paard te koop: bizarre foto's?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlottelot

paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:17

Misschien staat het hier niet goed, maar ik vroeg me af of dit anderen ook opvalt:

In advertenties waar paarden te koop staan bv. marktplaats, worden soms foto's geplaatst waarvan ik denk, daar verkoop je dat paard toch niet mee? ( ik heb nog nooit een paard verkocht, maar wel gekocht )

Naast onduidelijke foto's, doel ik nu meer op foto's met neuzen tegen de borst, extreem strakke hulpteugels, mega spoor gebruik etc.
Ik zou niet echt geneigd zijn om bij zo'n paard langs te gaan om te gaan kijken. Jullie wel?
Hier op bokt zou je er nog wel commentaar op krijgen lijkt me, maar dat wordt dan verwijderd omdat het niet 'on-topic' is.
Is iemand wel eens bij een paard gaan kijken op basis van zulke foto's?
Of ben ik de enige die hier zwaar aan tilt en dit niet vind kunnen?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:20

nou vroegah (tjah jaartje geleden ofoz) keek ik heel vaak op marktplaats voor pony's :o
maar ik heb het opgegeven :P daar stonden soms foto's bij dat ik dacht... zo verkoop je toch niks! slechte kwaliteit, ongepoetste paarden van achteren, of je ziet hem nauwelijks etc etc
nu kyk ik nooit meer ;)

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:22

ik vind dat dus zo raar: je wilt dat paard toch verkopen? dan ga je toch niet zulke foto's plaatsen...?

daarom vraag ik me ook af of mensen hier dan alsnog zijn gaan kijken en of het toen misschien juist meeviel in het echt?

_Evelien

Re: paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:23

Ik denk dat ook altijd ja :P Je komt echt de raarste foto's tegen en dan denk je van zo verkoop je dat paard toch niet? :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:25

Ik dacht het vandaag nog. Er stond een dressuurpaard op redelijk niveau te koop, zie je het dier op verschillende foto's te laag, te diep, in een valse krul tot en met, met kin op de borst en extreem kort in de hals (en dat dus allemaal tegelijk!) sloffen onder een ruiter die duidelijk niet dat niveau reed. Paard zal ooit wel op dat niveau hebben gelopen met iemand anders, maar die foto's trokken nergens op! Druk dan een ervaren amazone een geeltje in haar handen en schiet een paar fatsoenlijke foto's!

En nee, ik ga niet kijken, kost me een fortuin aan de fysio om dat weer op te lappen :P

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:28

en om maar niet te spreken van totáál verkeerde momenten onder het mom van: "ik heb even geen andere foto's.." 8)7
of je je paard nou vandaag of morgen te koop zet, en dan even de moeite neemt om met een camera naar stal te gaan en wat goede foto's te nemen (scherp, 'goed' moment, oortjes naar voren etc..) dan zegt dat mijn inziens al genoeg :x
En inderdaad, foto's waarvan het paard de oren plat in de nek heeft en de rug volledig wegdrukt, achterhand sloft er achteraan en dan zeggen dat ie M loopt..hmmm.. :x

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:30

Helemaal mee eens. Schiet gewoon een stuk of 20 foto's, zitten er vast wel een paar goede tussen. Tis toch het eerste waar je naar kijkt, de foto.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:32

Ach ja, tijdens mijn speurtocht ook zoveel tegengekomen.
Een kind kon ermee wegrijden en dan zie je een foto met een volwassen vrouw erop die spaansbenauwd kijkt. Het bit wordt zowat door de mond getrokken, maar een super braaf paard!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:38

Laatst bijgewerkt door EllyC op 14-12-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:40

toen ik mijn eerste paard kocht ( voor de internet periode...) had je kleine advertenties in met minimale info, dus ging je langs als je dacht dat het iets was.

