Vertrek naar Antwerpen, mensen geven 450Euro (is behoorlijk goede prijs), maar die mensen wonen langs de drukke antwerpsebaan, ze hebben alleen een stal voor het ogenblik, de wei moet nog gezaaid worden (en volgens het kadasterplan is er niet eens wei daar en ook niet op de satelietfoto, maar die kan natuurlijk iets verder liggen). De mensen zijn zeer gesloten van karakter, zeer zakelijk, dus ik zal waarschijnlijk het contact verliezen

Dan heb ik ook nog een man van Meulebeke (is niet zo enorm ver weg), gepensioneerde landbouwer, die wil 'r voor grasmachien en wil gewoon een leuke pony voor de deur zien grazen. Hij wil 350 Euro geven, of ruilen voor een kangeroe (:j, echt waar!!!!) en/of hooi en stro voor m'n paardjes (met contract voor die waarde). Die man is enorm rustig, heeft vroeger altijd trekpaarden gehad en veulens die hij opleerde, dus hij kent er wel wat van. Die man heeft me ergens een goed gevoel, en hij zei zelf dat ik zeker regelmatig moet komen kijken naar m'n meidje. Mijn man zegt geen boeren te vertrouwen en dat deze die meest betaald er best voor gaat zorgen (daar kan hij me niet van overtuigen).
Dan heb ik mensen die willen ruilen voor een 14-jarige ingereden bonte shethengst, prachtig beestje, zeer braaf ook, alleen klein (80cm had het een grote geweest zou het me meer doen denken). Die mensen hebben geen wei, alleen in de tuin een omgeploegde tuin wel te verstaan met hier en daar wat onkruid op. Ze hebben een hengst in mijn jaarling haar eigen grote en ze kunnen ze niet afzonderlijk houden (dus vroege dekken te voorzien tenzij ze voorbegoedsmiddel toepassen wat ze niet gaan doen). Pony's bij hen zagen er wel goed uit, en m'n meisje haar eerste veulen zou voor mij zijn ter compensatie van de mindere waarde van hun paardje ... (deze sluit ik zowiezo uit eigenlijk, ocharme, nu al bij een hengst, dan kan ik 'r zelf houden ook en bij de hengst op de wei gooien).
En dan nog een handelaar die 'r wil overnemen en ik mag er een ander voor kiezen (en laten keuren). Hij heeft een superbrave shet lopen, maar terug een middenmaat. (waar zijn al die grote shets naartoe???? of de A-pony'tjes???????).

En nu moet ik dus kiezen. Hoe meer geld ik krijg uit haar hoe beter m'n budget voor de pony die we zoeken, maar is m'n gevoel van het hart niet belangrijker??? Iemand in het Antwerpse die 's wil gaan zien op de antwerpsebaan nr 183 te 2040 Antwerpen (is berendrecht waarschijnlijk).