zie je dat er maar een klein stukje verschil zit tussen de schoft en de schouderbladen...

Om welke hoeveelheden gaat het dan? Want ze hebben de regels voor de ponymetingen al versoepelt, omdat veel pony's zich groot maken bij het meten...

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de ponymeter geld in de hand drukken om hem in te meten... Dus waarom die moeite...

@daantje; dat werd door onze meter vroeger ook als broodje aap afgedaan... Je moet de pony wel heeeeel lang aan de longe hebben voor die echt zo moe is dat hij kleiner wordt...
Laatst bijgewerkt door Casca op 30-12-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:26

Ja, dat van bewegen voor het meten heb ik ook al eerder gehoord. Maar mijn zusje haar pony is 14 jaar, en staat op paspoort gemeten als 1.48. Toen wij hem kochten hebben we hem klinisch laten keuren en meten, toen was hij maar liefst 1.52. En de D maat is nu veranderd he, je mag tot 1.50. Dan wordt hij/zij gewoon ingemeten.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:28

Als we bij onze pony een stukje van de schoft af zouden halen... dan blijft er helemaal niks meer over :D Hij heeft al zo weinig schoft...

@DinoBanani: Is dat zo? Ik dacht dat de grens bij 1.485 lag? Sinds wanneer is dat dan?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:35

Volgens mij is dat toen met de regel flexibel springen ingesteld. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Heb dit al wel verschillende malen gehoord. Bij ons op de club is ook net een nieuwe pony van 1.49. Mocht ook gewoon tussen de D's starten. D pony's zijn dé sportpony's waar het om draait he. Je kunt niet met een ABC of E internationaal bij de pony's starten. Ik denk dat die regel daarom is veranderd.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:36

DinoBanani schreef:
Volgens mij is dat toen met de regel flexibel springen ingesteld. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Heb dit al wel verschillende malen gehoord. Bij ons op de club is ook net een nieuwe pony van 1.49. Mocht ook gewoon tussen de D's starten. D pony's zijn dé sportpony's waar het om draait he. Je kunt niet met een ABC of E internationaal bij de pony's starten. Ik denk dat die regel daarom is veranderd.

Oké, had het nog nooit gehoord. Bedankt voor de informatie :D

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:42

Ik heb wel eens een pony gezien waarbij ze dat ook hadden gendaan := Die schoft was helemaal plat

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:47

Met 1.49 met ijzers onder mag er 1 cm afgehaald worden. Bovendien op wedstrijden is er inderdaad nog 1 cm bij opgeteld als marge voor dat een pony zich groter maakt door spanning. Maar dit geld niet bij het officieel meten (daar is het enkel de cm voor ijzers).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:22

WD V -> PP

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:25

Dit is toch ongelooflijk, wie doet nou zoiets dan ben je in mijn ogen toch echt niet helemaal in orde hoor.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:28

Nellekeee schreef:
Dit is toch ongelooflijk, wie doet nou zoiets dan ben je in mijn ogen toch echt niet helemaal in orde hoor.

Inderdaad, dan spoor je toch niet helemaal. :=

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:29

Casca schreef:
ik denk dat iemand je voor de gek heeft gehouden....

Dat denk ik ook, want als je de schoft afschuurt zou het ponytje wel dood zijn |( , en als het wel zou gebeuren, zoude de politie dat soort mensen moeten oppakken voor dierenmishandeling :(

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:30

Jeetje, wat bizar is dat zeg. Hoe gek met je zijn!!!!!! :(
Ben blij met je paard of pony zo hij of zij is en koop anders een paard of pony
met precies de goede maat. Maar ga er niet mee aanklooien.
Laat dat paard lekker zijn hoe hij of zij is en ben daar tevreden mee.
Niet echt diervriendelijk vind ik dit!
Maar ja, alles voor de wedstrijd hé! Of het paard nou wel of geen pijn
zal hebben, dat zal je een worst wezen , als jij maar kunt winnen!!! Zo komt het soms
wel op mij neer hoe sommige mensen praten en doen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:31

Heel toevallig dat ik dit verhaal afgelopen week ook heb gehoord bij indoor Wierden pony's. Deze pony was dus net te groot voor de D. En dat was dus het verschil in wel of niet internationaal starten en dus duizenden euro's verschil bij een verkoop. Deze pony is dus in België geopereerd en start nu dus weer in de D.
Helaas geen broodje aap verhaal. Ik heb het met verbazing aangehoord.

Mensen doen rare dingen voor geld!