Ik was al de gehele dindag niet geweest, ik moest van 11 uur s'ochtends t/m 1 uur s'nachts werken.
s'Morgens kreeg ik een raar gevoel, en wilde per sé, voordat we naar A'dam gingen, even naar Pompidou, ik vertrouwde het niet zo.
Ik kom aanlopen, en zag haar in de verte staan, met haar hoofd naar beneden gebogen. Meestal als ik haar roep, komt ze luid hinnikend op me af gerend.
Nu niet. Ze reageerde ook niet.
Ik moest nog een heel eind lopen, ze stond helemaal schuin achterin.
Toen ik aankwam, wist ik niet wat ik zag!
Die onderste deken is op de een of andere rare manier, van haar rug gegleden, terwijl die andere is blijven liggen. De voorkant van die onderste deken zat wel nog vast, dus die deken is naar de voorkant gegleden, en is haar hals gaan afknellen, ze moest echt met haar hoofd naar beneden hangen, wilde ze lucht krijgen volgens mij.
Ik op haar ingepraat, en meteen die deken los gemaakt, en die andere er ook meteen afgehaald.
Ze stond helemaal versufd, heel eng.
Op de grond zag ik ook allemaal losgewoelde aarde, en ze stond echt vlakbij de sloot.
Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren!

Die deken was ook echt helemaal stuk, overal lag ook voering enz.
NOOIT NOOIT meer'goedkope'dekens voor mij!! Ik ga een heel goede Bucas of Rambo oid aanschaffen, zodat ik weet dat mijn paard er veilig mee staat...
Ze staat nu dus wel zonder dekentje, ik ga zometeen (heb vrij gekregen) heen om te kijken hoe ze het heeft.
Ze moet nl van de veearts (ivm blessure) dag en nacht op het land staan. Dus een goede deken kan ze wel gebruiken.

Het zit m'n merrietje niet mee.