Hoe kan ik dit nou regelen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Hoe kan ik dit nou regelen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:31

Hallo bokkers,

Sorry van de onduidelijke titel maar wist het niet te beschrijven.

Het verhaal zit zo:

Een half jaar geleden verzorgde ik een paar maanden een leuke pony.
Die is uiteindelijk verhuisd.
Maar ik hield nog steeds contact met de eigenaresse want ze had namelijk nog meer pony's op stal staan.

Laatst kreeg ik te horen dat ze die pony wilde verkopen, en vroeg of ik hem wilde kopen.
Ik heb met mn ouders overlegt en ze waren er allebei niet zo enthousiast over. (logisch; ik ben net 14; zit in de 3e en heb genoeg huiswerk)

Nu kreeg ik gister een smsje, dat de pony heel snel wegmoest of ik hem anders wilde kopen.
Natuurlijk zijn me ouders het er niet mee eens en ik vertelde dat ik misschien wel iemand wist die hem wilde kopen.

Ik wil heel veel voor de pony doen, maar net kreeg ik een smsje dat ze morgen al wegmoest.
Je kant toch niet verwachten dat iemand in 1 dag een paard koopt? Of ben ik nou gek?
Hoe moet ik in hemelsnaam dat voor elkaar krijgen!?
Dit kan je toch niet opdragen aan een 14 jarig kind?
Of heb ik me er teveel in verdiept?

Sorry voor het onduidelijke verhaal, maar ik weet het niet meer ... ;(

Groetjes, Undercover.
Laatst bijgewerkt door Fira op 18-09-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kazan

Re: Hoe kan ik dit nou regelen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:34

Allereerst toch gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik zou het er met je ouders over hebben of je hem toch kunt kopen en hem dan verleasen ivm school en dat je zelf de stal doet enzo en als je wat geld kunt missen dat je dat apart legt voor het paard.
En anders ja helaas dan zul je hem toch moeten laten gaan.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:40

Ze scheept jou niet de verkoop op, maar (waarschijnlijk onbedoeld) wel een beetje met een schuldgevoel. En dat schuldgevoel is nergens voor nodig. Het is naar voor haar dat de pony zo snel weg moet en ik kan me voorstellen dat jou ook wel wat aan het hart gaat. De huidige eigenaresse heeft zich misschien een beetje vastgeklampt aan het idee dat jij wel een koper wist. Zo makkelijk verkoop je een pony/paard niet tegenwoordig.

Stuur haar een berichtje dat je niemand hebt kunnen vinden die de pony zou kunnen kopen dat je 'm zelf helaas ook niet kunt overnemen. Wens haar veel succes bij het vinden van een geschikt baasje en laat het daarbij.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:44

Je hebt hele slimme ouders.
Ik mocht ook pas een paard toen ik ging werken, was het daar gedurende mijn schoolperiode absoluut niet mee eens maar ben ze achteraf dankbaar voor hun halstarrige houding.
School en de dagelijkse zorg voor een pony is gewoon heel lastig.

Ik begrijp dat het moeilijk is als de pony weg is maar ook dat went/slijt wel weer.

edit, gaat dit om de pony F in je profiel?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:47

Hee emma ik zie je topic:( Niet zo triest op je verjaardag hoor!

Je bent misschien erg teleurgesteld maar er zijn zat anderen paarden die je heel leuk gaat vinden later, ook al denk je van niet. Ik denk soms ook wel eens wow dat is echt een paard voor mij maar ik mag hem echt niet hoor, ook hetzelfde verhaal als jouw.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:49

jury schreef:
Je hebt hele slimme ouders.
Ik mocht ook pas een paard toen ik ging werken, was het daar gedurende mijn schoolperiode absoluut niet mee eens maar ben ze achteraf dankbaar voor hun halstarrige houding.
School en de dagelijkse zorg voor een pony is gewoon heel lastig.

Ik begrijp dat het moeilijk is als de pony weg is maar ook dat went/slijt wel weer.

edit, gaat dit om de pony F in je profiel?

Nee, ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:20

o, gelukkig want dat had ik helemaal zielig gevonden.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:35

Ik bel zo iemand om te kijken of zij misschien intresse heeft, en anders ... gaat ze morgen naar een handelaar. :\

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:43

wat voor pony is het?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:49

_Undercover gefeliciteerd, je ouders hebben gelijk laat je niet gek maken en met hun verkoop van de pony opzadelen. Hoe veel gevoelens je ook hebt voor de pony, laat de mensen hun eigen zaken opknappen. Naar mij mening zijn ze veel te opdringerig en zetten ze jou voor het hakblok.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 08:03

@ Jury, het is een 10 jarige onbeleerde New Forest. Leuk beestje :j

@ Fabersmid, haha dankjewel!
Ik vind het gewoon ontzettend moeilijk om die pony te laten gaan. Daarom verdiep ik me erin om te zorgen dat ze een goed tehuis krijgt.
Als ze naar een handelaar moet weet ik uiteindelijk niet meer waar ze terecht komt ...

Ik heb gister gebeld met degene die misschien wel iemand wist.
Ze wilde wel even kijken, en ze zou de eigenaar bellen.
Ze heeft ook wat kennissen gebeld en heeft besloten om het niet te doen. Vanwege de slecht verhalen rond de stichting waar het paard vandaan komt.
Jammer ... :\

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:24

Ik had ook zoiets met mijn shetjes. Want ik verzorgde ze en de eigenaresse ging verhuizen dus moesten de pony weg (ze stonden bij haar huis). Maar omdat ze al wat ouder zijn en hun hele leven bij elkaar konden ze niet uit elkaar gehaald worden. Omdat mijn moeder ook paardengek is en ze de shetjes ook erg lief vind heeft ze ze overgenomen.
Een paar maand later kwam er een hele leuke pony om mijn pad die te koop was en die heb ik dus gekregen.

