Petitie meer paardensport op de Nederlandse televisie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Petitie meer paardensport op de Nederlandse televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:09

In het topic over het EK in Windsor ontstond de irritatie over de kleine hoeveelheid paardensport die op de Nederlandse TV te zien was. En was er een keer wat te zien dan waren het geknipte kuren met slecht commentaar. Daarom besloten een aantal bokkers om een petitie te openen. Wij willen meer paardensport op TV.

Teken jij de petitie?
http://www.axci.nl/?ln=ned&id=8209

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:14

Er zijn simpelweg te weinig mensen die ernaar kijken, in plaats daarvan kunnen ze veel beter voetbal, hockey of wielrennen dat soort dingen uitzenden. Daar zijn wel genoeg kijkers voor. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen, al denk ik dat het niet gaat werken, eurosport zendt toch vaak wel aardig wat paardensport uit?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:18

idinn schreef:
Er zijn simpelweg te weinig mensen die ernaar kijken, in plaats daarvan kunnen ze veel beter voetbal, hockey of wielrennen dat soort dingen uitzenden. Daar zijn wel genoeg kijkers voor. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen, al denk ik dat het niet gaat werken, eurosport zendt toch vaak wel aardig wat paardensport uit?

Paardensport is dan misschien geen voetbal, maar er zijn zeker wel mensen die er graag naar kijken. Ik weet helaas niet meer wie het zei maar dat in Nederland de paardensport, na voetbal en nog een paar sporten, hoog scoorde in wat de mensen graag zien. En als je het dan niet hebt over het aantal minuten dan wel over het commentaar. Ik vind die Nederlandse commentator en flut commentaar geven. Het hoeft allemaal niet super hoogstaand te zijn, maar van het commentaar dat nu gegeven wordt krijgt mijn vader zelfs de kriebels.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:24

Ik weet niet of het helpt, maar heb iig wel getekend. :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:25

Zelfs vriendlief heeft getekend, die is niet echt paardefan (ook niks tegen verder) en ik ook dus hopen dat et helpt

s6801881

Re: Petitie meer paardensport op de Nederlandse televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:28

Bijna elke woensdag is er paardensport te zien op Eurosport :j Maar de NOS besteed er wel bar weinig aandacht aan :P

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:31

Het is dan ook tegen de Nederlandse tv gericht. Eurosport is een buitelands bedrijf dat Eurosport NL uitzendt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:34

Leentje1 schreef:
Paardensport is dan misschien geen voetbal, maar er zijn zeker wel mensen die er graag naar kijken.

Maar zolang andere sporten meer kijkers trekken en succesvoller blijken te zijn op tv zullen die mensen helaas geen verschil kunnen maken.
Ik denk dat paardensport op tv altijd een beetje een aanhangseltje zal blijven, voor die paar honderd kijkers doen ze het niet.. Daarbij is het nu eenmaal een sport waar erg veel mensen bij wegzappen, terwijl die bij andere sporten wel blijven kijken tot er weer voetbal (bijv) achteraan komt. NOS moet het toch hebben van de hoeveelheid kijkers, niet de hoeveelheid liefhebbers daarvan die kijken. Vind eurosport trouwens best veel uitzenden, weet niet hoe dat nu was, maar daar heb ik toch vaak zat paardensport gekeken. En bijvoorbeeld BBC of de duitse tv zenden vaak ook meer uit dan de NOS.

Wie weet willen ze het wel doen, maar denk dat ze gewoonweg niet veel kunnen vanwege het lage aantal kijkers in vergelijking met andere sporten.
Heb het idee dat we om de huidige hoeveelheid al in onze handjes mogen klappen. Met de OS zenden ze vaak wel meer uit.. misschien is EK gewoon te weinig?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:36

Ik teken zelf geen petities, als is het maar om de *men tikt je naam in op google en vind* potentie. Jammer dat de NOS zo weinig uitzend, maar het meeste wat je wilt zien in ook in het Nederlands wel te vinden. Er is geen brood in te verdienen voor de NOS. pech voor de paardenliefhebbers, maar ik denk niet dat je hier ook daadwerkelijk een verandering teweeg breng.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:38

idinn schreef:
Leentje1 schreef:
Paardensport is dan misschien geen voetbal, maar er zijn zeker wel mensen die er graag naar kijken.

Maar zolang andere sporten meer kijkers trekken en succesvoller blijken te zijn op tv zullen die mensen helaas geen verschil kunnen maken.
Ik denk dat paardensport op tv altijd een beetje een aanhangseltje zal blijven, voor die paar honderd kijkers doen ze het niet.. Daarbij is het nu eenmaal een sport waar erg veel mensen bij wegzappen, terwijl die bij andere sporten wel blijven kijken tot er weer voetbal (bijv) achteraan komt. NOS moet het toch hebben van de hoeveelheid kijkers, niet de hoeveelheid liefhebbers daarvan die kijken. Vind eurosport trouwens best veel uitzenden, weet niet hoe dat nu was, maar daar heb ik toch vaak zat paardensport gekeken. En bijvoorbeeld BBC of de duitse tv zenden vaak ook meer uit dan de NOS.

Wie weet willen ze het wel doen, maar denk dat ze gewoonweg niet veel kunnen vanwege het lage aantal kijkers in vergelijking met andere sporten.
Heb het idee dat we om de huidige hoeveelheid al in onze handjes mogen klappen. Met de OS zenden ze vaak wel meer uit.. misschien is EK gewoon te weinig?

