Misschien herinneren jullie je mijn oude paardje uit Engeland nog wel, het gaat nu niet goed met hem.
Ik wil mijn verhaal even kwijt en hoop op steun en misschien tips of ervaringen van anderen.
Even een korte inleiding.
Ik had een lief paard met flinke beenproblemen, de dierenarts zei dat het einde verhaal was. Ik verkocht hem aan een bevriende handelaar bij wie ik jaren op stal heb gestaan, hij zou het paard als 'grasmaaier' verkopen. Helaas is het paard in de handel terecht gekomen, maar dat wist ik niet.
Drie jaar lang heb ik mijn paard gezocht omdat ik niet wist waar hij was, en misschien onbewust heel bang was dat hij in de handel terecht was gekomen, ook al had de handelaar mij beloofd van niet. Na 3 jaar vond ik mijn paard terug, in Engeland. Gelukkig bij het liefste meisje wat ik me maar kon bedenken. Hij bleek in de springsport te rijden en van zijn benen had hij geen last. Lang verhaal, heeft zelfs de Penny gehaald... [PP] We staan in de PENNY!
Mocht je tijd over hebben, kun je hier alles lezen; [HK] Is dit mijn paard??? Update p. 5
Maar nu de update en die is niet zo goed...
Storm heeft vorige week vast gelegen in zijn stal met zijn been door de tralies. Toen hij los gemaakt was, ging hij goddank wel op 4 benen staan. Het leek heel erg mee te vallen, maar hij wilde niet eten, toen de DA er was, bleek zijn kaak op meerdere plaatsen gebroken te zijn, waarschijnlijk is hij met zijn hoofd op de grond aan het bonken geweest. Hij is naar de beste kliniek gebracht en er zijn foto's gemaakt. Gister was de zwelling genoeg afgenomen en is er een camaraatje naar binnen gebracht, de schade bleek erger dan verwacht, 1 van zijn (ik denk speeksel)klieren is gebarsten. Ik weet niet zeker of het de speekselklier is, maar het Engelse woord is de guttural pouch. Misschien kan iemand me verbeteren als dit iets anders is. Dit heeft hij nodig om zijn eten te laten verteren.
Vandaag is hij geopereerd, staande en onder lichte narcose. Helaas is het niet gelukt om het te maken van binnen.
Nu moet Hazel beslissen wat ze wil doen, hij heeft nog 1 kansje, maar dan moet hij helemaal onder narcose en dat is al een keer bijna fataal geweest voor hem, 2 jaar geleden heeft hij een hartstilstand gehad op de operatietafel toen hij aan zijn oog werd geholpen. Wat er precies gaat gebeuren bij die operatie weet ik niet precies, ik hoop vreselijk dat hij het red. Hazel vertelde me wel dat hij er goed bijstaat, hij lijkt vrolijk ondanks zijn zware pijnstillers.
Ik ga er sowieso heen in november, ik kan niet eerder, ik ga namelijk over 2 weken op vakantie... Maar mocht het echt mis gaan, pak ik het eerste vliegtuig naar Engeland en zal ik Hazel bijstaan...
Lieve Mooie Donnerstorm... hou vol...