Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Coby schreef:Gewoon nieuwsgierig....maar waarom niet die paarden? Een andere manier van training kan toch ook het 'juiste' resultaat opleveren?
kim1207 schreef:Coby schreef:Gewoon nieuwsgierig....maar waarom niet die paarden? Een andere manier van training kan toch ook het 'juiste' resultaat opleveren?
Omdat ik niet geloof in de laag-diep en rond methode, ik heb op diverse dode paarden gezien (in het skelet) wat een schade dat aan kan richten. Vaak lopen die paarden met een weggedrukte rug en een stuwend achterbeen in plaats van een dragend achterbeen. Maar dat is een discussie die ik hier niet wil voeren,ik ben gewoon echt benieuwd naar een goed bespierd paard! en ik wil weten waarom dat dier goed bespierd is
Als je meer wilt weten over waarom ik geen voorstander ben van rollkur kun je ook op deze site kijken: staat heel veel info op, die heel verhelderend is... en beter beschreven dan ik het in eigen woorden kan!
http://www.sustainabledressage.net/
kim1207 schreef:
als een paard dus zo getraind wordt, met open kaak, dragend en onderbrengend achterbeen ....
kim1207 schreef:ff wat uitleg :
En om nog wat duidelijk te maken: de perfecte bespiering voor endurance, trekpaard, springpaard, dressuurpaard en recreactiepaard is ook allemaal anders: ik zoek bespiering van recreatief dressuurmatig correct gereden paarden!!
Sjolvir schreef:Inderdaad is de bespiering afhankelijk van de training die een paard ondergaat.
Soms levert dat conflicten op als je meerdere disciplines wenst te beoefenen, echter zolang al die disciplines
op basis niveau zijn, bijten ze elkaar niet. En ach, soms moet je een compromis sluiten.
Lastiger is, de vraag, correct gereden?
Dat zal volgens velen al een discussie punt zijn.
Uiteraard is de bespiering van een paard afhankelijk van de manier waarop hij getraind is.
troi schreef:Om even bij de quarters te blijven, ook binnen een ras is het beeld van het ideaal bespierde paard niet universeel. De eerste foto's van de extreem bespierde halterpaarden worden lang niet door alle quarter fans mooi gevonden. Ik persoonlijk zie veel liever een mooi bespierd reining type paard.