Pony verkopen valt vies tegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Pony verkopen valt vies tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:44

Misschien een beetje vreemde titel..

Maar ik heb nu 3 weken lang één van mijn c pony's te koop staan
reden van verkoop is geen geheim. Maar hoeft ook niet open en bloot op internet.

De pony is inmiddels 15 jaar oud maar wel súper braaf en betrouwbaar.
Dus heb ik haar als lieve betrouwbare pony te koop gezet.

Meer informatie over de pony is te vinden in mijn onderschrift aangezien
dit geen promotie topic is.

Maar jezus wat een verschrikkelijke mensen komen er op af..

Nou afgelopen week werd ik gebeld door een vrouw die opzoek was naar
een eerste pony voor haar dochter. Aan de telefoon werd gezegd dat ze
voldoende rij ervaring had maar wel een beginnende ruiter is.

Nouja, prima mits het kindje goede begeleiding krijgt.
Aan de pony zal het niet liggen, die zal geen stap verkeerd zetten.

Nou die mensen kwamen het terrein op en ik zag het al meteen..
Opa was een échte boer. Geen probleem hoor, maar wat een vervelende man..

Dochter ging de pony uit de stal halen maar geen van de meegenomen mensen
was kundig genoeg om het halster om te doen..
Poetsen was ook niet zo'n succes aangezien ze met de rosborstel de hoeven aan het
uit krabben waren. Het zadel mocht er achterste voren op.
En hun idee van een hoofdstel omdoen was ook niet zo'n succes.

Eenmaal in de bak bleek dat het meisje 1 keer eerder op een pony had
gezeten! Pony was super braaf maar begreep gewoon niet wat er gevraagd werd.

Toen wou opa er wel even op. A la 1.90 en ik denk een kilo of 85 op mijn ranke
C ponietje.. Nou toen ontplofte ik bijna. Heb hem ook gezegd dat het absoluut niet
de bedoeling was.

Eenmaal pony weer op stal wouden ze alsnog onderhandelen over de prijs.
Mijn Jorge Canvas zadel wat net opgevuld is moest maar voor niks mee en het
hoofdstel en deken moest ook voor niks mee.
Want de pony was inmiddels al 15 dus dan kun je het niet maken om nog geld te vragen
voor toebehoren..

Heb de beste mensen verteld dat de verkoop aan hen niet door ging..

Verder heb ik ook nog veel mensen gehad die zoals ze in de advertentie kunnen lezen
zien dat de pony 1.30m is.
Vervolgens maken ze een afspraak en maak ik tijd voor ze om vervolgens te zeggen
dat 1.30 toch wel erg klein is.. _-:(

Mensen die achteraf niets van paarden weten en vragen of ze ook tussen de koeien
en schapen kan staan..

Ook heb ik mensen gehad die doodleuk 3 uur later kwamen aankakken zonder even te bellen
of mensen die helemaal niet meer kwamen zonder iets te laten weten.

Nu heb ik geen haast met de verkoop maar ik vind het een beetje zonde
van mijn tijd. Je zou bijna mensen een theoretische test laten afleggen
voor ze mogen komen kijken.. :=

Ligt het aan mij omdat ik toevallig een brave pony te koop heb waar gewoon
vreemd volk op af komt of zijn mensen tegenwoordig gewoon zo?

Jespri

Re: Pony verkopen valt vies tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:49

Je hebt wel gelijk hoor heb het ook vaak genoeg mee gemaakt.

Alleen de zin van : '' Mensen die achteraf niets van paarden weten en vragen of ze ook tussen de koeien
en schapen kan staan.. ''

Vind ik beetje raar..
Ik ken heel veel paarden die tussen koeien en schapen staan ..
En buiten dat de staart er een beetje aangaat kan het veder prima.

Maar je hebt gelijk het is vervelend, maar je doet er niets aan helaas..

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:53

Tja, sommige mensen zijn er echt niet bewust van, dat ze een dier kopen ipv een pakje boter.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:53

STS angels het zal ook vast kunnen.

Maar ik vind wel dat een paard een ander paard als gezelschap moet kunnen hebben. Al is het maar een shetlandertje.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:54

Je moet inderdaad behoorlijk selectief zijn in het uitkiezen van de uiteindelijke nieuwe eigenaars....Toen ik mijn brave D-pony te koop had staan kreeg ik gelukkig alleen maar hele serieuze kandidaten, maar ik heb desondanks toch nog drie keer na moeten denken voordat ik de pony heb verkocht. Weliswaar aan mensen die nog niet heel veel ervaring hadden, maar wel de juiste (en benodigde) begeleiding en elke week les op de pony.