Er is toevallig wel een wereldrecord verbroken door een Nederlandse ruiter en ze hebben goud, zilver en brons. Als er zulke resultaten bij honkbal (daar zap ik altijd bij weg) of iets dergelijks werden behaald dan zou er heel wat van uitgezonden worden.

Ik zal verder mijn verdedigingsmodus even uitzetten :D

Bedankt dat jullie allemaal tekenen en zeg het voort, zeg het voort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:47

Sja ik vind dat ook niet eerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een wereldrecord behaald door een Nederlandse ruiter trekt gewoon geen mensen aan ofzo. Al hadden ze dan wel wat beter in hun samenvatting kunnen zijn en dat iets uitbreiden juist door dat record. Plus ze best weten dat er mensen zijn die het wel graag volgen, dan kan dat niet, zorg dan iig dat zo'n prestatie in je samenvattingen aan de orde komt op een waardige manier..

Edit: ik weet niet of het was.. maar de zender politiek24 is tegenwoordig sport24, is daar ook niks op geweest qua paardensport? Heb zelf daar eigenlijk helemaal niet aangedacht om langs te zappen :o

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:51

Leentje1 schreef:
Ik vind die Nederlandse commentator en flut commentaar geven. Het hoeft allemaal niet super hoogstaand te zijn, maar van het commentaar dat nu gegeven wordt krijgt mijn vader zelfs de kriebels.

Inderdaad, Die kunnen zagen zeg!
Ik herinner me nog dat er een commentator was die zich afvroeg waarvoor dat kapje (oornetje dus :roll: ) nou diende?
Misschien was het als grap bedoelt, maar het kwam toch redelijk serieus over hoor...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:55

van mij mocht er ook wel wat meer paardensport komen :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:55

Ik heb getekend,hoor :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:56

idinn schreef:
Sja ik vind dat ook niet eerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een wereldrecord behaald door een Nederlandse ruiter trekt gewoon geen mensen aan ofzo. Al hadden ze dan wel wat beter in hun samenvatting kunnen zijn en dat iets uitbreiden juist door dat record. Plus ze best weten dat er mensen zijn die het wel graag volgen, dan kan dat niet, zorg dan iig dat zo'n prestatie in je samenvattingen aan de orde komt op een waardige manier..

Edit: ik weet niet of het was.. maar de zender politiek24 is tegenwoordig sport24, is daar ook niks op geweest qua paardensport? Heb zelf daar eigenlijk helemaal niet aangedacht om langs te zappen :o

Niet iedereen heeft die zenders. Als je geen digitale tv hebt heb je die volgens mij niet.

Edit: iedereen die getekende heeft: super bedankt. En nogmaals zeg het voort, zeg het voort!

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:01

Ronja_b schreef:
Leentje1 schreef:
Ik vind die Nederlandse commentator en flut commentaar geven. Het hoeft allemaal niet super hoogstaand te zijn, maar van het commentaar dat nu gegeven wordt krijgt mijn vader zelfs de kriebels.

Inderdaad, Die kunnen zagen zeg!
Ik herinner me nog dat er een commentator was die zich afvroeg waarvoor dat kapje (oornetje dus :roll: ) nou diende?
Misschien was het als grap bedoelt, maar het kwam toch redelijk serieus over hoor...

Bij de NOS is het commentaar al erg, maar bij eurosport was het helemaal dramatisch een tijdje terug. Paard maakte een fout op de waterbak (in het water en op de witte band). De ene commentator (vrouw voor de verandering) hoopte dat het "plastic" van de sloot niet kapot was gegaan, verder had ze nog een discussie met haar collega waar die witte band voor was, uiteindelijk bleek die witte "houten lat" voor de bescherming van het paard. Afgezet en meteen terug naar de Duitser, waar het springen tenminste wel goed te bekijken is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:04

Ik heb ook naar de duitse zender gekeken ja. Of naar BBC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:05

Leentje1 schreef:
Niet iedereen heeft die zenders. Als je geen digitale tv hebt heb je die volgens mij niet.

Klopt, maar volgens mij zijn er steeds meer mensen met digitale tv, dus mochten ze er daar meer aandacht aan besteden kunnen die het iig al wel zien :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:10

Ik kijk eigenlijk NOOIT paardensport, vind er niks aan :+
Maar blijft toch nog beter dan tennis en wielrennen en die onzin, dus ik teken ook even, speciaal voor jullie :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:41

Toch bedankt voor het tekenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:16

Getekend.
Hulde aan onze engelse commentatoren, duitse livestream, en eurosport, wie ons de tijdens het EK van het nodige beeld en geluid's materiaal hebben voorzien. +:)+
Zo moeilijk kan het voor de NOS nou ook weer niet zijn...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dootjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:43

Heb getekend..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:47

Asyaa schreef:
Getekend.
Hulde aan onze engelse commentatoren, duitse livestream, en eurosport, we ons de tijdens het EK van het nodige beeld en geluid's materiaal hebben voorzien. +:)+
Zo moeilijk kan het voor de NOS nou ook weer niet zijn...

Dat zeker ja.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:48

Ik heb ook getekend!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:11

Spring, men,Jokhey (als goed gespeld) en parcourse zouden het wel onwijs goed doen.

Alleen het echte Dressuur of Kur weer niet omdat je moet weten wat er gebeurt allemaal en dat's niet intressant voor de mensen met 0% kennis met het rijden zelf.

PS: Ik wil Hengstenkeuringen op nederlandse TV zien!!!