trubbels op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janien

trubbels op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:19

Ik sta al een paar maanden bij mensen op stal omdat zij beloofde mij te helpen met het beleren van mijn pony. Maar sinds een paar weken hebben die mensen ruzie met hun familie. die dus naast die stal wonen. Ik wordt steeds bij die ruzie betrokken ( geroddel over en weer ) en ik vind het heel moeilijk want ik wil geen partij kiezen. Ben op zoek gegaan een andere stal en heb een leuk adres gevonden midden in het bos met rijbak. Nu komt het probleem ik durf het niet te vertellen omdat ik ( eigenlijk wel zeker weet ) dat ze boos en beledigd zullen zijn dat ik wegga. Maar ja stiekum er tussen uitknijpen is ook niet echt netjes . Help want ik ben zo'n held.
Herkent iemand zich hierin,? dan hoor ik dat graag.

PineApple

Re: trubbels op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:25

Ik ben ook niet zo'n held.
Maar als je echt weg wilt, omdat deze situatie gewoon echt niet meer leuk is...Dan toch even de moed vinden; een keer diep zuchten en het zeggen. En ze dan lekker boos laten worden, hebben zij 2x werk zou mijn vader zeggen ;) Ze moeten dan ook weer blij worden.
Succes joh :)

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:38

Hoi

Ja, mijn vriend begrijpt ook al niet waarom ik daar zo moeilijk over doe en dat ik zelf moet kunnen bepalen waar ik mijn pony stal. Zit mezelf ook steeds in te prenten dat er ook heel veel pluspunten zijn zoals rijbak, geen hoefijzers meer nodig en het is er erg netjes. Ik hoop alleen dat hij met die minishet overweg kan anders moet hij alleen in de wei of bak, er staan verder allleen paarden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:40

Lijkt me toch verstandiger om het eens aan te kaarten, zomaar weggaan is ook raar. Misschien zijn ze zich er helemaal niet van bewust dat ze jou in een moeilijke situatie dwingen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:40

Ik heb gisteren ook mijn stalhuur opgezegd... vond het onwijs eng, maar toch gedaan.

Gewoon doen, verstand op 0 en gaan.

Dit staat hier overigens niet goed. Ik tem even.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:41

janien schreef:
Hoi

Ja, mijn vriend begrijpt ook al niet waarom ik daar zo moeilijk over doe en dat ik zelf moet kunnen bepalen waar ik mijn pony stal. Zit mezelf ook steeds in te prenten dat er ook heel veel pluspunten zijn zoals rijbak, geen hoefijzers meer nodig en het is er erg netjes. Ik hoop alleen dat hij met die minishet overweg kan anders moet hij alleen in de wei of bak, er staan verder allleen paarden.

hang je toch een l/u/l smoes op dat je het niet meer kan betalen ofzo :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:43

Denk dat je beter eerlijk kunt blijven.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:46

AnnemiekvM schreef:
Denk dat je beter eerlijk kunt blijven.

waarom? ze heeft niets voor niet al stress om alleen al der stal te moeten opzeggen...

weg =weg wat de rede ook is...

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:14

uhm nou er zijn in het verleden wel een paar dingen voorgevallen waar ik toen al een beetje zoiets had van hmmm. voor mij is dit de eerste pony die ook nog eens erg jong is.dus ik heb me toen ook al laten ompraten om niet weg te gaan. omdat ze min of meer denken dat ik het zonder hun hulp niet aankan. Ik heb soms zelfs het idee dat ze hopen dat ik het niet meer zie zitten en hun mijn pony geef. Maar dat doe ik dus never noooiiit

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:34

Ik zou gewoon eerlijk zijn maar omdat het best wel rommelt daar denk ik zou ik wel op de allerlaatste dag eerlijk zijn.
Vertel gewoon waarom dat je je ongemakkelijk voelt in deze situatie, dat je geen ruzie enz wilt maar niet zo goed tegen de spanning kunt.
Neem desnoods iemand mee die je hier in kan steunen.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:03

Ik ben erg blij met alle reacties dank je wel en ik heb nog twee weken de tijd voor ik verhuis dus ik ga maar even moed verzamelen en inderdaad eerlijk duurt het langst en dat zou voor mij ook een opluchting zijn hoor om gewoon te zeggen dat ik weg wil.

groetjes janine

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:35

Denk er wel aan dat je van 1 maand opzegtermijn hebt!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:39

AnnemiekvM schreef:

Da's alleen maar zo als dat uitdrukkelijk overeengekomen is.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:07

beantsje schreef:
AnnemiekvM schreef:

Da's alleen maar zo als dat uitdrukkelijk overeengekomen is.

inderdaad is dit niet altijd zo.