Maar uiteindelijk is het aan jou om te beslissen wie de pony meekrijgt, en helaas zul je de "gekken" dan even op de koop toe moeten nemen, je kunt soms nou eenmaal niet aan de telefoon of over de e-mail merken hoe mensen echt zijn. Er komen vast binnenkort hele fatsoenlijke mensen aan wie je de pony met een gerust hart mee kunt geven :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:56

Ow zo ja dat is ook zo.
Nu snap ik je sorry ;)

Nee die paarden die ik ken staan echt met groepjes van 5 alleen lopen er wat koeien en schapen bij en nog wat dieren.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:57

Er komt deze week een bokker kijken dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Maar wanneer er weer iemand van marktplaats komt kijken gaat mn hart alweer te keer wat voor mensen er nu weer komen als ze uberhaubt al komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:01

Ik had ooit een paar hengstveulens te koop, daar kwam ook 't meest vreemde volk op af. Echt rare lui. Verder ooit eens een ouder (14jr) C -ponietje verkocht voor een kennis van mij. Wel rare lui, maar wel goed voor de pony en direct gekocht.

ik zie er altijd vreselijk tegenop om een paard/pony te verkopen. Niet alleen vanwege 't emotionele aspect, maar ook vanwege de angst allemaal van die rare lui over de vloer te krijgen.
Heb volgens mij altijd heel veel geluk gehad. Ieder dier dat te koop stond binnen 1.5 week aan de 1e kijkers verkocht zonder drama's achteraf.

Denk wel dat als je in een wat lagere prijsklasse zit, je gemakkelijker mensen aantrekt die er of te lichtzinnig over denken of er te weinig verstand van hebben.
Succes, hopelijk tref je snel leuke kopers voor je pony.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:03

Ik begrijp je helemaal,maar gelukkig zijn er ook marktplaats mensen die wél weten over welke pony het gaat die ze willen kopen.
En dan die stiekume handelaren die een kind mee nemen en zeggen dat het voor hun dochter is.
Ik ben er 1 keer ingetrapt,de pony werd binnen 1mnd door verkocht,ze hebben haar gchipt als 10 jarige,terwijl de pony al 20 jaar was!Ik zoek haar al 4 jaar,niemand weet waar ze is gebleven.Ik vind het zo erg dat sommige mensen zoiets flikken.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:04

Aan de andere kant, ik heb laatst voor een stalgenoot - die op zoek is naar een pony voor haar dochter maar niet op Bokt zit - gereageerd op een advertentie van een pony met het verzoek om contact met haar op te nemen of om contactgegevens toe te sturen... En we wachten nog op reactie... :?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:05

Hmm nexus das ook vreemd.
Pony misschien al verkocht?

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:07

Inderdaad, heel irritant zulke mensen. Alleen heb je die ook andersom. Toen wij een paard wilde kopen.....had je ook zulke verkopers: alles natuurlijk telefonisch doorgevraagd en bevestigd krijgen en dan ga je kijken.... mem-o-men.... al die brave paarden die dan net niet braaf zijn, of niet kunnen wat ze eerst wel zouden moeten kunnen, of toch wel een "gebrekje" hebben, of toch wel een draver zijn (maar hij kan toch galopperen?) of die als je komt op afspraak dan toch "opeens" al verkocht is (ff bellen is dan moeilijk he), keuren mag best hoor, maar dan opeens liever maar niet, enz,
Heb je dan een paar uur voor gereden!!
Dus voor kopers EN verkopers (die een goed tehuis willen voor hun paardje) 1 tip, nog meer doorvragen!!!!!.
Maar je kan inderdaad niet alles voorzien en er zijn associale, en misschien wel domme mensen waar je soms mee te maken krijgt.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:10

Mja,zou kunnen, maar dan is een kort mailtje met 'bedankt voor je reactie maar de pony is al verkocht' toch niet teveel moeite?! Ze was echt super enthousiast over dat beestje...

Maar even on-topic: Erg vervelend voor je dat er zulke 'aparte' en onervaren mensen op je advertentie reageren. Jammer dat jouw pony een Ctje is, mijn stalgenote zoekt een Dtje :D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:10

phoebe dat is ook erg vervelend ja.
Ben je enthousiast over een paard en een eind gereden en dan valt het tegen.

Ik ben wel helemaal eerlijk tegen mijn eventuele kopers ben van mening dat zoiets wel heel belangrijk is als je een goed tehuis voor je viervoeter zoekt.

Overigens heb ik ook mensen gehad met een meisje die echt net zelfstandig kon draven en galloperen en boos werden en zich bedrogen voelden omdat de pony niet 'kon' wijken.

Terwijl het ruitertje daar natuurlijk gewoon nog niet aan toe was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:11

Ik hoorde een tijdje terug dat de verkoop van paarden en pony's heel moeilijk is geworden.Je schijnt ze aan de straatstenen niet kwijt te kunnen,zeiden ze.
Alleen de duurdere wedstrijd paarden werden goed verkocht.
Maar 3 weken te koop staan is toch nog niet zo erg lang?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:13

Heel herkenbaar....

