Pony's minder dan paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Pony's minder dan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 13:31

Het valt mij geregeld op dat men een paard meer vind dan een pony.
Ik zelf vind pony's iets speciaals hebben.
Het lijkt soms echt of er op een pony neergekeken word.
Ik snap dat echt niet.
Dat je een voorkeur kan hebben oké maar zo'n verschil?

joozz

Re: Pony's minder dan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:32

ik herken dit wel en snap het ook niet! Hoewel ik zelf een paard heb, vind ik pony's echt niet minder.

Maar een goede vriendin van me heeft 2 pony's en daar merk ik wel dat mensen daar toch wat minder over doen. Ze vinden haar als volwassene te groot voor de pony's, en snappen het niet. Haar pony's zijn ook echt bijzondere dieren en doen qua dressuur absoluut niet onder voor een paard!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:33

Ik snap precies wat je bedoeld. Heb het zelf vaak meegemaakt.
Bah, wat vind ik het naar als mensen zo denken.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:38

Ik snap ook wel wat je bedoelt. Ik ben persoonlijk meer van de paarden, dit heeft met name ook met mijn lengte (1.79) te maken.

Maar over het algemeen is een pony wat eigenzinniger en eigenwijzer dan een paard, wellicht dat dat de reden is dat mensen zo denken?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:08

Ik snap het helemaal! Ik men met een tweespan shetlanders (en vaak ook enkelspan) maar dat 'telt' niet voor veel mensen omdat het toch maar shetten zijn. Dat zijn namelijk goedkope grasmaaiers die niks kunnen. Heel jammer dat mensen zo over pony's denken want ze kunnen even veel als paarden (ook rijden met een passend ruitertje) en zijn super veelzijdig, alleen dan in een handzaam maatje :D

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:10

Ik zou willen dat ik weer op pony's zou passen :+
Heerlijk die koppige beesten:)

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:49

Ik merk het ook vaak,... Helemaal als je het over shetlanders hebt, doen veel mensen neerbuigend, paardenmensen, maar ook niet paardenmensen, ik vind dat best vervelend, ik ben helemaak gek op mn shettenkind, ik heb ook een Epony, ben zelf maar klein (1.58) en ik hoef niet zo nodig een paard. Ik vind pony's vaak ook een heel leuk karakter hebben :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:23

Ik ben een ponymens, simpel en duidelijk. De grens van waar ik op ga zitten ligt rond de 1.60, hoger ga ik niet op kruipen (hoe bedoel je hoogtevrees?).

Moet zeggen dat het commentaar wel meevalt, en als er commentaar komt negeer ik dat lekker. Scheelt wel dat ik een Fjord heb die lekker breed is en hoger toont dan ze eigenlijk is. Maar ook als ik op andere C, D of E-pony's klim krijg ik eigenlijk zelden commentaar. Alleen van wedstrijdruiters die blijven zeuren dat je beter niet met een pony kan starten. Nou start ik helemaal niet dus doeiiiiiiiiiiii voor die mensen.

Van Shetlanders klopt wel. Je hoort toch regelmatig dat die beesten dom zijn, onhandig zijn, te eigenwijs om ook maar iets te doen en ook nog veel te vaak dat alle Shetjes valse krengen zijn die als ze de kans krijgen je met huid en haar opvreten. Dikke vette onzin natuurlijk, een Shet is een gewoon paard en is prima in staat om te leren, net zoals andere paarden. En de Shet is mischien wel slimmer dan het gemiddelde paard.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:51

ik herken dit ook .. helaas snap ik het niet .. ik ben meer een pony mens ! ik heb zelf een fjord .. en misschien komt er een haf x draver bij van 1,47 ook een pony dus,,
bij ons op de manege zie ik het heel vaak dat mensen met paarden (NIET IEDEREEN !!!!) zicht hoger voelen dan bijv ik op mn pony .. ik snap eigelijk nog steeds niet waarom ..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 02:16

Nu, dat ze zich "hoger" voelen snap ik wel, dat is gewoon een feit natuurlijk :)

Dat ze zich "beter" voelen snap ik gewoon niet, maar niets van aantrekken.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 02:20

nou je snapt wel wat ik bedoel :P

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:31

Damariis schreef:
ik herken dit ook .. helaas snap ik het niet .. ik ben meer een pony mens ! ik heb zelf een fjord .. en misschien komt er een haf x draver bij van 1,47 ook een pony dus,,
bij ons op de manege zie ik het heel vaak dat mensen met paarden (NIET IEDEREEN !!!!) zicht hoger voelen dan bijv ik op mn pony .. ik snap eigelijk nog steeds niet waarom ..

