Er komt zo af en toe een bepaald vrouwtje... Die weet alles beter.
Om te beginnen heeft ze een albino... (ok, ze heeft blauwe ogen, maar toch is het een albino)
Dus ik: Dat heet toch cremmelo?? Nee, het is een albino.
Ok, mij best...
Toen begon het al toen Myst geboren werd. Het was onmogelijk dat ze een maand te vroeg was, dan had ze dood geweest, ik zou me wel vergist hebben in de dekdatum.
Geprobeert duidelijk te maken dat Hon 9 JUNI voor het laatst was gedekt, en 6 JUNI voor het eerst... nee, het was en bleef onmogelijk.
Net was ze er weer...
Een stalgenoot vraagt mij puur geintresseerd (waar zij bij stond) wat brengt zo'n minipaard nou op?
Zij gelijk met haar grote waffel er tussen: Dat is een shet!!!
Ik: Dat is geen shet, dat is een minipaard
Zij: Die moeder is toch een shet?
Ik: Ja, hon wel, maar Myst is minipaard, haar vader is volledig mini gefokt.
Zij: Mijn pony in het klein, DAT is een mini paard (heeft ze overigens op zich wel gelijk in, want ze heeft een schitterende pony qua type)
En, dan heeft ie dus geen papieren.
Ik: Ze heeft wel papieren
Zij: Dat kan niet, want de merrie is geen mini paard...
Ik: Dat hoeft ook niet, geprobeert uit te leggen wat het NMPRS inhoudt
Nee, was allemaal niet waar, en als ie papieren had, dan had het ook met een letter moeten beginnen
Ik: Het is geen KWPN, het is minipaarden, dat werkt niet hetzelfde.
En toen begon ze Myst af te kraken. Ze stond niet goed op haar pootjes (achter staan de puntjes van de hoefjes nog steeds van de grond) achterhand was zwak, en owhja, ze is ook niet zwart....
Gewoon waar ik bij stond he!
Laat iedereen toch lekker in hun waarde, al heb ik een onwijs lelijke rotknol die op 4 poten kreupel loopt, als ik er blij mee ben is het toch goed???
Nu kan ik er wel om lachen, maar ik werd echt boos.
Dus ik van ja hoor, je hebt gelijk, ben weg gelopen (met hon en myst) en heb ze neidig op stal gezet.
Maarja, toen ik ze zo zag staan, en vooral Myst haar koppie, werd ik toch weer trots