Heb ook ooit een groene D pony moeten verkopen. In de advertentie gezet dat ie groen is en dan nog opmerken als ze gaan rijden dat ie niet zoveel kan... :roll:

BTW misschien wel leuk om te weten, ze is uiteindelijk naar hele lieve mensen gegaan waar ik nog af en toe contact mee heb :)
Dus... Geduld is een schone zaak ;)

anais_sienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:13

Wij verkopen nu ook onze D-pony, en maandag waren er ook mensen komen kijken.
Vriendelijk staat dus duidelijk niet in hun woordenboek, ze zijn zelfs vertrokken zonder dag te zeggen.
Hij bekeek ook mijn pony alsof hij een auto ging kopen, en zijn dochertjes toonden geen emotie...
Aan deze mensen zullen wij ze ook niet verkopen..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:22

Hmm, als ik dit allemaal zo hoor wordt dat nog wat als ik [***] mag verkopen.. :=.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:27

ook hier zo`n verhaal
mensen komen met 3en kijken, alle 4 erop, man gaat erop en meteen schoppen trekken en hoppa, in gallop terwijl het vrij glad was in de bak, paard zat overkruisd en gewoon doorgaan terwijl ik het nog aangaf
paard schrok zich onozel en het zag echt erg uit en heb die man ook vriendelijk verzocht van mijn paard af te stappen

na paar vervelende mensen kwamen echte schatten kijken, kwamen van heeeel stuk uit de buurt en zijn 2 keer komen kijken en ik ben meegereden toen ze verkochgt werd
Ze staat daar prima en ik heb er nog steeds contact mee

geduld hebben, en ga op je gevoel af

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:29

Ik denk dat wij dezelfde kopers ontmoet hebben, :D

Gewoon op marktplaats zetten en volhouden, dan zal je zien komt er een keer een super tehuis!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:33

Heel vervelend inderdaad.
Je doet zoveel moeite en je wordt af en toe gewoon als vuil behandeld.
Ik heb ongeveer een jaar of 7-8 geleden mijn eerste pony moeten verkopen.
Toen was dat ook al zo hoor.
Heb toen twee kijkers gehad, de eerste waren ook echt een ramp.
Was een vader met zijn dochter.
Meisje stapte al met een kwaaie kop op en zat maar te mopperen en te schelden op het paardje.
Pap gaat bij het meisje in de bak en ik zie ze continu ruzie maken.
Pap komt naar ons toe.....we nemen haar.
Nou, dacht het mooi niet.

De tweede kijker was perfect. Een opa met zijn kleindochter.
Meisje zat meteen te stralen en opa was een man met een gouden hartje.
Gaf meteen aan dat ik altijd welkom was en voordat ze haar kochten moest ik eerst bij hun thuis komen kijken of ik de stal wel goed genoeg vond. Na de verkoop mocht ik ten alle tijden komen rijden, omdat ze volgens die opa altijd een beetje van mij zou blijven.
Een mooier plekje en fijnere mensen hadden we niet kunnen treffen.

Tegenwoordig is het verkopen inderdaad ontzettend lastig. Ik had het er gisteren toevallig nog over met de staleigenaar.
En als je dan zulke kopers krijgt...tja dan zakt de moed wel in je schoenen inderdaad.
Heel veel succes ermee, misschien verloopt het met de kijkende bokker beter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:43

heel even.......... tis echt een leuke ponie, zou een geweldige eerste ponie zijn voor een leuk ruitertje!!

rare kopers heb je altijd, ik heb ook wel eens mensen weggestuurd :) was mijn baas nooit blij mee, maar als je al van te voren weet dat dit niet goed af kan lopen........ dan maar niet verkopen :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:55

Chocotof schreef:
Er komt deze week een bokker kijken dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Maar wanneer er weer iemand van marktplaats komt kijken gaat mn hart alweer te keer wat voor mensen er nu weer komen als ze uberhaubt al komen.

Nou ik zou de bokkers niet blind vertrouwen hoor, ik been eens naar een 100% gezond paard gaan kijken vlgs de advertentie, naar de andere kant van het land gereden.
Paard staat op de spuitplaats en meteen viel op dat de heupen ongelooflijk scheef waren....

Daarna nog een vervelende mailwisseling gehad, want zoveel verschil in de heupen was echt geen probleem, paard was tenslotte verzekerd (met uitsluiting van achterbenen....) scheve heupen stond zelfs in het rapport van de verzekering...

Als ze het vooraf hadden gezegd dan was ik niet eens gegaan.....

Maar succes verder, wat ook wel eens kan schelen is om wat te vissen aan de telefoon, naar wat voor vlees je in de kuip hebt.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 09:22

Is ook wel zo raket.

Maar in dit geval ben ik zelf de verkopende party en ben ik dus alleen opzoek naar eerlijke mensen met goed verstand die mijn pony veel liefde en aandacht willen geven.

Ik heb het idee dat deze bokker die komt kijken daar aan voldoet dus gelukkig een kijker waarbij ik een goed gevoel heb. :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:28

Heb zelf ook vaker opa met kleinkinderen over de vloer gehad voor paarden. Paard zou dan moeten zijn voor de kleinkinderen (vind ik zeer onwaarschijnlijk dat een paard van 1.76 voor zijn 9 jarige kleindochter is)
Dit zijn vaak gewoon handelaren. Lijkt me ook in jouw geval aangezien ze er helemaal geen verstand van hadden.