Nu klik je gewoon weg, je oordeelt zo snel. Als ik zoiets zie denk ik misschien: leuk paard, veel moeite om dat weer recht te breien, next. Of ik denk al meteen aan een achterliggende gedachte waarom ze er op die manier op rijden, paard gaat snel aan de kletter, rugproblemen etc.
Toen ik mijn huidige paardje ging kopen en daarvoor ook andere heb gekeken baseerde ik toch veel op de foto's. Ik ga niet uren rijden naar een paard dat me qua uiterlijk en manier van rijden al tegen staan. :n
Vaak ook de beschrijvingen erbij: er is geen hengst die ooit hengstenmanieren heeft, paarden zijn altijd geschikt voor de sport of zou zoooo en Z proef kunnen rijden of springen?!? :evaw:

Snap dat het nu met wintervachten er qua uiterlijk sneller wat onverzorgd kan uitzien, maar de modder eraf halen...Beetje fatsoenlijk tuig erop kan vaak blijkbaar niet...

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:41

Of een netjes doorgereden dressuurpaard en dan zie je een paard met een megagrote onderhals die netjes naar beneden wordt getrokken door een slof .. Ja tuuuurlijk :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:43

dan moet je de verkoopverhalen ter plekke eens horen. Daar zou je een boek over kunnen schrijven.
Als ik zelf een pony verkoop doe ik alstijd een stand foto, sfeerfoto, draf/galop en een filmpje. Ik heb er zelf ook geen zin in dat er mensen komen kijken die heel wat anders zoeken.

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:43

astridelise schreef:
Ach ja, tijdens mijn speurtocht ook zoveel tegengekomen.
Een kind kon ermee wegrijden en dan zie je een foto met een volwassen vrouw erop die spaansbenauwd kijkt. Het bit wordt zowat door de mond getrokken, maar een super braaf paard!

haha ja idd! :=

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:45

Het zijn niet alleen de foto's die soms dom overkomen, de tekst laat ook vaak te wensen over.
Een ruin die geschikt is voor de fok..!?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:46

Ik heb 2 jaar geleden een paard te koop gehad en daar mooie foto's van geplaatst. Paard was ook binnen een week al weg..
Mooie sprekende foto van het hoofd, mooie draffoto tijdens zweefmoment, én een standfoto.
Bij rijfoto's kijk ik ook naar hoe vriendelijk (of niet) het dier wordt gereden.. en hoe het dier zijn lichaam gebruikt.

Ik ben nl van mening dat een paard zich eerst op de foto al moet verkopen.. :D

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:47

jury schreef:
dan moet je de verkoopverhalen ter plekke eens horen. Daar zou je een boek over kunnen schrijven.
Als ik zelf een pony verkoop doe ik alstijd een stand foto, sfeerfoto, draf/galop en een filmpje. Ik heb er zelf ook geen zin in dat er mensen komen kijken die heel wat anders zoeken.

dat lijkt mij ook niet meer dan normaal.
Ik reageer echt niet als ik geen serieuze interesse heb, maar als je vraagt om een paar goede standfoto's om de bouw te beoordelen krijg je vaak dat het beter is om langs te komen. Als een paar goede foto's maken op verzoek al te veel is...ga niet 2 uur heen en 2 uur terug in de auto zitten terwijl ik van de foto al wel zou kunnen beoordelen dat ik de bouw niet correct vind.

En tuurlijk foto's kunnen een verkeerd beeld geven, zeker wat koppies betreft ( ben ik gevoelig voor ) maar overbouwd ligt niet aan de foto maar aan het paard.
lijkt mij als verkoper idd ook heel irritant als er telkens mensen met verkeerde verwachtingen komen kijken.

Volgens mij is het echt totale desinteresse...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:49

Ik heb een tijdje voor een vrouw gereden die ook paarden te koop heeft.. Als ik dan de advertentie bekeek dan had ze naar mijn idee altijd de minste foto's er uit gekozen want het leek echt nergens naar, terwijl er toch hele mooie foto's gemaakt waren... Vaak klopt er ook niet veel van het verhaaltje wat erbij word gezet dus er komen vaak (zoals jury ook al zegt) mensen die heel iets anders zoeken..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:49

