Ze was er helemaal aan toe, het was alleen 6 weken te vroeg... nu twijfelde de eigenaar dat ze misschien een maand later gedekt kon zijn, dan zou het veulen twee weken te vroeg zijn geboren, en dat zou nog goed kunnen, maar helaas dat was niet zo...
het verhaal gaat zo:
Chantal, macliza en ik hadden al twee nachten op stal geslapen om te waken bij Zoë. Ze was erg onrustig, maar er gebeurde niets. De derde nacht wilde ze echt niet op stal en hebben we haar buiten laten staan.
Toen we die nacht om een uur gingen kijken was ze behoorlijk onrustig. We besloten om in het land te blijven zitten. Het was bijna volle maan en niet echt koud die nacht.
Zoë werd steeds onrustiger en toen ze helemaal ging liggen, zijn wij ook dichterbij gaan zitten. Dit was zo'n 3 uur verder !!
Wij zaten in een hoek van het land, heel rustig met z'n drietjes, en zoë ging iedere keer heel dichtbij ons liggen. Chantal moest op een keer zelfs haar benen intrekken anders lag ze erop!
Na 5 uur duurde het ons te lang en om half 6 was de veearts er, die hadden we gebeld. Toen ging zoë net echt beginnen (zal je altijd zien, is de arts er, gaat ze zelf beginnen)
Toen was het veulen er met 10 minuten. De veearts ging weer weg, het veulen zag er goed uit, wel wat klein, maar ze was van een ponyhengst, dus ja. Ineens klapt zoe weer om, begint te persen en perst er een gigantische bal uit. Doodeng, want wij dachten dat het de baarmoeder was eerst. Boer piet en ik voelde eraan, en er zaten botten in. Piet trekt het open en er ligt een tweede veulen, een hele mooie muisbonte hengst. Dood helaas.
Ik glijk de veearts weer opgebeld, toen werd het een heel ander verhaal, alle puzzelstukjes vielen op hun plaats en Zoë was gewoon op 28 juni gedekt, en had nu een tweeling van 6 weken te vroeg waar het merrieveulentje nog van leefde en onder de grootste zorg en een warmtelamp moest.
Dus wij moeder en kind naar binnen gehaald. Veulen biest gegeven van Zoë (een ramp om te melken) en onder de warmtelamp.
We hebben alles uit de kast gehaald, maar het mocht niet helpen helaas.
Noa werdt om 6 uur 's morgens geboren en is om 6 uur 's avonds overleden.
he bah, zit gewoon te janken nu....

Waarom moest dat nu zo lopen....

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/noa1.jpg(1).JPG[/img]