,na mijn topic van vorig jaar [TAO] verslag met 10 paarden per boot naar surinamegaan we deze keer naar syrie!
deze keer zijn we een week onderweg,we gaan eerst met de vrachtwagen naar frankrijk naar het plaatsje sete.
deze reis per vrachtwagen duur ongeveer 17 uur en dan zijn we in de haven in sete!
daar gaan we aan boord van het schip etab
.de etab is een schip wat veel vee vervoert dus aangepast voor dieren
,ze hebben al eerder paarden,koeien kameelen,pony's schapen noem maar op vervoert.de paarden gaan aan boord via een loopbrug......ze kunnen er niet van afvallen hoor!het is als waren een dichte sluis het schip op,op mijn vorige reis naar suriname stonden de paarden in containers die met een kraan op het dek werden gezet,nu staan de paarden in het ruim.de pony's 30 shetjes staan als ware in een schapen kooi de paarden staan tussen in een soort stalletjes als ik het goed heb...
we varen dan van frankrijk naar beirut,dit duurt afhankelijk van het weer ongeveer een week,daar aangekomen gaan de paarden met vrachtauto's verder naar syrie,de pony's blijven in beirut daar woont hun nieuwe eigenaar,ik reis mee met de paarden en heb geen idee hoe lang die reis is,ik hoop niet te lang.
dus weer een hele belevenis!en ik zal weer een verslag typen als ik terug ben!
met foto's natuurlijk!
ik vind het wel onzettend spannend!ook omdat ik in mijn uppie met de paarden mee reis,we gaan met gelissen naar frankrijk en op het schip ben ik vrees ik enig meisje haha
,als ik het goed heb is de crew van het schip mensen van de comodesneilanden...tenminste ze varen onder de flag van comondore.nou hebben ze mij wijs gemaakt dat je als vrouw zijnde in beirut en syrie niet in korte broek of korte mouwen mag lopen
ik neem mijn korte broek toch maar mee voor de zekerheid,ene tshirts met lange mouwen heb ik niet eens haha,het is daar 30 graden!ow ja en geen alcohol dan krijg je stokslagen!
ik vertrek maandag of dinsdag heel vroeg dat weet ik nog niet precies,het schip vertrekt nu woensdag.
spannend spannend!!
.