Dat was toen ik in de 3e zat. Veel mensen verwachten dat ik het slechter op school zou doen (of iig minder goed) omdat ik minder tijd had. Maar ik ben het juist beter gaan doen.
Ik zit nu in de 4e en kan het goed combineren ook al staan mijn pony's 25min fietsen vanaf mijn huis.

Dus het kan wel!
Maar ik hoop dat je een goed baasje voor die pony kan vinden :) en ik begrijp het helemaal!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:40

_Undercover schreef:
@ Jury, het is een 10 jarige onbeleerde New Forest. Leuk beestje :j

@ Fabersmid, haha dankjewel!
Ik vind het gewoon ontzettend moeilijk om die pony te laten gaan. Daarom verdiep ik me erin om te zorgen dat ze een goed tehuis krijgt.
Als ze naar een handelaar moet weet ik uiteindelijk niet meer waar ze terecht komt ...

Ik heb gister gebeld met degene die misschien wel iemand wist.
Ze wilde wel even kijken, en ze zou de eigenaar bellen.
Ze heeft ook wat kennissen gebeld en heeft besloten om het niet te doen. Vanwege de slecht verhalen rond de stichting waar het paard vandaan komt.
Jammer ... :\

U bent me even kwijt, kan u even niet meer volgen? gebeld met degene die iemand weet, willen even kijken en eigenaar bellen? Slechte verhalen rond de stichting, welke stichting dan? Snap er even niks meer van?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 09:54

Nu ik het zo teruglees ben ik inderdaad een beetje onduidelijk geweest, :o

Even kort: ik heb iemand gebeld die misschien nog en pony zocht, erg leuk, ze was enthousiast en vroeg het nummer van de eigenaar. Een halfuurtje later werd ik gebeld met de mededeling dat ze toch heeft besloten om niet te komen kijken.
Ze had wat kennissen gebeld en er kwamen slechte verhalen uit.

De eigenaresse heeft een stichting voor paarden ;)

Als u nog meer wilt weten vraag gerust. Ben een beetje onduidelijk, sorry.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:59

mmmmh wat een rotverhaal....

LoVeHoRsEs8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:00

ik vind het ook maar een raar verhaal.. kan je echt niet je ouders ompraten :P?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:50

Nee ;(

Maargoed ... waarschijnlijk gaat ze nu dus morgen weg.
Als ik opzoek ga naar een gratis stalling (zeldzaam) dan mag ik dr misschien kopen (als ik mijn ouders om kan praten natuurlijk! :j ) ...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:50

Ik zou er niet verdrietig om zijn. Als het echt je droompaard was dan had je haar toch al eerder gekocht lijkt me?
En tijd, dat is voor iedereen anders. Ik ben een van de bofkonten die flierefluitend voldoendes haalt, s'middags naar stal fietst en daar tevreden mee is. Maar de meeste mensen hebben door al het huiswerk toch echt te weinig tijd!

En zeg nou eerlijk... Wat moet je met een onbeleerde pony waar je, als 'ie ooit zadelmak word, toch zo uitgroeid?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:40

RT--> YRT

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:09

Miss_Malfoy schreef:
Ik zou er niet verdrietig om zijn. Als het echt je droompaard was dan had je haar toch al eerder gekocht lijkt me?
En tijd, dat is voor iedereen anders. Ik ben een van de bofkonten die flierefluitend voldoendes haalt, s'middags naar stal fietst en daar tevreden mee is. Maar de meeste mensen hebben door al het huiswerk toch echt te weinig tijd!

En zeg nou eerlijk... Wat moet je met een onbeleerde pony waar je, als 'ie ooit zadelmak word, toch zo uitgroeid?

Ach ja, eigenlijk heb je wel gelijk.
Ik vind het alleen ontzettend jammer dat ze weg moet, daarom wil ik dr zo graag bij me hebben.
Maar mijn ouders, en ik hebben allemaal te weinig ervaring om een paard goed te onderhouden.
Dan heb ik dr toch liever bij iemand met verstand van paarden, dan dat het bij mij hélemaal verkeerd gaat ...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 19:14

Goedenavond,

Net, in een ander topic, een berichtje gekregen dat ze weer op marktplaats staat.
Ik ben zo bang om haar kwijt te raken en niet met de mensen in contact te komen die haar kopen ...

Ik wil haar nu wel kopen en zelf een eigenaar zoeken zodat ik haar afentoe eens kan bezoeken ...
Maar waarschijnlijk zijn mijn ouders het hier niet mee eens ... ;(

Groetjes Fira.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:26

Hoe is het nu afgelopen?
Ik kan je wel helpen aan een goedkope stalling te raken, maar tis hier Belgie, wat ver voor jou wss?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:40

Heel ff off-topic:
Als ik in de 'topic-lijst' kijk, zie ik dat de TS _Undercover heet, als ik ín in topic ben, is jou naam ineens Fira. ????

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 15:45

Kan kloppen, heb mijn naam verandert ;)

Haha, belgie is te ver ja inderdaad ... is 4 uur rijden hiervandaan ..
Maar toch bedankt! :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 04:31

Heet die stichting toevallog T....I.........?