Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Desir_ee schreef:nou jo,, niet zo negatief!!! das ook mijn record!!!
met me mega dikke luie zware bijrijd haf die nodig op dieet moet!!
En dat houdt hij 8 sprongen achter elkaar vol in galop!!
Wel 8!
Ja Vorame ik kan met mijn paard ook 1.50 mtr springen maar niet een heel parcours.

Blue_Eyes schreef:*beelddenkt*Citaat:doet ie met 2 hoeven in ze neus![]()
Verder denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Een parcoursje ziet er gewoon minder eng uit dan een hoge sprong.

Chantal___ schreef:Tuurlijk ben je trots al je die ene sprong van 1.20 m heb gemaakt, maar het gaat imo om of je dat ook een heel parcour kunt volhouden met het paard. Voor het ene paard is het natuurlijk moeilijker dan voor het andere paard maar één keer een sprong van 1.20 m maken is natuurlijk niets tegenover een parcour van 1.20 m.
Desir_ee schreef:Chantal___ schreef:Tuurlijk ben je trots al je die ene sprong van 1.20 m heb gemaakt, maar het gaat imo om of je dat ook een heel parcour kunt volhouden met het paard. Voor het ene paard is het natuurlijk moeilijker dan voor het andere paard maar één keer een sprong van 1.20 m maken is natuurlijk niets tegenover een parcour van 1.20 m.
Tuurlijk gaat het daarom,, maar als je weet dat je paard/pony dat niet haalt en 90 of 80 cm wel en maar 6 of 8 of 10 sprongen,
dan denk ik dat je best trots mag zijn..
Niet iedereen is namelijk een springruiter met een springpaard..
Maar sommige vinden het ook leuke om met hun recreatiepony/paard een paar sprongetjes te maken!!
En dan kan je daar best trots op zijn
. Hoogte van één sprong heeft vaak te maken met het talent dat een paard in zich heeft (natuurlijk ook deel training), terwijl een parcours op die hoogte veel meer te maken heeft met training. Ik vind dat je wel terecht trots mag zijn op het talent van je paard...Desir_ee schreef:ja dat is idd zo,, maar als jij een paar keer achter elkaar gewoon weer op de hindernis af rijdt.. zonder een tussenstop te nemen,,
hoe noem je dat dan??
Want soms heb je gewoon niet meer hindernis materiaal...
. tantjeuh schreef:Een parcours van 1.20 begint ook met één sprong van 1.20. Als die stap een keer gezet is, kan er verder gewerkt worden aan 2 sprongen van die hoogte, 3 sprongen van die hoogte,.... Die eerste stap is vaak één van de grootste, waarom er dan niet trots op zijn? Die ene sprong is een 'bewijs' dat je paard die hoogte wel overkomt, dat parcours is dan enkel nog training. Hoogte van één sprong heeft vaak te maken met het talent dat een paard in zich heeft (natuurlijk ook deel training), terwijl een parcours op die hoogte veel meer te maken heeft met training. Ik vind dat je wel terecht trots mag zijn op het talent van je paard...
Ik ben zo trouwens ook met één sprong begonnen, toen ik nog gewoon B (90) sprong met mijn D-pony. Je traint op dat B-parcours, maar op die ene sprong wil je toch wel eens zien hoe ver ie kan gaan en waar de grenzen van zijn kunnen liggen. Die ene sprong ben ik toen vrij vlotjes tot 1.45 gegaan, no way dat ik ooit een parcours van 1.45 met haar gesprongen zou hebben (zou een beetje onverantwoord zijn voor met een D'tje ook), maar het liet wel zien wat ze in zich had. Ik heb op wedstrijd uiteindelijk maar L gesprongen met haar, maar die hogere sprongen (120/130) heb ik toen ook wel stillaan uitgebreid naar een parcours.... Een beetje uitdaging moet erin blijven natuurlijk.
Maar het begint altijd met één sprong, ook op een sprongetje van 90, het begint met één 'gigantische sprong' van 90.... Pas al die ene sprong wat 'normaal' wordt, ga je die ene sprong uitbereiden en kan dat een parcours worden.
Chantal___ schreef:Desir_ee schreef:ja dat is idd zo,, maar als jij een paar keer achter elkaar gewoon weer op de hindernis af rijdt.. zonder een tussenstop te nemen,,
hoe noem je dat dan??
Want soms heb je gewoon niet meer hindernis materiaal...
Dat vind ik ook alweer anders. Dan doe je het achter elkaar en gaat het al meer op een parcourtje lijken.
Het is anders als je aan het opbouwen ben om te kijken hoe hoog je kan.
) voordat je hoger gaattantjeuh schreef:Een parcours van 1.20 begint ook met één sprong van 1.20. Als die stap een keer gezet is, kan er verder gewerkt worden aan 2 sprongen van die hoogte, 3 sprongen van die hoogte,.... Die eerste stap is vaak één van de grootste, waarom er dan niet trots op zijn? Die ene sprong is een 'bewijs' dat je paard die hoogte wel overkomt, dat parcours is dan enkel nog training. Hoogte van één sprong heeft vaak te maken met het talent dat een paard in zich heeft (natuurlijk ook deel training), terwijl een parcours op die hoogte veel meer te maken heeft met training. Ik vind dat je wel terecht trots mag zijn op het talent van je paard...
Ik ben zo trouwens ook met één sprong begonnen, toen ik nog gewoon B (90) sprong met mijn D-pony. Je traint op dat B-parcours, maar op die ene sprong wil je toch wel eens zien hoe ver ie kan gaan en waar de grenzen van zijn kunnen liggen. Die ene sprong ben ik toen vrij vlotjes tot 1.45 gegaan, no way dat ik ooit een parcours van 1.45 met haar gesprongen zou hebben (zou een beetje onverantwoord zijn voor met een D'tje ook), maar het liet wel zien wat ze in zich had. Ik heb op wedstrijd uiteindelijk maar L gesprongen met haar, maar die hogere sprongen (120/130) heb ik toen ook wel stillaan uitgebreid naar een parcours.... Een beetje uitdaging moet erin blijven natuurlijk.
Maar het begint altijd met één sprong, ook op een sprongetje van 90, het begint met één 'gigantische sprong' van 90.... Pas al die ene sprong wat 'normaal' wordt, ga je die ene sprong uitbereiden en kan dat een parcours worden.
.