Ik heb er erg veel zin in.
Wat een schoonheid!Heeft nog iemand tips? Ik heb hiervoor alleen maar pony's gehad.
Edit: Mocht het wat worden, dan laat ik hem wel ruinen..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat een schoonheid!
Vicky_88 schreef:ik zou opletten dat ie tijdens het rijden niet zo diep komt als op die foto's![]()
hebben friezen sowieso al een handje van.
verder letten op de manen en staart (exeem) en kijken of er geen mok in de sokken zit.
opletten of ie geen zwakke rug heeft.
en toch eens navragen waarom zijn manen zo kort zijn (is zo zonde)
Vicky_88 schreef:ik zou opletten dat ie tijdens het rijden niet zo diep komt als op die foto's![]()
hebben friezen sowieso al een handje van.
verder letten op de manen en staart (exeem) en kijken of er geen mok in de sokken zit.
opletten of ie geen zwakke rug heeft.
en toch eens navragen waarom zijn manen zo kort zijn (is zo zonde)

Vicky_88 schreef:TS: wat ik op die foto's zie is een echt friezenkwaal. hij gaat compleet achter de loodlijn lopen en rolt zich helemaal op. geloof mij, dit is er bij een fries niet 1,2,3 uit te rijden. integendeel zelfs.. ik vind sommige (eigenlijk de meeste) rijfoto's er ook niet vriendelijk uit zien, hij word ook echt in die krul getrokken.
als je zelf gaat proefrijden, probeer hem dan met zn neus over de grond te laten lopen met het neusje eruit. als ie dat goed doet, is het in orde![]()
Daniella: toen de fries die ik nu rijd als 2jarige bij de eigenaar op stal kwam had ie al manen tot aan de schouders... nu helaas niet meer.
oOoKellyoOo schreef:Vicky_88 schreef:TS: wat ik op die foto's zie is een echt friezenkwaal. hij gaat compleet achter de loodlijn lopen en rolt zich helemaal op. geloof mij, dit is er bij een fries niet 1,2,3 uit te rijden. integendeel zelfs.. ik vind sommige (eigenlijk de meeste) rijfoto's er ook niet vriendelijk uit zien, hij word ook echt in die krul getrokken.
als je zelf gaat proefrijden, probeer hem dan met zn neus over de grond te laten lopen met het neusje eruit. als ie dat goed doet, is het in orde![]()
Daniella: toen de fries die ik nu rijd als 2jarige bij de eigenaar op stal kwam had ie al manen tot aan de schouders... nu helaas niet meer.
Dat klopt idd, maar als ik over het algemmeen bekijk doen een aantal frizen dit al gauw als ze pas onder het zadel zijn is vaak het onbalans . Dalijk met de juiste trainin komt dat zeker weten goed
oOoKellyoOo schreef:Siegje schreef:Even ter informatie, ik heb wel een hoop Friezen gereden. Maar bedankt voor alle hobbeltips.
In je bginpost stond dat je alleen maar ponys had, dus niet zo gek dat iedereen je erop wijst over de gang van de fries
Heb nooit een eigen Fries gehad, wel gereden voor anderen.