Advertenties met alleen hoofdfoto's klik ik zo door. Die mensen begrijpen niet wat ik zoek.
Liever een fantastische beweger met een functioneel lijf en een gruwelijk lelijke kop erop, dan alleen maar een mooi hoofd. Leuk kopje is altijd meegenomen hoor, maar er is meer dan dat!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:52

Mijn huidige pony stond ook verschrikkelijk op de foto drie jaar geleden. Het is dat het in de buurt van mijn werk was, anders was ik echt niet gaan kijken.
Op de foto leek ie een enorme onderhals te hebben, het was half donker en van schuin opzij genomen.
Het bleek een super mooi beestje te zijn waar ze zeker meer voor had kunnen krijgen en/of sneller had kunnen verkopen als ze meer moeite had gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
welke vekoopt nu beter

Nu staat er op mp een hele leuke D pony, zwart bont, maar helemaal in Drenthe (is ongeveer 3 uur rijden) met maar 2 foto's, nl. los in de wei en schuine standfoto. Ik ga daar dus echt niet heen als ik niet eerst een filmpje zie en/of veel meer foto's.

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 20:04

jury schreef:
Nu staat er op mp een hele leuke D pony, zwart bont, maar helemaal in Drenthe (is ongeveer 3 uur rijden) met maar 2 foto's, nl. los in de wei en schuine standfoto. Ik ga daar dus echt niet heen als ik niet eerst een filmpje zie en/of veel meer foto's.

heb hem even bekeken, aan die foto's heb je idd niet echt veel nee...
Op verzoek al andere foto's gekregen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:11

nog niet, wel beloofd, filmpje niet mogelijk (en dat met de huidige techniek van een mobieltje)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:17

Zit momenteel midden in de ellende, vraag me het ook wel eens af..
Goede stand foto lijkt me praktisch en een goede in draf of zo..
Vervolgens mijpart tig andere, maar schijnt heel moeilijk te zijn.

Eerst mail die kant op is dan ook meestal met de vraag,
of ze misschien goede stand en draf (al dan niet onder het zadel) foto hebben.

Inderdaad die van lief paard, met oren plat in de nek zijn ook leuk.
Makkelijk en braaf te rijden met slof en ruiter met verwrongen gezicht etc.
Af en toe wel humor.

Overigens vraag ik altijd wel reden van verkoop, maar ga ervan uit dat ik beduveld wordt.
Ook leuk, paard in advertentie te koop wegens tijdgebrek, maar ruilen voor een ander kan ook }> .?
Wurm (ook in de hoogte klein dingetje) van 16 op paard van 1.65, wat prima past, verkoop wegens overgang naar groter paard?

Nu weer leuk, gave foto, leuk verhaaltje, klopt het email adres niet, zucht.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:19

femmefatale1 schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een paard te koop gehad en daar mooie foto's van geplaatst. Paard was ook binnen een week al weg..
Mooie sprekende foto van het hoofd, mooie draffoto tijdens zweefmoment, én een standfoto.
Bij rijfoto's kijk ik ook naar hoe vriendelijk (of niet) het dier wordt gereden.. en hoe het dier zijn lichaam gebruikt.

Ik ben nl van mening dat een paard zich eerst op de foto al moet verkopen.. :D

helemaal mee eens! de foto moet je al een goed indruk geven, er staan inderdaad genoeg paarden/pony's op waarvan je denk hoe durven mensen zo een paard te koop zetten. maar en staan er ook genoeg op waar wel mooie, sprekende foto;s opstaan.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:14

Als bij mij het verhaal met de plaatjes niet klopte dan klikte ik de advertentie door.
Waar ik ook altijd om moest lachen waren foto's van trucjes op het betreffende paard. Erop staan, erop liggen, rijden met je armen wijd, peuters erop zetten ( en dan moeders krijtwit op de achtergrond ) van die flauwekul om maar te laten zien hoe BRAAF het paard wel niet is. Als je het zo moet laten zien dan geloof ik het al niet.
Laatst bijgewerkt door astridelise op 15-12-09 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:21

Ik zie dat ook wel. Of van die foto''s waarbij het paard mega vies in de wei staat ofzo, of een bewogen foto. Niet erg aanlokkelijk.