Ben super benieuwd naar je nieuwe pony vorlgens mij is het een pracht kruising!!!!!!!!!!
Heb je misschien een foto.
Hij lijkt me echt om :9 , figuurlijk dan.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:24

Een shetlander word vaak ook niet als volwaardig paard gezien,
bijv. in een advertentie: " Gezocht, verzorgpaard, pony of shetlander"

Euhm is een shetlander in ene geen pony meer?

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:28

Ik herken dat helemaal niet, maar bij bijv. onze vereniging worden de pony's heel serieus genomen, en zijn alle ponyruiters erg fanatiek.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:30

hier nog een pony liefhebber...
Mij zie je niet snel op een paard stappen...
Veels te groot.
Ik hou het lekker bij mijn pony'tje hoor
Wat anderen er ook van zeggen :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:35

Iedereen zijn eigen voorkeur toch? Ik heb persoonlijk niks met shetlanders en fjorden. Iemand anders kan ze helemaal geweldig vinden en die warmbloeden en welsh van mij maar sensibele knollen vinden. Prima toch. Ik houd ook niet van geitenkaas maar als een ander die zooi prima te eten vind houd ik ze ook niet tegen. Ieder zijn smaak.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:37

Ik herken het niet echt, hooguit op wedstrijd wel eens wat gemerkt van mensen die er zo over dachten. Maar het boeit me echt werkelijk helemaal niets. Totaal niet belangrijk voor mij wat iemand daarvan denkt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:20

Ik ben zelf ook meer van de pony's. Mede door mijn 1.67 en lenigheid van een baksteen :o.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:28

Ik heb direct leren paardrijden op paarden dus ik weet niet of ponys zo verschillen, ze zien er iig mega schattig uit en ik kijk zeker niet neer op iemand met een pony.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:34

ik snap het misschien WEL!

Toen ik wat jonger was reed ik vaker op pony's dus vond ik en heel veel mensen om me heen pony's wat leuker of even leuk als paarden.
Ik rij nu (meestal) op paarden dus vind ik en de andere mensen om me heen paarden wat leuker snapje??

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:48

Bij ons op de manege rijden alleen kinderen op pony's, dus misschien kijken sommige mensen om die reden op pony's neer?
Mijn vriend en ik hebben een hele grote tinker, omdat wij nou niet direct lichtgewichten zijn :Y) , maar als we de ruimte en het geld zouden hebben, zouden we onmiddelijk een vierspan schetlanders aanschaffen om mee te mennen!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:12

hihi daan is nu nog van een bokker maar we zijn erg geintresseerd in hem .. we gaan van de week bij hem kijken dees_daan dit is de bokker waarvan hij nu nog is :) je mag vast even een kijkje nemen in haar profiel :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:22

tja ik merk het aventoe wel. Maar ik ben een pony mens absoluut geen paarden mens.

Ga gerust met paarden omgang.Maar er op zitten mijn max is echt 160. Mocht ik het paard goed kennen stap ik ook wel hoger op 1.60. Maar zeker voel ik me er nietbij.

Ik hou het op mijn haflinger van 1.40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:23

Ik heb juist meer met paarden dan met pony's. Weet niet waarom, maar ach... ieder het zijne toch?
Er zijn ook mensen die pony's juist vele malen leuker vinden dan paarden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:26

Ben absoluut een echt ponymens! Ik hou enorm van hun eigenzinnigheid, hun karaktertjes en dan met name de oerpaardjes (zoals de mijne). die taai en oersterk zijn. :+:
En gelukkig kunnen grote pony's mij prima hebben als volwassene met mijn lengte en tengere postuur. :)

Maar paarden vind ik ook leuk, hoor, alleen hoef ik er niet eentje zelf te hebben. :)