Kom op meid, het is vervelend maar uiteindelijk voelt het zoveel beter. Even door de zure appel heen :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:01

gewoon doen, even door die zure appel heen bijten vergeet niet dat jij en je paardje voorop staan!
ook niet erg proffesioneel dat die mensen jou betrekken in hun ruzie met anderen.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:24

ik heb geen opzeg termijn ik kan zo weglopen maar ik wil proberen toch even de maand vol te maken want ik heb wel betaald. Ik kan trouwens niet zeggen dat ik er geen geld voor heb want dat andere pension is wel wat duurder. Gelukkig heb ik een lieve moeder en schoonmoeder die willen me wel helpen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:26

janien schreef:
ik heb geen opzeg termijn ik kan zo weglopen maar ik wil proberen toch even de maand vol te maken want ik heb wel betaald. Ik kan trouwens niet zeggen dat ik er geen geld voor heb want dat andere pension is wel wat duurder. Gelukkig heb ik een lieve moeder en schoonmoeder die willen me wel helpen.

gewoon eerlijk zijn, dat is het beste voor iedereen!
neem je ouders anders mee, dan is het voor jou wat makkelijker als ze je toch proberen over te halen om te blijven.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:31

Als je weggaat, hoef je helemaal geen reden te geven. Je hoeft je niet te verantwoorden.
Je zegt gewoon dat je gaat...
Houd het zo simpel mogelijk.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:37

Waarom staat dit bij Forumzaken? Ik TeM even :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:29

eppie38 schreef:
Ik zou gewoon eerlijk zijn maar omdat het best wel rommelt daar denk ik zou ik wel op de allerlaatste dag eerlijk zijn.
Vertel gewoon waarom dat je je ongemakkelijk voelt in deze situatie, dat je geen ruzie enz wilt maar niet zo goed tegen de spanning kunt.
Neem desnoods iemand mee die je hier in kan steunen.

Inderdaad, zou ik ook doen. Krijgen ze twee keer op hun neus: omdat jij weggaat en omdat je ze wat de sfeer betreft mooi op de feiten drukt }>

Paar maanden geleden zat ik ook in zo'n situatie: hoop geklóót op stal, geen opzegtermijn. Heb toen aan het begin van de maand mijn stalbaas voor een halve maand pensiongeld overhandigd met de mededeling dat mijn paard twee weken later zou verhuizen. Hij wilde nu ineens wel met mij praten. Te laat. Ben nog steeds heel blij dat ik daar weg ben :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:05

LZP -> PP

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:19

gewoon zeggen,en wat betreft dat ze misschien denken dat je het niet aankan,

ik heb al sinds mijn 15e pony,s en heb ze altijd zelf onderhouden.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 23:28

Ga het ze volgende week vertellen denk ik als ze dan moeilijk doen pak ik de pony en ben weg. toch bijna einde van de maand. verheug me al op al die dingen die ik dan kan doen met hem die ik nu dus niet kan ( mijn dochter laten rijden ) zonder gevaarlijke apparaten die in de weg staan, met hem wandelen zonder drukke weg over te moeten.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:23

Toen ik weg ging van een klein boere stalletje (waar ik ook maar 2 weken stond) zei ik het ook op de laatste dag toen ik net weg ging. Die man vertrouwde ik voor geen 5 cent.. De reden dat ik daar weg ging: mocht maar 1x in de week uitmesten en dan maar een bodempje stro erin, dus geen lekker strobed. En het paard stond in een heel donkere stal! Succes met opzeggen!

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:19

ik heb het ook eens gehad en ben ook geen held, maar op een gegeven moment werd het echt te gek dat ik ontplofde, heb ook mn spullen gepakt en ben gegaan, pony stond in een geïmproviseerde stal van weidehekken, niks mis mee verder, maar de achterwand van die hal was doorboord met gaten waardoor het tochte.
moest mn eigen biks kopen (koste wel 7 euro per maand) en betaalde 100 euro per maand
er was wel piepklein binnenrijbakje maar verder niks. ook geen water ofzo en moest zelf zorgen dat mn paarden water hadden, als ik niet kon belde ik mn vriendin maar deed het eigenlijk altijd wel zelf.
die dag dat ik ontplofde begon met de mededeling dat ie 150 per maand wilde, omdat ik zoveel stro gebruikte, ja ik deed die stal elke dag en deed nog superzuinig ook, gingen maximaal 2 plakjes stro in per dag! het was gewoon te klein om schoon te houden ondanks dat mn pony heel netjes was en alles in 1 hoekje deed.
(voor 150 kon ik ook op de plaatselijke manege staan met een ruime lichte box van 3x3 en binnenbak van 20x60 en buitenbak van 20x40 en automatische drinkbak, en een wasplaats met warm water) dus vond het al vreselijk overdreven dat ie zoveel vroeg, daarnaast was ik de enige die betaalde voor stalling, en altijd netjes op tijd enzovoort, en ik moest eerst 3,5 uur wachten vorodat ik kon rijden want zijn eigen paardjes gingen voor, en moesten even loslopen in de bak enzo, hij was best arm en had geen geld, dan zou je toch verwachten dat je je betalende klanten toch wat beter behandeld? ik hielp ook altijd mee met de andere paardjes verzorgen en water geven en uitmesten enzo, maar nooit korting op het stalgeld of wat dan ook en zijn paardjes stonden in de mooiste boxen en mn oude meissie in een tochtstal. maar ik dus wachten, kon ik eindelijk gaan rijden, besloten ze de bakrand/hoefslag af te scheppen, en geen rekening houden met mij, ik zei nog als je een half uurtje wacht dan help ik wel mee en kan ik nu even rustig rijden, kreeg zogenaamd per ongeluk een schep zand over me heen, werd kwaad en ben afgestapt en heb pony weer op stal gezet, hij wilde het goedmaken en snapte niet waarom ik zo boos was...
een week later had ik een andere plek gelukkig.
dat was voor mij de druppel waardoor ik de moed vond om te zeggen bekijk het maar.